با حضور سرپرست وزارت ورزش و جوانان برگزار شد؛نود و نهمین نشست اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک

با حضور سرپرست وزارت ورزش و جوانان برگزار شد؛نود و نهمین نشست اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک
سرپرست وزارت ورزش و جوانان کشورمان صبح امروز با حضور در نشست اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک خواستار تعامل هر چه بیشتر بین کمیته المپیک و وزارت ورزش و جوانان شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ نود و نهمین نشست اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک کشورمان راس ساعت 6 و 30 دقیقه بامداد امروز با حضور دکتر عباسی سرپرست وزارت ورزش و جوانان ، مهندس علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک،بهرام افشارزاده دبیر کل و اعضای هیات اجرایی در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهندس علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک ضمن خیر مقدم و تبریک به دکتر عباسی حضور ایشان را در نشست اعضای هیات اجرایی به فال نیک گرفت و گفت: شکی نیست که حضور شما در کمیته ملی المپیک و دیدار با اعضای هیات اجرایی نشان از بزرگواری جنابعالی است که جامعه ورزش آن را ارج می نهد. با روحیاتی که از جنابعالی بعنوان یکی از خادمین دولت سراغ دارم مطمئنم که بزودی زود جوی همراه با اتحاد و همدلی و همراهی تمامی ورزش کشور را فرا خواهد گرفت.

وی خطاب به عباسی گفت: تمامی ارکان کمیته ملی المپیک بخصوص اعضای هیات اجرایی بعنوان نمایندگان منتخب فدراسیونها که هر کدام دارای کوله باری از تجربه و ارتباطات بین المللی هستند بصورت کامل در اختیار شما و وزارتخانه ورزش خواهند بود که به کمک هم بتوانیم به هدف مشترکمان که چیزی جر اهداف متعالی نظام و موفقیت و سرافرازی ایران اسلامی نیست برسیم.

در ادامه این نشست دکتر عباسی سرپرست وزارت ورزش و جوانان با ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضای هیات اجرایی تصریح کرد: بسیار خوشحالم که در اوالین روزهای کاری توانستم در جمع اعضای هیات اجرایی که اکثرا از دوستان و یاران قدیمی هستند حضور یابم. اعتقاد دارم که لازمه موفقیت ورزش ایجاد وحدت و همدلی است و به همین دلیل نیز تمام تلاشم را خواهم کرد تا این فضا هر چه سریعتر به شکلی کاملا جدی در بین وزارتخانه، کمیته و فدراسیونها و استانها حاکم گردد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با یک پارادوکس مدیریتی مواجهیم و به هیچ عنوان نمی توانم به خودم اجازه بدهم امور را سطحی و ساده ببینم و زمان را از دست بدهم. مسئولیتی که امروز بر دوش من نهاده شده تکلیفی است که نسبت به آن در برابر نظام، مسئولین، جوانان و ورزشی ها احساس دین می کنم و شک نکنید که محکم و استوار امور را تا زمانی که رئیس جمهور تشخیص دهند پیش خواهم برد.

دکتر عباسی یادآور شد: یکی از موضوعاتی که شدیدا به آن اعتقاد داشته و دارم این است که اگر ارکان یک مجموعه احساس کنند که در امور برنامه ریزی و سیاست گذاری نقش ندارند امکان دارد که کار را در مرحله اجرا به شکل درست و مسئولیت پذیرانه پیگیری نکنند. به همین خاطر نیز از تمامی مجموعه ورزش درخواست می کنم وزارت ورزش و جوانان را برای نیل به مقصود یاری دهند و اطمینان داشته باشند که در تمامی امور هدفگزاری و اجرا در کنار هم خواهیم بود.
وی با تاکید بر این نکته که هیچ مرزبندی و فاصله ای بین کمیته المپیک و وزارتخانه وجود نخواهد داشت خواستار تعامل هر چه بیشتر این دو مجموعه شد.

دکتر عباسی در ادامه رفع مشکل مالی و اعتباری فدراسیونها بخصوص فدراسیون های المپیکی را اولویت کاری وزارتخانه و کمیته المپیک ابراز داشت و افزود: متاسفانه برخی مسایل باعث شد تا مجموعه ورزش طی چند ماه گذشته با مشکلات عدیده ای روبرو شوند که رفع آنها بخصوص مشکل مالی فدراسیونهای اعزامی به المپیک 2012 لندن در اولویت برنامه های کاری قرار گرفته است. باید هر چه سریعتر استارت پیگیری برنامه های فدراسیونها زده شود تا زمان را از دست ندهیم.

بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان در ادامه این جلسه حضور دکتر عباسی در جمع اعضای هیات اجرایی را در آستانه بازیهای المپیک استارت برنامه ریزی و مدیریتی موفق خواند و گفت: حضور دکتر عباسی در نشست امروز نشان دهنده توجه ایشان به بحث تعامل و موفقیت ورزش است که مطمئنا آثار خوشی بهمراه خواهد داشت. خواهش من این است که نشست های مشترک وزارتخانه و کمیته ملی المپیک بخصوص در طول یک سالی که به آغار المپیک باقیمانده بیشتر و بیشتر شود تا انشاله بتوانیم با همدلی و رفع مشکل فدراسیونها شاهد موفقیت ورزش کشورمان در المپیک پیش رو باشیم.

وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده برای حضور کاروان ورزشی کشورمان در المپیک لندن گفت: خوشبختانه تمامی برنامه ها و فعالیت های لازم اعم از اسکان، اعزام، حمل و نقل، کارتهای شناسایی و... برای کاروان اعزامی صورت گرفته و  ارتباط با ستاد برگزاری بازیها به شکل ویژه ای ادامه دارد.

افشارزاده در پایان به مشکلات مالی فدراسیونها اشاره کرد و گفت: همانطور که در جریان هستید رقابتهای گزینشی المپیک در حال حاضر در اکثر رشته ها در حال پیگیری است و حضور شایسته در این مسابقات نیازمند تدارک خوب تیم ها از سوی فدراسیونها و کمیته می باشد. لذا اگر عمده بودجه لازم برای المپیک در شش ماهه اول امثال به کمیته اختصاص نیابد مشکلات فراوانی را در گرفتن سهمیه بالا از سوی فدراسیونها ایجاد می کند که اصلا به صلاح نیست. باید جذب بودجه و تزریق آن به فدراسیونها را در اوالویت برنامه های کمیته و وزارتخانه قرار دهمی تا شاهد موفقیت کاروان اعزامی باشیم.

بعد از صحبتهای افشارزاده خانم شهریان عضو هیات اجرایی کمیته خواستار تامل هر چه بیشتر دکتر عباسی در انتخاب گزینه ها و نیروهای اجرایی وزارتخانه شد و گفت: مطمئنا با داشتن نیروهایی با تجربه، متعهد و توانمند است که می توان انتظار داشت دیدگاههای ارزشمند شما به نتیجه برسد.

محمود خسروی وفا نایب رئیس کمیته المپیک نیز با اشاره به تاثیرات نشست روز گذشته و امروز دکتر عباسی با فدراسیونها اظهار داشت: صحبتهای شما در بین ورزشی ها آرامشی ایجاد کرد که این آرامش و فضا می تواند اولین گام برای رسیدن به موفقیت باشد. امید دارم با نزدیکی هر چه بیشتر دو مجموعه شاهد آن باشیم که فدراسیونها نیز با دیدن این فضا با خیالی آسوده به پیگیری امور مربوطه بپردازند.

مهندس قدمی دیگر نایب رئیس کمیته ملی المپیک نیز برپایی این نشست و حضور دکتر عباسی در جمع اعضای هیات اجرایی را نشان از دیدگاه مثبت ایشان به کم کردن حاشیه های ورزش دانست و ابراز امیدواری کرد فاصله ایجاد شده بین برخی از ارکان ورزش روز به روز کمتر گردد.

سید مهدی هاشمی عضو هیات اجرایی در ادامه نشست با انتقاد از وضعیتی که طی چند ماه گذشته در ورزش کشور حاکم شده بود گفت: قطعا حضور شما بعنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان در شرایط موجود نشان از بزرگواری و روح خدمتگزاری شمادارد که امید می رود با همکاری جامعه ورزش به موفقیت ختم گردد.

درخواست من از شما این است که افرادی متعهد، متخصص، مجرب، معقول و اهل تعامل و تدبیر را برای مجموعه وزارتخانه انتخاب کنید تا ضمن بهبود اوضاع به حرکت ورزش سرعت بخشند.

مهندس شهنازی عضو هیات اجرایی کمیته المپیک نیز با تاکید بر تاثیرات مثبت بین المللی اینگونه تعامل ها بین ارکان ورزش در مجامع بین المللی خواستار اتحاد بیشتر دو مجموعه شد.

محمود مشحون عضو هیات اجرایی و رئیس فدراسیون بسکتبال کشورمان در پایان این نشست اظهار داشت: متاسفانه یکی از مشکلات مهم امروز ورزش نخواستن ندیدن واقعیتهاست. خواهش من این است که اجازه ندهید برخی افراد با نزدیک شدن به شما افکار مثبت شما را تحت تاثیر قرار دهند. کار در ورزش  عشق و احترام می طلبد و مطمئن باشید که امروز از کودک شش ساله تا پیرمرد نود ساله چشم انتظار هستند ببینند تا مدیریت شما چه حاصلی در بر خواهد داشت.

در پایان این نشست مقرر شد تا رئیس و دبیر کل کمیته در شورای معاونین و سیاست گذاری وزارتخانه حضوری منظم و موثر داشته باشند و در مقابل معاونین وزارتخانه نیز در نشست های هماهنگی کمیته المپیک برای اعزام کاروان ایران به المپیک حضور یابند.

دکتر عباسی سرپرست وزارت ورزش و جوانان،مهندس محمد علی‌آبادی رئیس،بهرام افشارزاده دبیر کل، مهدی قدمی نایب رئیس، محمود خسروی‌وفا نایب رئیس، مهدی کرباسیان، خزانه‌دار و ذیحساب، سید مهدی هاشمی ،علی کفاشیان، احمد ناطق نوری، محمود مشحون، رباب شهریان و شاهرخ شهنازی اعضای هیات اجرایی، حاضرین در این نشست بودند.



۱۴ تیر ۱۳۹۰ ۱۰:۵۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.