بازگشت مسئولین کمیته ملی المپیک از نشست سرپرستان المپیک 2012 لندن

بازگشت مسئولین کمیته ملی المپیک از نشست سرپرستان المپیک 2012 لندن
مسئولین کمیته ملی المپیک کشورمان پس از حضور در نشست هماهنگی سرپرستان کاروانهای اعزامی به المپیک 2012 لندن به کشور بازگشتند.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ بهرام افشارزاده دبیر کل، مهدی کرباسیان خزانه دار و هروآبادی مسئول روابط بین الملل کمیته ملی المپیک کشورمان که برای شرکت در نشست سرپرستان کاروانهای اعزامی به بازیهای المپیک 2012 عازم لندن شده بودند شب گذشته به کشور بازگشتند.

این سمینار که حدود 10 روز بعد از جشن شمارش معکوس بازیهای المپیک برگزار شد، از چند جنبه از اهمیت بالائی برخوردار است که از این بین می توان حضور نمایندگان کمیته های المپیک بیش از 204 کشور دنیا، آشنائی با مسئولین اصلی کمیته برگزاری،بازدید از مکانهای بازیها و تمرینات ، وضعیت هتل مقامات کشورمان را برشمرد.

بر اساس این گزارش، مهمترین برنامه این سمینار سه روزه نشست چهار ساعته بعد از ظهر روز هشتم اگوست سال 2011 (برابر با هفدهم مرداد ماه سالجاری) مقامات کمیته المپیک ایران با مسئولین بخشهای مختلف کمیته برگزاری بازیهای المپیک سال 2012 لندن بود که در آن موضوعات ذیل به تفصیل مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت:
 
1)    قرار شد بمنظور نهایی شدن برخی از مسائل مربوط به اعزام کاروان کشورمان به این رویداد مهم ورزشی حداقل 2 بازدید دیگر توسط نمایندگان ما در اسفند ماه سالجاری و اردیبهشت ماه سال آینده با هماهنگی کمیته برگزاری انجام شود. محل این جلسات در لندن خواهد بود.

2)    در خصوص ساعت و تاریخ تقریبی جلسه ثبت نام تیم های ورزشی ایران که چند روز قبل از افتتاحیه بازیها می باشد تصمیم گیری بعمل آمده و در ماه های آتی نهایی خواهد شد. بدین منظور حداقل سه تن از نمایندگان کشورمان که مسئولیت مستقیم بازیها را بر عهده خواهند داشت  بمنظور ثبت نام نهایی و قطعی کردن محل اقامت ورزشکاران و اعضای کاروان و همچنین سایر درخواستهای کمیته ملی المپیک حدود یک هفته قبل از بازیها برای حضور در این جلسه و بعمل آوردن اقدامات اولیه به لندن اعزام می شوند.

3)    با توجه به تخصیص کمک هزینه ای بمبلغ 25000 پوند برای شرکت در اردوهای تمرینی پیش از بازیها، قرار شد به محض نهایی شدن صورت تیمها و یا ورزشکارانی که موفق به کسب جواز ورودی المپیک شده اند، موضوع به کمیته برگزاری منعکس شود.

4)    از آنجائیکه شرکت UPS تنها شرکت باربری دارای مجوز از سوی کمیته برگزاری بازیها میباشد، در نظر است که برای ارسال محموله های تیمها و نفرات کاروان اعزامی با هماهنگی این شرکت اقدام لازم انجام شود.

5)    موضوع اسکان ورزشکاران و همراهان نیز از دیگر موارد مهم مورد بحث بود که بر اساس برآورد تخمینی از تعداد کل نفرات هیئت انجام شد و در آینده ای نزدیک نهایی می شود.
6)    موضوع بلیط بازیها نیز با مسئولین مربوطه مطرح شد و قرار شد تا پس از مشخص شدن رشته های شرکت کننده در بازیها تصمیم گیری نهایی طی چند ماه آینده به کمیته برگزاری منعکس شود.

7)    شرکت تیمهای ورزشی در بازیهای آزمایشی پیش از المپیک Test Events از طریق فدراسیون های بین المللی هر رشته به فدراسیونهای ملی منعکس و قابل انجام است. لذا کمیته های ملی المپیک نیز مجاز هستند تا پس از انجام کارشناسی های لازم در این مورد پیشنهادات خود را ارائه دهند.

8)    در مورد اشخاص رابط بین کمیته ملی المپیک و کمیته برگزاری نیز بحث و مذاکره شد و مسئول پزشکی کاروان ایران بطور رسمی به آنها معرفی شد. مسئولین بخشهای دیگر اعم از حراست و امنیت رسانه و مطبوعات، معاون کاروان و غیره نیز متعاقباً اعلام خواهند شد.

9)    از دیگر موضوعات مهم این جلسه چگونگی انجام ثبت نام ورزشکاران و همراهان بازیهابود که قرار شد ترجیحاً از طریق الکترونیکی و با تکمیل فرمهای برنامه اکسل و آپلود به سایت مربوطه انجام شود.(پس ازانتخاب نهایی تیمهای شرکت کننده)

10)    در خصوص تجهیزات و امکانات مورد درخواست خبرنگاران و عکاسان و همچنین ساختمان و دفتر اداری کاروان ایران نیز بحث و گفتگو شد و کمیته برگزاری قول هرگونه مساعدت در این زمینه را داد.

11)    در خصوص اسکان مقامات و مهمانان کمیته ملی المپیک نیز که هماهنگی های اولیه و رزواسیون ها از قبل انجام شده بود قرار دادی به امضاء رسید تا مبالغ مربوطه پس از دریافت صورتحساب کمیته برگزاری پرداخت شود.

12)    سرود و پرچم جمهوری سلامی ایران در این نشست مورد تایید نمایندگان کشورمان قرار گرفت و مقرر شد از پرچم و سرود مورد تایید این جلسه در طول بازیها استفاده گردد.
13)    مراسم افتتاحیه و چکونگی حضور ورزشکاران و تعداد نفرات مشخص و به کمیته برگزاری اعلام گردد.

 14)نحوه حضور مقامات و همراهان در استادیوم ها ی محل برگزاری بازیها مشخص گردد.

 در ادامه نشست های فوق بهرام افشار زاده دبیر کل کمیته ملی المپیک با گروه مدیران ارتباطات و امور هماهنگی جلسه ای نیز داشت.

جیمز کلود مدیر گروه ارتباطات و امور هماهنگی بازیهای الپیک و پار المپیک لندن،سارا بوند هماهنگ کننده،سوید ورد نماینده بخش اروپا،لنی ابی نماینده بخش آمریکا،سوفی لورانت نماینده بخش آفریقا،آندره بوژوا نماینده بخش آسیا،جوانا فریس نماینده بخش آسیا،لامبیس کنستانتین نماینده امور همانگی بخش المپیک و پارالمپیک و سامانتاکرینگ مدیر بخش پار المپیک  در این نشست حضور داشتند که بهرام افشار زاده گفتگوی ویژه ای نیز با جیمز کلود رئیس گروه و آندره بورژوا نماینده بخش امور هماهنگ کننده  قاره آسیا داشت.

بازدید از محل تمرینات و مسابقات تیمها،حضور در جلسات پزشکی و ضد دوپینگ،جلسه با گروه پزشکی IOC،موضوع غذا و پذیرایی از تیمها و توجه به مسائل امنیتی از دیگر موارد جلسات این نشستها بود که هیات اعزامی کشورمان در آن حضوری فعال داشته است.

همچنین در حاشیه این نشست دبیر کل کمیته  ملی المپیک و هیات همراه با حضوردر سالن آرنا از مسابقات کاوه مهرابی بدمینتون باز مطرح کشورمان و حریف روسی وی دیدن کردند.
۲۲ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۳:۳۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.