جهت حضور در مسابقات جهانی شانگهای چین ؛شناگران ملی پوش در اردوی آمادگی به سر می برند

جهت حضور در مسابقات جهانی شانگهای چین ؛شناگران ملی پوش در اردوی آمادگی به سر می برند
مسابقات جهانی شانگهای چین هفته آینده 29 تیر ماه آغاز می شود و تیم ملی کشورمان نیز در آن حضور می یابد تا بتواند با دست یافتن به رکورد مورد نظر سهمیه حضور در المپیک لندن را کسب کند.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ نزدیکترین مسابقات کسب سهمیه المپیک ، مسابقات جهانی شانگهای چین است که از 29 تیر ماه تا 14 مرداد ماه در 4 ماده شنا ، شیرجه ،واترپلو و شنای همزمان برگزار خواهد شد .

 مجید فرزام فر دبیر کمیته فنی فدراسیون شنا در این رابطه به سایت کمیته ملی المپیک می گوید : ملی پوشان کشور ما از ابتدای سال در تهران به صورت مستمر تمرین کردند و در اردیبهشت ماه نیز یک اردوی ارتفاع در شهرکرد داشتند. بنابراین از آمادگی نسبتا خوبی برای حضور در چین برخوردارند.

وی در ادامه اظهار داشت : از نظر من اگر شناگران ما بتوانند حداکثر رکوردهای خود را در این رقابت‌ها تکرار کنند می توانیم سهمیه ورود به  المپیک لندن را کسب کنیم.

شایان ذکر است : فینا رکوردها را به دو بخش ورودی A و B تقسیم کرده است که نسبت به المپیک های قبلی دارای یک تفاوت اساسی می باشد. یعنی اگر شناگری بتواند رکورد ورودی A را کسب کند به طور قطعی سهمیه المپیک لندن را بدست خواهد آورد اما شرایط رکورد ورودی B با المپیک‌های قبلی متفاوت است.

به این معنی که  در المپیک‌های قبلی اگر شناگری موفق به کسب رکورد ورودی B می‌شد همچون شرایط ورودی A به طور قطعی در المپیک حضور می‌یافت اما کسب ورودی B المپیک لندن به منزله حضور قطعی نیست و این فدراسیون جهانی است که براساس کیفیت رکوردها، شناگران را برای شرکت در المپیک لندن دعوت می‌کند.

 گفتنی است : براساس تصمیم فینا هر کشوری در هر ماده، می تواند تنها با 2 شناگر در المپیک حضور داشته باشد و اگر کسب سهمیه ورودی المپیک شناگران هر کشوری بیش از 2 شناگر بودطبق دستورالعمل فینا بهترین رکورد شناگر، تعیین کننده حضور در المپیک است. به عنوان مثال اگر شناگران کشوری در یک ماده ای موفق به 5 سهمیه ورودی المپیک شوند 2 شناگری که بهترین رکورد را بدست آورده باشند مسافر لندن خواهند شد.


۲۷ تیر ۱۳۹۰ ۱۰:۵۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.