با حضور دکتر عباسی برگزار شد؛یکصدمین نشست اعضای هیات اجرایی در دفتر سرپرست وزارت ورزش و جوانان

با حضور دکتر عباسی برگزار شد؛یکصدمین نشست اعضای هیات اجرایی در دفتر سرپرست وزارت ورزش و جوانان
یکصدمین نشست اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک صبح امروز با حضور دکتر عباسی در دفتر سرپرست وزارت ورزش و جوانان کشورمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ یکصدمین نشست اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک کشورمان با محوریت بحث نحوه کسب سهمیه های المپیک در تمامی رشته های اعزامی  و گزارش روسای فدراسیونهای تکواندو، تیراندازی،بسکتبال و جانبازان معلولین ، صبح امروز در حالی پیگیری شد که اعضای هیات اجرایی میهمان دکتر عباسی سرپرست وزارت ورزش و جوانان بودند.

در ابتدای این نشست بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان گزارش کامل و جامعی را در خصوص تعداد سهمیه کسب شده توسط ملی پوشان کشورمان برای حضور در المپیک ارائه داد و توضیحاتی را پیرامون نحوه کسب سهمیه در اکثر رشته ها طبق زمان بندی اعلام شده از سوی فدراسیونهای جهانی اعلام داشت.

افشارزاده ضمن تاکید برحضور حداکثری در المپیک 2012 لندن اظهار داشت: تمامی اهالی ورزش اذعان دارند که گرفتن سهمیه در مسابقات سطح بالای گزینشی به خودی خود کاری است ارزنده و ارزشمند. همین موضوع یعنی کسب تعداد سهمیه بالا برای هر کشوری یک موفقیت محسوب می شود که امیدوارم در اولین گام ملی پوشان کشورمان بتوانند سهیمه ای به مراتب بیشتر از دور قبل بدست آروند.

وی ادامه داد: گام دوم و اساسی، حمایت ویژه از رشته های مدال آوری همچون کشتی، وزنه برداری و تکوانده است که امید اصلی کاروان ورزشی کشورمان به حساب می آید. در همین راستا زمینه برپایی اردوی فرنگی کاران در آکادمی المپیک و آزاد کاران در خانه کشتی مهیا شده و در ادامه راه نیز حضور در تورنمنت های معتبر و اردوهایی که کادر فنی درخواست خواهد کرد مهیا خواهد شد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در پایان اظهار داشت: کادر فنی تیمهای وزنه برداری و تکواندو نیز برنامه های تدارکاتی خود را برای آماده سازی ملی پوشان به ستاد تدارکاتی ارائه داده اند که مطمئنا طبق درخواست فدراسیونها پیاده خواهد شد. در رشته های دیگر نیز هماهنگ و همگام با فدراسیونها کاملا حمایتی و موثر پیش خواهیم رفت تا انشاله شاهد المپیکی با شکوه و درخشان برای کاروان ورزشی ایران باشیم.

بعد از صحبتهای دبیر کل کمیته المپیک، سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو گزارش کاملی را در خصوص برنامه ریزی های انجام شده و فعالیتهایی که صورت گرفت تا دو سهمیه ارزشمند توسط یوسف کرمی و محمد باقری معتمد در رقابتهای جهانی آذربایجان برای تیم ملی تکواندوی کشورمان بدست آید ارائه داد و ابراز امیدواری کرد تا بانوان تکواندو کار نیز بتوانند در مسابقات تایلند کسب یهمه نمایند.

در ادامه مهندس هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی بعنوان اولین فدراسیونی که توانست سهمیه المپیک را برای کاروان ورزش کشورمان بدست آورد توضیحاتی پیرامون فعالیت های انجام شده ارائه داد.

وی با اشاره به این موضوع که تیراندازی طی سالیان اخیر رشد بسیار چشم گیری داشته اظهارداشت:  کسب سهمیه های ارزشمند توسط تیراندازان کاری بزرگ بود که نشان از آمادگی خوب ملی پوشان ایرانی دارد. شکی ندارم ملی  پوشان ایران که این روزها عناوینی ارزشمند در مسابقات جهانی و آسیایی بدست می آروند با حمایتی ویژه بزودی زود در بازیهای المپیک نیز افتخارآفرین خواهند شد.

وی در پایان گفت: تا کنون 3 سهمیه توسط الهه احمدی و مه لقا جام بزرگ در تفنگ 10 متر بانوان و ابراهیم برخورداری در تپانچه 10 متر بدست آمده که مطمئنا این نهایت سهمیه تیراندازی نخواهد بود.
محمود خسروی وفا رئیس فدراسیون جانبازان معلولین نیز اطلاعاتی جامع از چگونگی کسب سهمیه توسط ورزشکاران جانباز و معلول کشورمان برای حضوری شایسته در بازیهای پاراالمپیک لندن ارائه داد.

خسروی وفا یادآور شد: بدون شک ورزشکاران جانباز و معلول کشور همچون دوره های گذشته به درخشش خود در عرصه بین المللی بخصوص المپیک ادامه خواهند داد و این بار هم نشان خواهند داد به رغم برخی کمبودها و مشکلات باز هم برای موفقیت و شاد کردن دل مردم و مسئولین از جان مایه خواهند گذاشت.

محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال کشورمان نیز آخرین رئیس فدراسیونی بود که برنامه های فدراسیون خود را برای گرفتن سهمیه المپیک تشریح کرد.
مشحون با اشاره به میزبانی چین در مسابقات کسب سهمیه المپیک اظهار داشت: میزبانی چین بعنوان یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان و همچنین برخی مشکلات دیگری که فدراسیون جهانی برایمان ایجاد کرده باعث شده تا راه سختی برای گرفتن سهمیه داشته باشیم اما با غیرت و همتی که در ملی پشان ایرانی سراغ دارم مطمئنم که آنها تمام تلاش خود را برای رسیدن به این مهم بکار می بندند.

وی در پایان گفت: امیدوارم طی رایزنی با فرداسیون جهانی بتوانیم مشکلات و موانع ایجاد شده را برطرف سازیم.
در ادامه نشست مهندس علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک بار دیگر با تاکید بر هماهنگی هر چه بیشتر مجموعه وزارتخانه و کمیته ملی المپیک یاد آرو شد:خدا را شاکرم که در آستانه بازیهای المپیک فضای خوبی در ورزش کشور حاکم شده است. فضایی سرشار از دوستی و اخوت تا بتوانیم همه با هم در راستای رسیدن به هدف واحدی بنام "موفقیت و پیروزی و سربلندی ایران اسلامی" گام برداریم.

مهندس علی آبادی برداشتن تمامی موانع موجود در راه آماده سازی ملی پوشان و پیاده سازی برنامه های برنامه های فدراسیونها را مهمترین اولویت و هدف کمیته ملی المپیک دانست و گفت: زمان حدودا یکساله ای که در دست داریم باید تماما در فضایی توام با آرامش برای فدراسیونها طی شود که این مهم را کمیته ملی المپیک و وزارتخانه ورزش و جوانان باید پیگیری نمایند. کمیته ملی المپیک تمام توان و سعی خود را بکار خواهد بست تا با هماهنگی هر چه بیشتر با وزارتخانه این موقعیت و فضا را ایجاد کند.
وی در ادامه از حاضرین خواست تا از این پس حضور فیزیکی خود را در اردوهای تیمهای ملی بیشتر کنند و گفت: مطمئنا  بازدید از اردوها می تواند گامی موثر در شناسایی مشکلات کادرفنی و ملی پوشان باشد. باید رفع مشکلات اردونشینان را در اولویت برنامه ها قرار دهیم تا مربیان و ورزشکاران بتوانند در کمال آرامش و با روحیه ای بالا به تمرین و آماده شدن بپردازند.
وی در پایان گفت: بار دیگر حضور دکتر عباسی بعنوان یکی از افراد خدمتگزار و ارزشی دولت در راس وزارت ورزش و جوانان را به فال نیک می گیریم و مجددا اعلام می کنم که تمامی ارکان کمیته ملی المپیک بخصوص اعضای هیات اجرایی بعنوان نمایندگان منتخب فدراسیونها که هر کدام دارای کوله باری از تجربه و ارتباطات بین المللی هستند بصورت کامل در اختیار شما و وزارتخانه ورزش خواهند بود که به کمک هم بتوانیم به هدف مشترکمان که چیزی جر اهداف متعالی نظام و موفقیت و سرافرازی ایران اسلامی نیست برسیم.

 دکتر عباسی ضمن خیر مقرم به اعضای هیات اجرایی، برپایی این نشست در وزارت ورزش و جوانان را گامی مثبت و موثر در راستای پیگیری جدی امور و رسیدن به فضایی سرشار از دوستی و وحدت دانست و گفت: شکی نیست که موفقیت در میدان بزرگ پیش روی ورزش یعنی المپیک بیش از هر چیز نیازمند اتحاد و انسجام و همدلی است که این موضوع باید از بدنه اصلی ورزش ایجاد شده و در تمامی بستر این مقوله حاکم گردد.

وی ادامه داد:برپایی نشست های فنی اعضای هیات اجرایی و مسئولین ورزش وزارتخانه بصورت دوره ای در دو مجموعه این اتحاد و همدلی را محکم تر می سازد و به همین خاطر نیز امیدوارم تا نشستهای هم اندیشی بصورت منظم و مجدانه پیگیری گردد.
دکتر عباسی با تاکید بر حمایت از فعالیتهای تدارکاتی کمیته ملی المپیک اظهار داشت: بسیار خوشحالم که ستاد تدارکاتی کمیته ملی المپیک از مدتها پیش تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرده. مطمئن باشید بزودی شرایط لازم برای حمایت همه جانبه از برنامه های تدارکاتی تمامی فدراسیونها مهیا خواهد شد تا انشاله بتوانیم حضوری شایسته در المپیک داشته باشیم.

وی در پایان گفت: با موافقت و حمایت رئیس جمهور منابع خوبی در اختیار ورزش قرار خواهد گرفت که با نشست های کارشناسی شما عزیزان با فدراسیونها این منابع تخصیص خواهد یافت تا مشکلات موجود در بدنه ورزش هر چه سریعتر رفع گردد.

در خاتمه از سوی دکتر عباسی سرپرست وزارت ورزش  عنوان شد تا ازاین پس بهرام افشار زاده دبیر کل  به نمایندگی از کمیته و دکتر حمید سجادی  به نمایندگی از وزارت ورزش  با برگزاری جلسات مشترک هماهنگی و پیگیریهای لازم را برای بررسی وضعیت فدراسیونها و برطرف کردن کمبودهاو مشکلات آنها را داشته باشند.

در این نشست دکتر عباسی سرپرست وزارت ورزش و جوانان،مهندس محمد علی‌آبادی رئیس کمیته ملی المپیک،بهرام افشارزاده دبیر کل، مهدی قدمی نایب رئیس، محمود خسروی‌وفا نایب رئیس، دکتر سجادی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش،علی رغبتی مدیر کل دفتر برنامه ریزی وزارت ورزش، مهدی کرباسیان، خزانه‌دار و ذیحساب، سید مهدی هاشمی ،علی کفاشیان، محمود مشحون، رباب شهریان و شاهرخ شهنازی اعضای هیات اجرایی، حضور داشتند.
 
۱۹ تیر ۱۳۹۰ ۱۱:۳۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.