در ملاقات دبیرکل با معاون وزارت ورزش زیمباوه تاکید شد؛ حمایت از حضور زورخانه در اولین دوره بازی های آفریقایی

در ملاقات دبیرکل با معاون وزارت ورزش زیمباوه تاکید شد؛ حمایت از حضور زورخانه در اولین دوره بازی های آفریقایی
معاون وزارت ورزش و جوانان زیمباوه با تاکید بر این که برای حضور زورخانه چه به صورت نمایشی و چه به صورت مسابقه ای در اولین دوره بازی های آفریقایی تلاش و رایزنی می کند.

 سیدامیر حسینی دبیرکل فدراسیون بین المللی زورخانه و سامرات سینگ مدیر امور توسعه این فدراسیون با معاون وزیر ورزش و جوانان  زیمباوه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ دکتر سید امیر حسینی صبح چهارشنبه اول تیرماه 1390 در دیدار با چارلز نماچما معاون وزیر ورزش و جوانان زیمباوه با معرفی ورزش زورخانه و ارزش های آن، به روند تشکیل فدراسیون بین المللی زورخانه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بر اساس تصمیم هیات رییسه فدراسیون، برنامه توسعه زورخانه در آفریقا از ابتدای سال 2011 در حال انجام است و تا کنونه 2 برنامه آموزشی در اوگاندا و زیمباوه با حضور ورزشکاران 10 کشور آفریقایی برگزار شده است.

دیدار با معاون وزرات ورزش و جوانان زیمباوه دبیرکل فدراسیون بین المللی زورخانه تاکید: یکی از اهداف IZSF حضور زورخانه در بازی های قاره ای آسیا، آفریقا و اروپاست که امیدواریم با نظر مساعد و پیگیری  زیمباوه بتوانیم زورخانه در اولین دوره بازی های آفریقایی که شهریور 1390 در  موزامبیک برگزار می شود، حضور یابد.

چارلز نماچما معاون وزارت  ورزش و جوانان زیمباوه در سخنانی با اشاره به ساختار ورزش در زیمباوه گفت: خوشحالم که این ورزش آسیایی در آفریقا در حال گسترش است و ما از ورزش هایی که ارزش های انسانی را بیشتر مورد توجه قرار می دهند استقبال می کنیم.

معاون وزارت  ورزش و جوانان زیمباوه با تاکید بر این که برای حضور زورخانه چه به صورت نمایشی و چه به صورت مسابقه ای در اولین دوره بازی های آفریقایی تلاش و رایزنی می کند گفت: البته باید این نکته را در نظر داشت که برای حضور در این رقابت مهم، زمان بسیار کم است ولی ما با نظر مثبت این درخواست فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای  را دنبال می کنیم.

دیدار با معاون وزرات ورزش و جوانان زیمباوهسامرات سینک مدیر امور توسعه ای فدراسیون بین المللی زورخانه در این دیدار گفت:  هم اکنون زورخانه در 10 کشور آفریقایی فعال است و هدف IZSF این است که بتوانیم تا پایان سال  2011، در 21 کشور زورخانه را راه اندازی کنیم.

سینک افزود: فدراسیون بین المللی زورخانه به زودی سومین دوره آموزشی زورخانه ویژه آفریقا را در کنیا برگزار می کند.
در این جلسه کاری ماکوا موزامبی موسس زورخانه در زیمباوه به تشریح فعالیت هایش پرداخت و گفت:  تلاش می کنیم زورخانه را در تمامی استان ها فعال کنیم.
 
۷ تیر ۱۳۹۰ ۱۳:۰۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.