سرمربی تیم ملی جودو: رودکی توانایی کسب مدال المپیکی را دارد

سرمربی تیم ملی جودو: رودکی توانایی کسب مدال المپیکی را دارد
'جیرولامو جیووینازو' امروز دوشنبه در نشستی خبری افزود: میراسماعیلی قهرمان نامدار جودوی ایران است که چند مدال جهانی در کارنامه خود دارد .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ سرمربی ایتالیایی تیم ملی جودوی ایران پس از دعوت نشدن آرش میراسماعیلی به تیم ملی؛ گفت: در پایان مسابقات تیم ملی در برزیل به این نتیجه رسیدیم که میراسماعیلی چند روزی را به استراحت بپردازد و در خصوص آینده ورزشی خود تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

سرمربی ایتالیایی تیم ملی اظهار داشت: میراسماعیلی برای من و فدراسیون جودوی ایران فردی با ارزش است و هر تصمیمی که در خصوص ادامه فعالیت در دنیای قهرمانی و یا روی آوردن به مربیگری بگیرد دارای اهمیت خواهد بود.

وی ادامه داد: با 11 جودوکار که 4 نفر از تیم جوانان و 3 نوجوان درآن حضور دارند مرحله جدید تمرینات را از امروز آغاز خواهیم کرد و در ادامه چهار جودوکار دیگر به جمع اردونشینان اضافه خواهند شد.

سرمربی ایتالیایی تیم ملی ایران ادامه داد: از حضور در ایران بسیار راضی هستم، چراکه مردمان مهمان نوازی دارد و مسوولان فدراسیون هم به خوبی از من حمایت می کنند.ابتدا قرار بود برای برگزاری یک کلاس آموزشی به تهران سفر کنم، اما مقدمات برای حضور بلند مدتم فراهم شد.

وی افزود:خوشبختانه اعضای تیم ایران به خوبی مرا پذیرفتند و با رابطه صمیمی و خوبی که بین کادر فنی و اعضای تیم است تمرینات سخت و فشرده خود را به خوبی دنبال می کنیم.

جیرو در مورد نتایج تیم ملی در برزیل گفت: هرچند نتایج خوبی در برزیل نگرفتیم، اما شرایط تیم را بررسی کرده و از حضور یک ورزشکار حرفه ای همچون رضا رودکی در تیم آگاه شدم که می تواند با تلاش و تمرینات بهتر در المپیک موفق باشد.

سرمربی تیم ملی افزود: رودکی مقداری در قدرت بدنی و استقامت مشکل دارد که با برطرف کردن این نقاط ضعف یکی از برترین های جهان در سنگین وزن خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که تیم ایران توانایی کسب چند سهمیه المپیک لندن را دارد، اظهار داشت: در حال حاضر نفرات تیم ملی در رنکینگ فدراسیون جهانی شرایط خوبی ندارند اما با حضور در مسابقات مختلف به جایگاه بهتری دست می یابیم و کسب 3 الی 4 سهمیه نتیجه ایده آلی برای ما خواهد بود.
جیرو با اشاره به برگزاری مسابقان قهرمانی جهان فرانسه گفت: در فاصله دو ماه تا آغاز مسابقات نمی توان تیم را به بهترین شرایط رساند و اگر در جهانی به مدال برسیم نتیجه بسیار خوبی خواهد بود، اما هدف اصلی ما در این برهه از زمان کسب سهمیه المپیک است.

وی در مورد شرایط سخت جودوکاران برای کسب سهمیه المپیک تصریح کرد: هنوزحدود بیست مسابقات سهمیه المپیک باقی مانده که مسوولان فدراسیون قول تامین منابع مالی را داده تا در بیشتر آنان به میدان رفته و رنکینگ خود را بهبود ببخشیم.

سرمربی ایتالیایی تیم ایران در پاسخ به این سوال که چه قولی به اهالی جودوی کشور خواهد داد گفت: در دیدار با بهرام افشارزاده دبیر کمیته ملی المپیک قول دادم تا از تمام توان و تجربه ام برای موفقیت تیم ایران استفاده کنم تا جودوی ایران به اهداف خود دست یابد.

وی در مورد اینکه چه عواملی باعث افت جودوی ایران شده است اظهار داشت: قوانین جودو تغییر کرده و تیم ایران هم باید روش مبارزه خود را عوض کند، ضمن اینکه من نمی توانم در خصوص عملکرد مربیان گذشته که جودوی ایران را به حالت فعلی درآورده اند صحبت کنم.
۱۳ تیر ۱۳۹۰ ۱۴:۴۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.