مسابقات قهرمانی آسیا/کوبه ژاپن؛فینالیست شدن و رکورد شکنی‌ ایرانیان

راهیابی سجاد مرادی و احسان مهاجر شجاعی به فینال دوی 800 متر و همچنین فینالیست شدن مریم طوسی و رضا قاسمی در دوی 200 متر مهم ترین رخدادهای روز سوم رقابت های دوومیدانی قهرمانی آسیا در ژاپن برای کاروان دوومیدانی‌کاران ایران بود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، در سومین روز از رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا در شهر کوبه ژاپن 24 دونده 800 متر در سه گروه به مصاف هم رفتند که در پایان سجاد مرادی و احسان مهاجر شجاعی در گروه‌های جداگانه عنوان دومی دسته‌های خود را کسب کرده و به فینال راه یافتند.

در گروه اول این رقابت‌ها مهاجر شجاعی - که مدال برنز بازی‌های آسیایی دوحه را در کارنامه دارد - با زمان یک دقیقه و 52 ثانیه و 28 صدم ثانیه پس از دونده هندی به فینال رقابت‌ها راه یافت.

این در حالی است که دوندگان بحرینی و عربستانی که از برترین دوندگان آسیا محسوب می‌شدند، نتوانستند به فینال راه پیدا کنند! در این گروه دونده هندی با زمان یک دقیقه و 51 ثانیه و 76 صدم ثانیه اول شد.

همچنین در گروه سوم رقابت‌ها که سجاد مرادی در آن حضور داشت، نیز اتفاقی مشابه رخ داد. مرادی - قهرمان بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو - پس از دونده هندی به عنوان دومین نفر از خط پایان گذشت تا انرژی‌اش را برای فینال ذخیره کند. او این مسابقه را با زمان یک دقیقه و 53 ثانیه و 2 صدم ثانیه به پایان رساند. در مقابل دونده هندی با زمان یک دقیقه و 52 ثانیه و 97 صدم ثانیه در گروه خود اول شد تا به عنوان نفر نخست این گروه به فینال راه پیدا کند.
رقابت فینال دوی 800 متر در نوزدهمین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا فردا (یکشنبه) در آخرین روز رقابت‌ها برگزار می‌شود.

سجاد مرادی در دومین روز این پیکارها به مدال نقره 1500 متر دست یافته بود.

** فینالیست شدن 200 متری‌ها
مریم طوسی و رضا قاسمی، دیگر دوندگان ایران به فینال دوی 200 متر در بخش‌های زنان و مردان رسیدند.
این دو در سومین روز از نوزدهمین رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا در مرحله مقدماتی دوی 200 متر در بخش زنان و مردان به دور نهایی رسیدند.
مریم طوسی با زمان 23 ثانیه و 64 صدم ثانیه در گروه اول رقابت‌ها به عنوان نخست دست یافت و به صورت مستقیم به فینال رسید.
او البته رکورد این ماده را که در اختیار خودش بود بار دیگر بهبود بخشید.
رکورد پیشین دوی 200 متر زنان ایران 23 ثانیه و 73 صدم ثانیه بود. طوسی در روز دوم رقابت ها نیز رکورد 100 متر ایران را شکسته بود.
در گروه دوم بخش مردان نیز رضا قاسمی با زمان 21 ثانیه و 15 صدم ثانیه در گروه خود چهارم شد، ‌ولی به خاطر رکورد خوبی که داشت به صورت غیر مستقیم به جمع هشت نفر پایانی رسید.
مرحله فینال این رقابت‌ یکشنبه برگزار می‌شود.
پیمان رجبی دیگر دونده ایران در ماده 200 متر بود که به علت خطا از دور رقابتها کنار رفت.

** توکلی در هفتگانه، نهم شد
در دیگر رقابت‌های برگزار شده، سپیده توکلی پس از هفت مرحله تلاش در ماده هفتگانه با 4765 امتیاز عنوانی بهتر از نهمی به دست نیاورد. در این رقابت‌ ورزشکارانی از تایلند و ژاپن به مدال‌های طلا ، نقره و برنز رسیدند.

** شکستن رکورد پرتاب وزنه قهرمانی آسیا
پرتابگر چین تایپه رکورد رقابت‌های پرتاب وزنه مسابقه‌های قهرمانی آسیا را شکست. "مینگ هوانگ چانگ" در سومین روز از رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا با رکورد 20 متر و 14 سانتی‌متر رکورد پیشین این رقابت‌ها را به میزان 27 سانتی‌متر شکست تا نامش در جدول رکوردهای این دوره از رقابت‌ها ثبت شود.
رکورد آسیا با حدنصاب 21 متر و 13 سانتی‌متر در اختیار سلطان عبدالماجد از عربستان است که در سال 2009 ثبت کرد. این پرتابگر چینی تنها رکورد مسابقه‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا را شکست. او با این رکوردشکنی مدال طلا را به خود اختصاص داد و پس از او نیز پرتابگرانی از چین و هند در مکان‌های بعدی قرار گرفتند.
در این ماده تیم ملی دوومیدانی ایران هیچ نماینده‌ای نداشت.

** عنوان ششمی قنبرزاده در پرش ارتفاع
در سومین روز از نوزدهمین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا رقابت‌ ورزشکاران در پرش ارتفاع برگزار شد. کیوان قنبرزاده به عنوان نماینده ایران با رکورد دو متر و 18 سانتیمتر در مکان ششم این ماده قرار گرفت.
در این رقابت‌ عیسی بارشیم از قطر با رکورد دو متر و 35 سانتیمتر ضمن دستیابی به مدال طلا، رکورد مسابقه‌ها را به میزان سه سانتیمتر بهبود بخشید.
ماجد غزال از سوریه با رکورد دو متر و 28 سانتیمتر دوم شد و ورزشکاری از چین با رکورد دو متر و 26 سانتیمتر به مدال برنز رسید.

**دوندگان پنج هزار متر ایران هفتم و دهم شدند
در پایان سومین روز از مسابقه‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا دوندگان پنج هزار متر ، در این ماده محمد خزایی با زمان 14 دقیقه هشت ثانیه و 81 صدم ثانیه، گرچه رکورد شخصی‌اش را بهبود بخشید، اما در مکان هفتم ایستاد و در بخش زنان نیز لیلا ابراهیمی - که در سال 2009 در اردن نفر سوم آسیا شده بود - با رکورد 17 دقیقه و 40 ثانیه و یک صدم ثانیه جایگاه دهمی را کسب کرد.
در بخش زنان محبوبه غیور دیگر دونده ایران بود که در مسابقه حاضر نشد.
در ماده 5 هزار متر مردان، "چالچیلیسا" از بحرین با زمان 15 دقیقه و 22 ثانیه و 48 صدم ثانیه رکورد مسابقات را بهبود بخشید.

** کاوه موسوی چهارم شد، مقدم ششم
کاوه موسوی نیز در رقابت‌های پرتاب چکش قهرمانی آسیا مقام چهارم کسب کرد. موسوی، نایب قهرمان بازیهای آسیایی گوآنگ جو به مصاف 10 حریف خود رفت که در پایان با رکورد 68 متر و 88 سانتیمتر به مکانی بهتر از چهارمی دست پیدا نکرد.

وی در این رقابت‌ پرتاب خود را با رکورد 67 متر و 10 سانتیمتر آغاز کرد، اما سه پرتاب بعدی او خطا شد.
پرتاب چهارمش 66 متر و 36 سانتیمتر بود و پرتاب آخرش نیز 68 متر و 88 سانتیمتر.
در این رقابت‌ علی زنکاوی از کویت با رکورد 73 متر و 73 سانتیمتر به مدال طلا رسید.
هیروشی نوگوچی از ژاپن با رکورد 70 متر و 89 سانتیمتر به مدال نقره دست یافت و دیگر هموطنش هیروآکی‌ دوی با رکورد 70 متر و 69 سانتیمتر به مدال برنز رسید.
در این رقابت‌ دیگر پرتابگر ایران یعنی رضا مقدم با رکورد 65 متر و 86 سانتیمتر به جایگاهی بهتر از ششمی دست پیدا نکرد.

۱۹ تیر ۱۳۹۰ ۱۱:۵۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.