دوومیدانی کاران پیشتاز در کسب سهمیه المپیک؛کسب 4 سهمیه المپیک و هشت جابجایی رکورد ملی در کمتر از چهار ماه

دوومیدانی کاران پیشتاز در کسب سهمیه المپیک؛کسب 4 سهمیه المپیک و هشت جابجایی رکورد ملی در کمتر از چهار ماه
حدود پنج ماه و 10 روز از سرپرستی دکتر محمد رضا کاظمی آشتیانی در فدراسیون دوومیدانی نگذشته است که ورزشکاران دوومیدانی کار کشورمان ضمن کسب چهار سهمیه B المپیک، حداقل هشت بار رکوردهای ملی کشورمان را جابجا کرده اند تا مشخص شود دوومیدانی ایران با سرعتی مناسب در مسیر توسعه قرار گرفته است.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون دوومیدانی، باوجودی که دوماه بیشتر از شروع کسب سهمیه المپیک در این رشته ورزشی در جهان نگذشته است اما ورزشکاران کشورمان موفق شده اند در مواد مختلف حداقل ورودی های المپیک را بدست آورند و در میان سایر فدراسیون های ورزشی المپیکی ایران پیشتاز شوند.

در این مدت، احسان حدادی و محمد صمیمی در پرتاب دیسک، کاوه موسوی در پرتاب چکش و امین نیکفر در پرتاب وزنه موفق به کسب ورودی b المپیک شده اند.

با توجه به حضور دو ورزشکار در ماده پرتاب دیسک، حدادی و صمیمی در صورت کسب ورودی a المپیک می توانند با هم در لندن مسابقه دهند.

کاوه موسوی نیز با پرتاب چکش به مسافت بیش از 75 متر در مسابقات جایزه بزرگ پرتاب ها در شهرکرد موفق شد ورودی b المپیک را دریافت کند.

امین نیکفر نیز به تازگی در تورنمنت بین المللی تورنتو با پرتاب وزنه به مسافت 20 متر و 5 سانتی متر علاوه بر شکستن رکورد ایران توانست ورودی b المپیک را از آن خود کند.

شایان ذکر است، در چهار ماه اخیر هشت رکورد ملی ایران نیز در مواد پرش ارتفاع، پرتاب چکش، پرتاب وزنه (آقایان) و دو 100، 200 و پنج هزار متر(بانوان) شکسته شده است.

امین حسین زاده رهبر در پرش ارتفاع، کاوه موسوی در پرتاب چکش، امین نیک فر در پرتاب وزنه، مریم طوسی در دوهای 100 و 200 متر (4 بار) و‌ لیلا ابراهیمی در دو 5 هزار متر از جمله ورزشکاران کشورمان بودند که در این مدت رکوردهای ملی را بهبود بخشیدند.
۲۷ تیر ۱۳۹۰ ۱۲:۱۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.