رشد 62 درصدی سطح مسابقات قهرمانی آسیا نسبت به دوره گذشته آن در سال 88

نگاهی به عملکرد ورزشکاران مرد و زن کشورهای آسیایی در نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا که در تیرماه سال جاری در شهر کوبه ژاپن برگزار شد نشان می دهد که سطح این مسابقات نسبت به دوره گذشته آن که دو سال پیش در چین برگزار شد 62 درصد پیشرفت داشته است.
به گزارش سایت فدراسیون دوومیدانی؛بررسی دقیق این مسابقات و قرار دادن نتایج دوره گذشته در مقابل نتایج دوره اخیر مسائل مختلفی را روشن خواهد کرد که از جمله آنها افزایش سطح مسابقات و پیشرفت دوومیدانی ایران است.

شایان ذکر است، تیم ملی دوومیدانی ایران با 24 ورزشکار (19 مرد و 5 زن) در نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در شهر کوبه ژاپن شرکت کرد و با کسب دو مدال طلا، دو نقره و دو برنز به کار خود در این مسابقات پایان داد.

پس از پایان این مسابقات، متاسفانه برخی جراید نقاط قوت پرشمار کاروان دوومیدانی ایران را نادیده گرفتند.
سطح نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا براساس آمار و رکورد شکنی ورزشکاران مطرح این قاره به وضوح بالاتر ازدوره گذشته این مسابقات بوده است.
در این دوره در بخش مردان از میان 21 ماده برگزار شده 13 رکورد در ماده های 100، 200، 400، 800، 1500، 5000 ، 110 با مانع، 3 هزار با مانع، پرش ارتفاع، طول، سه گام، پرتاب وزنه، پرتاب نیزه بهبود یافته است.

همچنین در بخش زنان نیز از میان21 رشته برگزار شده در 13 ماده 200،‌400 ، 800 ، 1500 ، 5 هزار، 10 هزار، 100 بامانع، 400 مانع، سه هزار مانع، پرش طول، سه گام، پرش با نیزه و پرتاب نیزه رکوردهای نفرات اول قاره آسیا بهبود یافته است.

با توجه به افزایش 62 درصدی کیفیت مسابقات در مواد مختلف هر دو بخش آقایان و بانوان ، به جرات می توان گفت که سطح مسابقات این دوره نسبت به دوره گذشته افزایش چشم گیری داشته است.

مقایسه آماری عملکرد ورزشکاران ایران نسبت به دوره گذشته این مسابقات که دو سال قبل در شهر گوانگجو چین برگزار شد نیز نشان می دهد که روند دوندگان ایران پیشرفت قال توجهی داشته است .

درمجموع تلاش 19 ورزشکار مرد کشورمان، پنج مدال رنگارنگ بدست آمده است که نشانگر افزایش یک مدال نسبت به دوره گذشته در تعداد مدال ها در این مسابقات است.

اما بانوان ایران نیز عملکرد درخشانی نسبت به دوره گذشته داشته اند، مدال برنز پرتاب وزنه آسیا توسط لیلا رجبی، حضور مریم طوسی در فینال مواد 100 و 200 متر و کسب مقام چهارم ماده 200 متر پس از دو رکورد شکنی ملی در مواد ذکر شده، رکورد شکنی لیلا ابراهیمی در ماده 5 هزار متر و حضور در فینال مسابقات از جمله دستاوردهای دیگر تیم اعزامی ایران به ژاپن بود.

کسب شش مدال، شکسته شدن سه رکورد ملی، بهبود نه رکورد شخصی، کسب اولین مدال در رشته امدادی 4 در 400 متر در فضای آزاد پس از 35 سال و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و کسب اولین مدال امدادی تیم ملی در خارج از کشور در تاریخ دوومیدانی ایران و کسب مقام نخست در ماده دهگانه برای نخستین بار از دیگر افتخارات تیم ملی اعزامی کشورمان به نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن بود.
نتیجه مقایسه ای مسابقات دو دوره گذشته بر اساس نفرات اول تا سوم به پیوست فایل pdf است.
۱ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۲:۳۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.