چند خبر کوتاه از مسابقات زور خانه ای آسیا در بنگلادش

چند خبر کوتاه از مسابقات زور خانه ای آسیا در بنگلادش
عصر پنج شنبه 6 مرداد 1390 با حضور مقامات عالی رتبه ایران، افغانستان، عراق، تاجیکستان و بنگلادش و اعضاء شرکت کننده، مراسم افتتاحیه سومین دوره مسابقات ورزش های زورخانه ای قهرمانی آسیا در محل سالن ورزشی استادیوم ملی شهر داکا، برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه که با حضور مهندس محسن مهرعلیزاده رییس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای، رضا امینیان طوسی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش، محمد انور جکدلک وزیرمشاور در امور ورزش و جوانان افغانستان و رییس کنفدراسیون آسیایی زورخانه، سلیمان عبدالواحداف مشاور رییس جمهور تاجیکستان، وزرای ورزش و جوانان، مسکن و کشتیرانی بنگلادش، عبدلکریم جاسم البصری رییس فدراسیون زورخانه عراق و عضو  مجلس استان بغداد و نمایندگان 35 کشور عضو فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای برگزار شد، با رژه ی ورزشکاران 11 کشور آسیایی شرکت کننده آغاز گردید.

سفیر ایران: ورزش مایه تعمیق روابط انسانی است 
حسن امنینان طوسی سفیرجمهوری اسلامی ایران در داکا گفت: بنگلادش از ظرفیت انسانی خوبی برخوردار می باشد و حضور ورزش زورخانه فرصت مغتنمی است تا روابط دو کشور تعمیق و تنوع یابد.
سفیر ایران ابزار امیدواری کرد: با حمایت فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای، وزارت ورزش و جوانان و سفارت جمهوری اسلامی ایران، فعالیت این ورزش بیش از گذشته رونق یابد.

رییس کنفدراسیون آسیایی ورزش های زورخانه: سطح فنی مسابقات افزایش یافته است
محمدانور جکدلک وزیرمشاور در امور ورزش و جوانان و رییس کنفدراسیون آسیایی ورزش های زورخانه ای با بیان این که تلاش های زیادی برای برگزاری این مسابقات در بنگلادش صورت گرفته است گفت: حضور 11 تیم و 110 ورزشکار نشان از افزایش سطح کمی و کیفی سومین دوره مسابقات نسبت به دوره قبلی آن است.
در بخش دیگری از مراسم یادمان های این دوره از مسابقات توسط مقامات بنگلادشی به مهمانان هدیه شد.  برنامه افتتاحیه با نمایشی از  استقلال بنگلادش که توسط هنرمندان جوان این کشور ادامه یافت و بلافاصله بعد از آن مسابقات تیمی با اجرای ورزش توسط تیم ایران پیگیری شد.
 اجرای  شایان توجه تیم ملی ورزش های زورخانه ای ایران، شور و هیجان زیادی در سالن ایجاد کرد و تشویق حاضرین را در پی داشت.

حضور پرتعداد خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه های بنگلادشی از نکات جالب توجه افتتاحیه بود.
سومین دوره مسابقات ورزش های زورخانه ای قهرمانی آسیا از 6 تا 8 مرداد 1390 در استادیوم ملی شهر داکا پایتخت بنگلادش در حال برگزاری است. شنبه 8 مردادماه نیز چهارمین کنگره جهانی فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای با حضور 35 عضو فعال این فدراسیون برگزار می شود. ایران در سال 2005 و نپال در سال 2008 میزبان دوره های قبل مسابقات آسیایی زورخانه بودند.
۸ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۱:۱۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.