دیدار کاروان اعزامی کشورمان به یونیورسیاد چین با سرپرست وزارت ورزش و جوانان؛دکتر عباسی: مطمئن هستم نتایج خوبی در انتظار دانشجویان ایران است

دیدار کاروان اعزامی کشورمان به یونیورسیاد چین با سرپرست وزارت ورزش و جوانان؛دکتر عباسی: مطمئن هستم نتایج خوبی در انتظار دانشجویان ایران است
دکتر عباسی در جمع ورزشکاران اعزامی به مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان گفت: هر کشوری از جوانان خود انتظار دارد برای حفظ غرور ملی از هیچ تلاشی دریغ نکنند و من مطمئن هستم شما به عنوان نمایندگان ملت ایران در عرصه ورزش با کسب افتخار در این میدان بزرگ بار دیگر زمینه سربلندی مردم کشورمان را فراهم خواهید کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت سازمان؛نشست صمیمانه سرپرست وزارت ورزش و جوانان و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همراه بهرام افشار زاده دبیر کل کمیته ملی المپیک با دانشجویان، مربیان، سرپرستان و مدیران اعزامی به بیست و ششمین یونیورسیاد ورزشی دانشجویان جهان صبح امروز در سالن همایشات مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد.

در این نشست دکتر محمد عباسی با اشاره به اهمیت ورزش در ایجاد غرور ملی اظهار داشت: اساسا هر ملتی برای حفظ غرور ملی به دنبال این است که افتخارات بین المللی خود در تمامی عرصه ها را افزایش دهد و شما ورزشکاران و جوانان به عنوان نسلی ارزشمند در جامعه تاثیر مهمی در ایجاد غرور ملی برای هم میهنان تان دارید.

وی ادامه داد: دانشگاه ها نه تنها به لحاظ علمی بستر توسعه کشور را فراهم می کنند بلکه در سایر حوزه ها نیز همواره نقش بسزایی در تعالی و پیشرفت ایران داشته اند. ورزش یکی دیگر از حوزه های مهمی است که طی چند سال اخیر مورد توجه دانشگاه ها قرار گرفته و پیشرفت دانشگاه ها در این زمینه با توجه به نتایج سالهای اخیر دانشجویان ورزشکار در مسابقات مختلف غیر قابل انکار می باشد.

عباسی با اشاره به نتایج سالهای گذشته دانشجویان در این یونیورسیادها خاطرنشان کرد: آنچه که مشخص است سیر صعودی ورزش دانشجویی در سالهای اخیر می باشد و من از تمامی کسانی که در این مدت زمینه رشد و توسعه ورزش دانشگاهی را فراهم کرده اند تشکر می کنم .امیدوارم در این دوره از مسابقات بار دیگر پرچم پرافتخار کشورمان بر قله های افتخار به اهتزاز درآید.

وی بار دیگر با تاکید بر اهمیت بعد ورزش همگانی در کشورمان خطاب به مسئولین دانشگاه ها گفت: دانشگاه نقش مهمی در همگانی کردن ورزش ایفا می کند و اگر قصد بیمه کردن ورزش ایران در سالهای آینده را داریم باید در بخش همگانی سرمایه گذاری خوبی در این بخش داشته باشیم. دانشگاه ها و آموزش و پرورش بستر مناسبی برای رشد و توسعه ورزش همگانی در کشورمان فراهم می کنند و ما باید توجه ویژه ای به این دو بخش کنیم.
سرپرست وزارت ورزش و جوانان در پایان تاکید کرد: از هیچ تلاش و کمکی برای موفقیت ورزش دانشگاهی مضایقه نخواهم کرد و از شما انتظار دارم با درخشش در این میدان بزرگ زمینه شادی و غرور ملی را برای مردم کشورمان فراهم کنید.

درادامه این نشست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ا شاره به شهادت رضایی نژاد دانشجوی کشورمان گفت: این چنین اقداماتی نه تنها خللی براراده جوانان ایران برای فتح سکوهای افتخار وارد نمی کند بلکه انگیزه آنها را برای فتح قله های افتخار دو چندان می کند .

دکتر دانشجو همچنین به همکاری های مشترک میان وزارت ورزش و جوان و وزارت علوم اشاره کرد و گفت: پیش از این راوبط دوستانه وبسیار خوبی با سازمان تربیت بدنی داشتیم و مطمئن هستم با حضور دکتر عباسی در راس وزارت ورزش و جوانان این تعاملات و همکاری ها گسترش پیدا می کند .
وی با تشریح برخی تعاملات میان دستگاه ورزش و وزارت علوم گفت: تفاهمنامه ایجاد دانشگاه و پژوهشکده علمی در زمینه ورزش از مهمترین تعاملاتی بود که تاکنون با دستگاه ورزش کشور صورت گرفته است و قطعا این توافقات در رشد هر دو وزارت خانه تاثیر مهمی خواهد داشت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درادامه از ورزشکاران به عنوان سفیران ملت ایران نام برد و گفت: امیدوارم فرزندان شایسته ای برای مردم ایران دراین دوره از رقابتها باشد تا مردم ایران درهرجای دنیا به ایرانی بودن خود افتخار کنند .

دکتر دانشجو در این مراسم به حمایت فدراسیونهااز ورزش دانشجویی اشاره کرد و گفت: قطعا این حمایتها موجب شد تا کاروانی با این تعداد ورزشکار در سطحی کیفی بسیار مناسب راهی این پیکارها شود.
در پایان این نشست دکتر عباسی از اهدا جوایز ارزشمند به مدال آوران این پیکارها خبر داد و گفت: تمامی مدال اوران در این مسابقات به سفر حج عمره مشرف می شوند. ضمن اینکه به نفرات اول، دوم خودرو و به نفرات سوم جوایز نقدی اهداء خواهد شد. همچنین کامران دانشجو از ارائه تسهیلات و امکانات ویژه براب ادامه تحصیل مدال آوران این دوره از یونیورسیاد در مقاطع بالاتر خبر داد و افزود: مدال آوران این دوره از مسابقات در مقاطع بالاتر بدون کنکور ادامه تحصیل خواهند داد.

در این نشست همچنین سرپرست فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی گفت: رشد تصاعدی ورزش دانشگاهی در سالهای اخیر غیر قابل انکار است و در بیست و ششمین یونیورسیاد دانشجویی ورزشکاران کشورمان بار دیگر ارزش های خود را به معرض نمایش خواهند گذاشت.

مهدی طلب پور اظهار داشت:دانشجویان کشورمان در این دوره از رقابت ها در قالب 14 تیم در 10 رشته ورزشی به مصاف حریفان خود می روند و این برای نخستین بار است که کاروان ورزشی کشورمان با این تعداد ورزشکار در سطح کیفی بسیار مناسب راهی یونیورسیاد خواهد شد.

طالب پور اظهار داشت: به همراه این ورزشکاران یک تیم علمی 20 نفره متشکل از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها برای ارائه مقالات خود راهی این پیکارها می شوند.
وی به انتخابات "فیزو" اشاره کرد و اذعان داشت: در حاشیه بیست و ششمین یونیورسیاد دانشجویان جهان، مجمع عمومی فیزو برای انتخاب هیئت رئیسه جدید برگزار خواهد شد. فدراسیون دانشگاهی ایران در حال حاضر یک کرسی آسیایی در اختیار دارد و حالا برای تصدی دو کرسی فیزو کاندید شده است.
۸ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۵:۲۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.