در اجلاس یونسکو تاکید شد: فدراسیون جهانی زورخانه منبع خوب همکاری ورزشی و توسعه و نزدیکی فرهنگی است

در نشست جهانی یونسکو نماینده جمهوری اسلامی ایران گزارشی از روند فعالیت های فدراسیون بین المللی زورخانه درسراسر جهان ارایه کرد که مورد توجه اعضا کمیته تخصصی این سازمان قرار گرفت.

به گزارش سایت فدراسیون بین المللی  ورزش های زور خانه ای؛ در نشست عمومی سالیانه کمیته بین الدول تربیت بدنی و ورزشی یونسکو که 17-18 خردادماه در پاریس برگزار شد، نماینده کشورمان گزارشی از عملکرد و فعالیت های فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه در سراسر جهان ارایه کرد.

نماینده کشورمان با بیان این که با درخواست و تلاش های جمهوری اسلامی ایران در پنجمین اجلاس کمیته بین الدولی میراث معنوی که 24 آبان 1389 در نایروبی برگزار گردید و «ورزش های پهلوانی و زورخانه ای» توسط یونسکو در فهرست میراث فرهنگی معنوی بشریت ثبت شد، گفت: این ورزش با سابقه چندهزار ساله خود نقش عمده ای در سلامت روحی، روانی و فیزیکی مردم داشته و منبع خوبی برای هدف «ورزش برای همه» است.

وی افزود: فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه در اکتبر 2004 با حمایت دولت، مجلس و کمیته ملی المپیک ایران تاسیس شده و هم اینک اعضایی از 57 کشور از پنج قاره دارد.

نماینده ایران در اجلاس یونسکو تاکید کرد: بدون شک فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای با این شبکه گسترده جهانی می تواند منبع خوبی برای همکاری  های ورزشی و توسعه اجتماعی- فرهنگی و نزدیکی فرهنگ های گوناگون باشد.

دراین نشست اعضایی از 18 کشور از جمله آلمان، الجزایر، اتریش، اکراین، اکوادور، اسپانیا، جمهوری چک،، جامائیکا، لیتوانی، کوبا، مالزی، موازمبیک، نیجریه، تونس و نمایندگان سازمان ها و فدراسیون های ورزشی حضور داشتند.
۱۸ تیر ۱۳۹۰ ۱۲:۴۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.