احمدناطق نوری در گفتگو با سایت کمیته:ازمربی کوبایی در تیم ملی نوجوانان استفاده خواهیم کرد

احمدناطق نوری در گفتگو با سایت کمیته:ازمربی کوبایی در تیم ملی نوجوانان استفاده خواهیم کرد
بوکس را می توان یکی از رشته های مدال آور در کشوردانست که می تواند با توجه به برگزاری مسابقات آن در 10 وزن و داشتن چهره های جوان وبا انگیزه تبدیل به یکی از رشته های مدال آور کشورمان در عرصه قاره ای و جهانی شود. در واقع بعد از بازیها آسیایی گوانگجو و تصمیمات بلند نظرانه مسئولین فدراسیون در دعوت از نفرات جوان به اردو وتوجه به پشتوانه سازی، می رود تادر آینده ای نزدیک جایگاهی بهتر از وضعیت کنونی برای خود دست وپا کند .

بوکس را می توان یکی از رشته های مدال آور در کشوردانست که می تواند با توجه به برگزاری مسابقات آن در 10 وزن و داشتن چهره های جوان وبا انگیزه تبدیل به یکی از رشته های مدال آور کشورمان در عرصه قاره ای و جهانی شود. در واقع بعد از بازیها آسیایی گوانگجو و تصمیمات بلند نظرانه مسئولین فدراسیون در دعوت از نفرات جوان به اردو وتوجه به پشتوانه سازی، می رود تادر آینده ای نزدیک جایگاهی بهتر از وضعیت کنونی برای خود دست وپا کند .

از طرفی المپیکی بودن این رشته و در پیش بودن مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در آذربایجان بر حساسیت این امر افزوده تا بتوان حداقل در چند وزن شاهد حضور مشتزنان کشورمان در بازیهای المپیک لندن باشیم.

 احمدناطق نوری رئیس فدراسیون بوکس و عضوهیات اجرایی کمیته ملی المپیک در خصوص برنامه های پیش روی این فدراسیون اینگونه می گوید.

آقای ناطق نوری وضعیت بوکس را در حال حاضر چگونه می بینید؟

در حال حاضر بعد از بازیهای آسیایی گوانگجو فدراسیون بوکس با دعوت از نفرات جوان اقدام به تشکیل 2 دو تیم ملی در آن واحد کرد تا ضمن حضور مربیان جوان در کنار کادر فنی با سابقه بتواند در این زمینه ،هم در بین مربیان و هم در بین مشتزنان پشتوانه  سازی کند.

آیا با توجه به اینکه این نفرات جوان می باشند مسابقات برون مرزی هم برای آنها درنظر گرفته اید؟

بله نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی را در قالب تیمهای ملی مختلف عازم رقابتهای بین المللی روسیه، گرجستان، اندونزی و اوکراین کرده تا آنها ضمن حضوردر رقابتهای جهانی بنوعی با حریفان جهانی و سبکهای مبارزه شان آشنا  شوند و ترسی از مبارزه با رقبای جهانی شان در مسابقات کسب سهمیه المپیک نداشته باشند.

مشکل بوجه که جای خود؟

بله الان ما دردوره ای هستیم که تیم های ملی ورزش کشورمان خودشان را برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک لندن آماده می کنند به همین دلیل می بایست فضای آرام بخشی در ورزش حاکم بوده و همه بر روی مسابقات گزینشی المپیک تمرکز کنند مثلا به رغم مشکلات کمبود بودجه خیلی ازفدراسیونها دارند کارشان را انجام می دهند و رشته هایی مثل تیراندازی 3 سهمیه المپیک گرفته و یا تکواندو دو سهمیه گرفته و دیگر فدراسیونها درگیر مسابقت انتخابی هستند .

شما خودتان عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک هستید در این خصوص چه اقداماتی کرده اید؟

مشکل کمبود بودجه فقط مختص فدراسیونها نیست خود کمیته هم بااین مشکل دست به گریبان است ولی با همه این تفاسیر حتی فراتر از تواناییش در حال کمک رسانی به فدراسیونها است اما با تشکیل شدن وزارت ورزش و معین شدن نفر اول ورزش کشور قطعا فدراسیونها در شرایط بهتری کار خواهند کرد و متولی ورزش  هم بودجه فدراسیونها را می دهد تا مشکلات برطرف شود هر چند کمیته ملی المپیک حداکثر تلاش خود را برای جذب بودجه و ارائه آن به فدراسیونها انجام میدهد .

مسئله جذب مربی کوبایی برای تیم ملی چه شد؟

بعد از بازیهای آسیایی ،کمیته ملی المپیک دست ما را برای جذب مربی خارجی باز گذاشت و فدراسیون هم رزومه بسیاری از مربیان کوبایی را مورد بررسی قرار داد که هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است البته ما مربی خارجی را برای تیم ملی نوجوانان خواهیم آورد تا آنها از پایه با تکنیک های روز دنیا آشنا شده و از پایه درست شوند از طرفی در نظر داریم تا در صورت امکان حتی دو یا سه مربی جوان خود را به کشور کوبا بفرستیم تا به مدت دو هفته در این کشور دوره تئوری و عملی مربیگری بوکس را پشت سر گذاشته و سپس به همراه یک مربی خوب کوبایی به کشور بازگردند.

هدفتان از اعزام مربی جوان به کشور کوبا چیست؟

باید بوکس کشورمان را با علم روز دنیا آشنا کنیم مثلا آقای انصاری از مربیان خوب بوکس کشورمان بوده که جوان وبا انگیزه می باشد و از تحصیلات عالیه نیز برخوردار است وی یکی از بهترین مربیان بدنساز کشورمان می باشد که بها دادن به این مربیان می تواند به رشد بوکس کشورمان کمک کند.

و مربیان شهرستانی؟

برای رشد فنی مربیان شهرستانی هم در نظرداریم تا با آوردن مربی کوبایی یک دوره یک ماهه مستمر برای فراگیری بوکس روز دنیا کلاس آموزشی برای آنها برگزار کنیم بعداز آن اقدام به اعزام مربیان آموزش دیدیده به شهرستانها برای پرورش بوکسورهای جوان خواهیم کرد.

در حال حاضر وضعیت امکاناتی بوکس در کشور چگونه است؟

شاید باور نکنید ما حتی در اردوهای تیم ملی به اندازه نفرات حاضر در اردو دستکش استاندار جهانی به تعداد مورد نیاز که قیمت هر کدام 40 تا 50 دلار است نداریم از طرفی حتی یک خانه بوکس هم در کشوروجود نداشته و بازیکنان ما در کانکس مجموعه ورزشی شیرودی تمرین می کنند ما حتی در هیچ کدام از استانهای کشور یک رینگ دائمی نداریم که مشتزنان ما بر روی رینگ تمرین کنند این حداقل امکانات برای رشد یک رشته ورزشی مثل بوکس است .

با توجه به اینکه مسابقات گزینشی المپیک لندن را در پیش دارید پیش  بینی شما برای موفقیت بوکس در این رقابتهاچیست؟

ما تلاشمان را در این زمینه خواهیم کرد و خودتان بهتر میدانید بعد از گوانگجوبه رغم مشکلات مالی دو تیم ملی تشکیل داده و قصدمان اینست با بهره گیری از تلفیقی از نفرات جوان و باتجربه با حداکثر پتانسل موجود به مصاف رقبای جهانی و آسیایی برای کسب سهمیه المپیک برویم و تمام تلاش خود را برای کسب دوتا 3 سهمیه را به کار خواهیم بست.

با این تفاسیر باید به آینده بوکس خوشبین بود؟

باور کنید بااین بودجه و امکانات  بوکس یکی از مظلوم ترین رشته های ورزشی کشورمان است که اگر از شرایط برابر نسبت به خیلی از فدراسیونهای دیگر برخوردار بود الان وضعیت بهتری نسبت به شرایط کنونی داشتیم ولی تمام تلاشمان اینست که با تشکیل دو تیم ملی و تشکیل تیم ملی نوجوانان آینده بهتری را برای بوکس در داخل و خارج کشور فراهم آوریم هر چند نیاز مبرم به بودجه مناسب داریم.

 

۱۹ تیر ۱۳۹۰ ۱۰:۰۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.