دکتر عباسی:موفقیت در عرصه های بین المللی باعث خودباوری جوانان کشورمان می شود

دکتر عباسی:موفقیت در عرصه های بین المللی باعث خودباوری جوانان کشورمان می شود
دکتر محمد عباسی، سرپرست وزارت ورزش و امور جوانان در دیدار مسئولین فدراسیون و اعضای تیم جوانان وزنه برداری با اشاره به قهرمانی این تیم در رقابتهای جهانی گفت: این پیروزی بزرگ و بی سابقه که در ایام مبارک شعبانیه بدست‌آمد، باعث شادی دل مردم و رهبر بزرگوار و عزیزمان شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از پایگاه خبری ورزش ایران،دکتر عباسی بااشاره به اینکه این موفقیت در سایه همدلی، پشتکار و همکاری تک تک اعضای تیم، مربیان و مسئولین فدراسیون حاصل شد، اظهار داشت: قرار گرفتن 6 نفر از تیم 8 نفره بر روی سکوهای قهرمانی موفقیت بزرگی است، اما از نگاه ما تمامی نفرات اعزامی قهرمان هستند؛ چه آنهایی که روی سکو رفتند و چه آن دو عزیزی که موفق به کسب مدال نشدند. به هر حال تلاش آنها و امتیازاتی که بدست آوردند تاثیر بسزا و مسستقیم در کسب عنوان اولی تیم ایران در این رقابتها داشت.

دکتر عباسی با تاکید بر اینکه کسب موفقیت در عرصه های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی باعث تقویت خودباوری جوانان کشورمان می شود، تصریح کرد: استراتژی مسوولان وزارت ورزش و امور جوانان دستیابی به موفقیت های دائمی است نه مقطعی و این هدف زمانی محقق می شود که بتوان از تمام سرمایه و امکانات موجود بهره گرفت.

سرپرست وزارت ورزش و امور جوانان با اشاره به جمعیت جوان کشورمان افزود: با این سرمایه عظیم انسانی موفقیت ورزش ایران در میادین بین المللی نباید معطوف به چند رشته خاص باشد.

دکتر عباسی با اشاره به اینکه ورزش باعث نشاط و سلامت جامعه می شود، گفت: توجه به بعد قهرمانی ورزش نباید باعث بی توجهی به همگانی ورزش گردد. برای رسیدن به قله های قهرمانی باید از دامنه عبور کنیم که این دامنه همان ورزش همگانی است. وی افزود: اساس کار توجه بر ورزش در استان ها است. زیرا استان ها بهتر محلی برای استعدادیابی می باشد. استعدادیابی در تمام رشته ها باید با مکانیزمی علمی بصورت جدی پیگیری شود.
دکتر عباسی با تاکید بر گستردگی وظایف وزارت ورزش و امور جوانان گفت: باید سرعت حرکت مان را طوری تنظیم کنیم که از قافله پیشرفت عقب نمانیم. بسنده کردن به موفقیت های قبلی باعث رکودمی شود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه جوانان ایرانی بواسطه غیرت، انگیزه، نبوغ و استعدادهای بیکرانی که دارند نشان دادند که در صورت توجه و حمایت می توانند در عرصه های مختلف موفق و سرآمد باشند.

البته در این راه تعامل و همکاری همه نهادهای سازمان ها و وزارتخانه مرتبط لازم و ضروری است.
سرپرست وزارت ورزش و امور جوانان گفت: دغدغه اصلی مسوولین نظام مقدس جمهوری اسلامی رفع نیازهای جوانان و پیشرفت آنهاست گستردگی کار نباید سبب شود بخشی از امور به جوانان مقفول بماند.

دکتر عباسی در دیدار با ملی پوشان جوان وزنه برداری علاوه بر پاداشهایی که در آیین نامه پاداش قهرمانان مقرر شده است ، به مناسبت ایام مبارک شعبانیه یک سفر حج عمره به همراه خانواده برای تشویق این ورزشکاران به هر یک اهدا نمود.

در این جلسه حسین رضازاده، رییس فدراسیون وزنه برداری گزارشی از نحوه آماده سازی و عملکرد تیم اعزامی جوانان به مسابقات جهانی ارائه داد و ابراز امیدواری کرد روند موفقیت وزنه برداران در مسابقات جهانی 2011 که آبان ماه در پاریس برگزار می شود و همچنین المپیک لندن تدوام پیدا کند.
۲۲ تیر ۱۳۹۰ ۱۰:۵۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.