رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان – مالزی/ نخستین قهرمانی جوانان وزنه برداری ایران در تاریخ

رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان – مالزی/  نخستین قهرمانی جوانان وزنه برداری ایران در تاریخ
تیم وزنه برداری ایران برای نخستین بار در تاریخ خود به عنوان قهرمانی مسابقات جوانان جهان دست یافت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، در روز پایانی رقابتهای وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان که در شهر پنانگ مالزی در جریان بود دقایقی پیش دو سنگین وزن کشورمان با کسب مدالهای طلا و نقره دسته 105+ کیلوگرم اولین قهرمانی تیم وزنه برداری ایران در جهان را برای کشورمان به ارمغان آوردند.


در رقابتهای این دسته که 11 وزنه بردار حضور داشتند بهادر مولایی و علیرضا کاظمی نژاد به نمایندگی از ایران به روی تخته رفتند و در پایان بهادر مولایی عنوان قهرمانی و علیرضا کاظمی نژآد عنوان نایب قهرمانی این مسابقات را از آن خود کرد.


مولایی که در حرکت یک ضرب با مهار وزنه 177 کیلوگرم بعد از نماینده ارمنستان(که با وزنه 178 کیلوگرم قهرمان شده بود) در جایگاه دوم جای گرفته بود در حرکت دو ضرب موفق شد وزنه 213 ، 225 و 231 کیلوگرم را مهار کرده و با مجموع 408 کیلو گرم قهرمان حرکت دو ضرب و مجموع این رقابت ها شود.


کاظمی نژاد هم که در حرکت یک ضرب با وزنه 169 کیلوگرم چهارم شده بود در حرکت دو ضرب موفق شد وزنه های 200 و 212 و 217 را بالای سر برده و با مجموع 384 کیلوگرم نایب قهرمان حرکت دو ضرب و نایب قهرمان این رقابت ها شود. با کسب مدال طلا و نقره توسط نمایندگان کشورمان در روز پایانی تیم ایران که رقابت تنگاتنگی با روسیه برای کسب عنوان قهرمانی داشت توانست برای اولین بار در تاریخ این رشته بر سکوی قهرمانی مسابقات جوانان جهان جای گیرد.


«سرگی اورشینکف» از روسیه هم که با وزنه 174 کیلوگرم در جایگاه سوم حرکت یک ضرب جای گرفته بود در حرکت دوضرب وزنه 210 کیلوگرم را بالا سر برده و با مجموع 384 کیلوگرم در جایگاه سوم حرکت دو ضرب و مجموع جای گرفت.
«گور میناسیان» از ارمنستان که با وزنه 178 کیلوگرم قهرمان حرکت یک ضرب شده بود در حرکت دو ضرب وزنه 206 کیلوگرم را بالا برد تا با مجموع 384 کیلوگرم در جایگاه پنجم حرکت دو ضرب و چهارم مجموع قرار گیرد.

در روز اول رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی 2011 جوانان جهان مجید عسگری از کشورمان در دسته 56 کیلوگرم موفق شد مدال نقره جهان را به خود اختصاص دهد. در روز سوم مسابقات نیز جابر بهروزی از کشورمان در دسته 69 کیلوگرم به مدال برنز رقابت‌های قهرمانی جهان رسید و کنار آن نیز مدال طلای یک‌ضرب رقابت‌ها را کسب کرد.


همچنین کیانوش رستمی، پرامیدترین وزنه‌بردار ایران موفق به کسب 2 مدال طلا در حرکات دوضرب و مجموع و یک مدال نقره در حرکات یک‌ضرب دسته 85 کیلوگرم شد.


سعید محمدپور نیز در دسته 94 کیلوگرم موفق به کسب 3 مدال طلای دیگر برای ایران شد.


مجید عسگری در 56 کیلوگرم، جابر بهروزی در 69 کیلوگرم، کیانوش رستمی در 85 کیلوگرم، سعید محمدپور و یاسین باقری در 94 کیلوگرم، کیا قدمی در 105 کیلوگرم و بهادر مولایی و علیرضا کاظمی‌نژاد در 105+ کیلوگرم 8 وزنه‌برداران ایران در این رقابت‌ها بودند.


تیم وزنه‌برداری جوانان ایران در رقابتهای قهرمانی جهان با 577 امتیاز توانست عنوان قهرمانی این دوره از رقابتها را بدست آورد. این در حالی است که تاکنون بهترین نتایج ایران کسب دو عنوان سومی تیمی در دو دوره گذشته این رقابتهای بوده است


پس از تیم ایران در این رقابت که در شهر پنانگ مالزی برگزار شد چین قهرمان با سابقی دنیا با 538 امتیاز دوم شد و روسیه با 517 امتیاز در مکان سوم قرار گرفت.

۱۶ تیر ۱۳۹۰ ۱۴:۳۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.