کمپ شمشیربازی اسلحه اپه از شنبه در بانکوک آغاز شد

کمپ شمشیربازی اسلحه اپه از شنبه در بانکوک آغاز شد
اردوی شمشیربازی اپه برای رده سنی نوجوانان با مشارکت شورای المپیک آسیا از شنبه دوم جولای (11 تیر ماه) با حضور مربیان و ورزشکارانی از 25 کمیته ملی المپیک از سراسر دنیا به مدت 2 هفته آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ در این کمپ ورزشکاران  و مربیانی از 25 کشور مختلف برای مدت 2 هفته در سطح بالای آموزشی روز دنیا در اسلحه اپه تحت آموزش حرفه ای قرار می گیرند .

رئیس کنفدراسیون شمشیربازی آسیا دکتر سلسو دایریت در این باره می گوید : بسیار خرسندم که برای اولین بار شاهد برگزاری چنین اردویی برای شمشیربازان جوان و نوجوان با مشارکت شورای المپیک آسیا هستم . اگر چه تعداد شرکت کنندگان در این اردو از حد انتظار کمتر است و این دو دلیل عمده دارد اولا که شمشیربازی در برخی کشورها مثل نپال ، میانمار ، کمبوجیا ، سری لانکا بسیار جدید است ثانیا برخی از کشورها شمشیربازانشان بالای سن هدف این اردو ( نوجوانان و جوانان) هستند ولی همین تعداد نیز برای شروع بسیار خوب است و امیدوارم شمشیربازان بهره کافی را از این اردوها ببرند.

وی در ادامه می افزاید : در تاریخ گذشته که بنگریم به این نتیجه می رسیم که شمشیربازی قبل از اینکه به عنوان یک ورزش تلقی شود تحت عنوان یک هنر نام بده شده و به همین دلیل ما نیز به آن به چشم یک هنر ، دانش و ورزش می نگریم.

رئیس کنفدراسیون شمشیربازی آسیا خاطر نشان کرد : شمشیربازی یک بازی فکری هست و میتوان آن را شطرنج فیزیکی نامید که در ان شمشیرباز باید حرکات بعدی حریف خود را حدس زده و بر مبنای ان حرکت بعدی خود را  انجام دهد.

شایان ذکر است : این کمپ 2 تا 14 ژوئیه برگزار می شود که پس از تیراندازی در سال 2009 و جودو در سال پیش سومین کردینال المپیک شورای المپیک آسیا در بازه زمانی 2009 تا 2012 است.

۱۳ تیر ۱۳۹۰ ۱۲:۱۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.