اهم اخبار کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون های بین المللی

ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک طی ملاقاتی با فدراسیون روسیه به بحث و تبادل نظر در خصوص توسعه جنبش المپیک در روسیه و آماده سازی برای بازیهای المپیک زمستانی در سوشی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک همچنین دیداری با پیتر داوسون رئیس فدراسیون بین المللی گلف و آنتونی اسکانلون مدیر اجرایی و نیز دیگر اعضا کمیته بین المللی المپیک داشت.

دانشگاه مطالعات خارجی بیجینگ به ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک دکتری افتخاری اعطا نمود.

ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک بمنظور شرکت در مراسم افتتاحیه پنجاه و یکمین جلسه آکادمی بین المللی المپیک با حضور جوانان و نیز افتتاح المپیک ویژه تابستانی به آتن ، یونان سفر می کند.

کمیسیون ها

جلسات کمیته بین المللی المپیک که طی این هفته در لوزان برگزار گردید عبارتند از: کمیسیون امورمالی، بانوان وورزش، کمیته های رسیدگی ، کمیسیون سرمایه المپیک کمیته بین المللی المپیک و هیئت موسس صندوق امور بازنشستگان کمیته بین المللی المپیک 

دیگراخبار

کمیته بین المللی المپیک به مناسبت روز المپیک طی مراسم رسمی در دفترمرکزی کمیته بین المللی المپیک  جوایز ورزش و بانوان سال 2011 را اهدا نمود. این جلسه با حضور رئیس کمیته بین المللی المپیک، مسئول کمیسیون ورزش و بانوان و دیگر اعضا کمیسیون و تعدادی از مهمانان تشکیل شد.
برندگان این جایزه ها، مدال آوران اسبق المپیکی، سرپرستان امور ورزشی و رهبران سیاسی می باشند که از این جوایز، نشان جهانی به کنیا، نشان آفریقا به توگو، نشان آمریکا به کمیسیون ورزش و بانوان اکوادور، نشان آسیا به اردن، نشان اروپا به ترکیه و نشان اقیانوسیه به نیوزلند تعلق گرفت.

فدراسیون های بین المللی ورزشی

- فدراسیون بین المللی بسکتبال با راه اندازی وب سایت خبری خود، منبع اخبار المپیکی بسکتبال مردان و زنان بازیهای سال 2012 لندن می باشد.

- فدراسیون بین المللی هاکی با طرح و فرمت جدید وب سایت خود را به روز رسانی نموده است.

- فدراسیون بین المللی ژیمناستیک از مرگ کارل فری ژیمناستیک کار سوئیسی در سن 94 سالگی خبر داد. وی قهرمان المپیک درسال 1948 در لندن بوده است که مدال طلا در ماده حلقه را از آن خود نموده است.

کمیته های ملی المپیک
کمیته ملی المپیک آلبانی از جشن روز المپیک  در شهر ساحلی دوریس اینطور گزارش می کند که دراین جشن 16 مدرسه با 1600 دانش آموز از این شهر شرکت داشتند ضمن آنکه در مراسم افتتاحیه این جشن مشعل المپیک روشن شد و دانش آموزان در رشته های مختلف فوتبال، والیبال، تنیس روی میز، شطرنج و مسابقات مختلف دیگر به همراه نقاشی با موضوع المپیزم و ورزش برگزار گردید. این مراسم دردیگر شهرهای آلبانی نیز برگزار شد.

کمیته ملی المپیک برزیل
هفت شهر در برزیل به برگزاری فعالیتهای کمیته ملی المپیک این کشور به مناسبت جشن روز المپیک پرداختند. این برنامه ها شامل سخنرانی، جلسات ورزشی، سمینار و معرفی فرهنگ ارتقا ارزشهای المپیک بود. یکی از سرعناوین این برنامه حضور المپین ها بعنوان سفیران ورزش این کشور در این مراسم بود. دوی روز المپیک نیز بصورت سنتی برگزار گردید.

کمیته ملی المپیک کانادا
کمیته ملی المپیک کانادا با مشارکت ورزش کانادا، سران رهبری فدراسیون ملی ورزش را برای اولین باردر اتاوا تشکیل دادند که شامل سازمانهای عضو کمیته ملی المپیک با نقطه نظر برقراری ارتباط و احساس قوی جوامع دربین گروههای مختلف  خود و نیز برقراری گفتگو و درک متقابل بین رهبران فدراسیون ها  و تشخیص ابزارها  و تمرینات و نیز ساختاری که مسیری با کیفیتی در عرصه ورزش کانادا ایجاد کند، باشد.


کمیته ملی المپیک کلمبیا
دفتر مرکزی کمیته ملی المپیک کلمبیا اخیرا میزبان جلسه سیاست مبارزه با دوپینگ  بود که توسط جرج آلارکن مدیر دفتر مبارزه با دوپینگ مرکز زیست پزشکی برگزار گردید و دستوراالعمل آن شامل انجام تست دوپینگ برای ورزشکاران و جنبه های قانونی آن می باشد و شرکت کنندگان آن نیز کادرفنی کمیته ملی المپیک این کشور بودند.

کمیته ملی المپیک اکوآدور
کمیته ملی المپیک اکوآدور هفته المپیک را با رویدادهای مختلف اجتماعی، ورزشی و فرهنگی جشن گرفت.

کمیته ملی المپیک اکوآدور با برگزاری مسابقات نقاشی، نویسندگی و سخنرانی برای بچه ها  در مرکز المپیک این کشور این مناسبت را جشن گرفت. همچنین به برگزاری نمایشگاه المپیک و تمبر ورزشی و نیز نمایش فیلم توسط کمیسیون ورزش و بانوان کمیته ملی المپیک پرداختند. در این مراسم حدود 1500 نفر که بیشتر آنان دانش آموز بودند، شرکت نمودند. در پایان مراسم کمیته بین المللی المپیک با عنوان ورزش و محیط زیست برگزار شد تا به بررسی تلاشهایی که در این زمینه و بمنظور حفاظت از محیط زیست بعمل آمده است، پرداخته شود. نشان افتخاری نیز به بانک گوآیاکیل به همین مناسبت اهدا شد، ضمن آنکه از نیروهای دواطلب کمیسیون ورزش و بانوان نیز بخاطر همیاری اجتماعی که داشتند، تقدیر شد.

کمیته ملی المپیک اسپانیا
کمیته ملی المپیک اسپانیا  29 ورزشکار برجسته خود را که شامل چندتن از المپین ها نیز بود، راهی دانشگاه نمود.

انجمن المپیک بریتانیا
انجمن المپیک بریتانیا به المپین های بریتانیایی که در بازیهای 1948 شرکت داشتند برای حضور در بازیهای 2012 لندن بلیط رایگان ارائه می دهد. انجمن المپیک بریتانیا همچنین در نظر دارد میزبانی یکسری از رویدادهای ویژه را عهده دار شود تا به برقراری ارتباط بین ورزشکاران سال 1948 و 2012  بپردازد. این رویدادها شامل برگزاری تور دهکده المپیک، صرف نهار و شانس شرکت در حمل مشعل المپیک  خواهد بود.







کمیته ملی المپیک یونان
کمیته ملی المپیک یونان روزالمپیک را مشترکا با برنامه " ورزش کودکان " ازاستودیوم پاناتنیاک به سمت المپیا طی نمودند. بیش از 1400 دانش آموز از 25 مدرسه در این برنامه شرکت داشتند. این برنامه از سوی کمیته ملی المپیک یونان و با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و امور مذهبی، فدراسیون ورزشکاران یونانی و مرکز بین المللی ترک مخاصمه المپیک برگزار گردید و روز پایانی این برنامه با مقدمه ای بر اصول ورزشکاری و ایده آل های المپیک به جشن روز المپیک اختصاص یافت.

کمیته ملی المپیک ایتالیا 
کمیته ملی المپیک ایتالیا میزبان هیئت نمایندگی کمیته ملی المپیک سومالی بود و طی جلسه ای به بحث در مورد زمینه های بالقوه مشارکت و همکاری بین این دو کشور و امکان بهره مندی ورزشکاران کشور سومالی از تسهیلات و امکانات ورزشی کشور ایتالیا می باشند.

کمیته ملی المپیک لیتوانی
رئیس کمیته ملی المپیک لیتوانی به ارائه فرضیه  دانشگاهی" المپیک لیتوانی از سال 1918 الی سال 2008 " نقطه عطف، مراحل و جایگاه آن در سطح جهان پرداخت.
این کار علمی به تجزیه و تحلیل اهمیت و نقش توسعه این کشور در جنبش المپیک جهانی پرداخته و به ارانه تعریفی از مسیرها و احتمالات ورزش المپیکی می پردازد که شامل اهمیت آموزش و ترویج فرهنگ المپیک می باشد. وی این فرضیه خود را با درجه دکتری در رشته علوم اجتماعی ارائه داد.
رئیس کمیته ملی المپیک لیتوانی همچنین  تفاهم نامه ای با کمیته ملی المپیک آذربایجان بمنظور ارتقا همکاری و روابط کاری دوجانبه  با کمیته ملی المپیک  لیتوانی خصوصا در زمینه مهارت های مدیریتی و توسعه منابع انسانی امضا نمود.

کمیته ملی المپیک پرو
رئیس کمیته ملی المپیک پرو اخیرا توافقنامه مشارکت درون موسسه ای با طرف اسپانیولی خود بمنظورآموزش و ارتقا ارزشهای المپیک در دو کشور امضا نمود.
این توافقنامه در دفتر مرکزی کمیته ملی المپیک اسپانیا با اشاره به این موضوع که امر آموزش ورزشی در زمینه های آموزش مربیان، آمادگی جسمانی، رایزنی و یا برگزاری بازیهای بولیوار پرداخته شده است.

کمیته ملی المپیک پرتغال
بیش از 600 نفر از 10 مدرسه در مراسم جشن روز المپیک امسال در رشته های مختلف ورزشی در کشور پرتغال شرکت نمودند که از آن جمله مسابقه  دو بود که 12  ساعت بطول انجامید. مراسم روز المپیک نیز به سه قسمت تقسیم شد که بخش اعظم  آن که  دو قسمت اول می باشد،  به جمعیت مدارس کشور ختصاص یافته و سومین قسمت نیز بر فعالیتهای باشگا ه ها، سازمانها و تقویت برقراری ارتباط با دیگر جوامع اطراف متمرکز شد.
در پایان مراسم جشن روز المپیک با برگزاری کلاس جودو برای ورزشکاران کم بینا و کم شنوا با مسئولیت فدراسیون جودو پرتغال خاتمه یافت.






































 



 

۱۴ تیر ۱۳۹۰ ۱۰:۴۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.