در صدمین سالگرد تاسیس کمیته ملی المپیک ژاپن ؛ژاک روگ چالش های پیش روی ورزش را بررسی می کند

در صدمین سالگرد تاسیس کمیته ملی المپیک ژاپن ؛ژاک روگ چالش های پیش روی ورزش را بررسی می کند
رئیس کمیته بین المللی المپیک روز گذشته در مراسم جشن صدمین سالگرد کمیته ملی المپیک ژاپن در مورد ارزش های ورزشی و چالش هایی که ورزش با آن مواجه است سخنرانی ایراد فرمود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ ژاک روگ در این مراسم در حضور 1600 نفر از حضار گفت : بدون شک ورزش تاکنون شاهد موفقیت های چشمگیری بوده است ولی این موفقیت ها می تواند توسط بسیاری از خطرات تهدید شود.

بر اساس این گزارش : رئیس کمیته بین المللی المپیک ، تعداد افراد شرکت کننده در ورزش ، تمایل عمومی برای ورزش ،پشتوانه مالی و حمایت قوی دولت ها در سراسر جهان را بعنوان ستون های کلیدی ورزش امروز بیان کرد که می تواند حافظ آن باشد.

وی هشدار داد  : که بسیاری از زمینه ها نیز وجود دادر که جنبش ورزش باید در مورد ان ها هوشیار باشد که از آن جمله می توان مبارزه علیه دوپینگ ، خشونت ، تبعیض نژادی و فساد را نام برد.

وی در خاتمه از اینکه حضور زنان در فعالیت های ورزش افزایش یافت اظهار خرسندی کرد و گفت تعداد شرکت کنندگان زن از 18 در صد در بازی های المپیک 1980 مسکو ، به 48 درصد در بازی های المپیک بیجینگ چین در سال 2008 رسید اما چیزی که هم اکنون در این مورد باعث تاسف است کم بودن تعداد زنان در موقعیت های مدیریتی ورزش است و من کل بدنه ورزش را فرامی خوانم تا با تلاش بیشتر این وضعیت را اصلاح نمایند.

۲۸ تیر ۱۳۹۰ ۱۲:۱۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.