ترنم کودکانه در هفته جهانی المپیک

ترنم کودکانه در هفته جهانی المپیک
پنجمین روز از هفته جهانی المپیک که با عنوان المپیک و هنر برای بچه ها در محل موزه کمیته ملی المپیک برگزار شده بود 70 کودک در کنار والدین خود روز المپیک و هنر را گرامی داشتند.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛در این مراسم که با حضور 70 کودک به همراه والدینشان برگزار شده بود کودکان در گروهی منظم ضمن در دست داشتن پرچم سه رنگ مقدس کشورمان هفته جهانی المپیمک را گرامی داشته و سپس در یک رول کاغذی 15 متری با 5 انگشت خود در 5 رنگ به اجرای نقاشی با موضوعیت المپیک پرداختند.

سپس گروه تئاتر دانشکده سوره به اجرای نمایش در خصوص المپیک و روح المپیزم و توجه به ارزشهای قهرمانی و پهلوانی پرداخت که مورد توجه کودکان قرار گرفت.

کودکان همچنین از سوی مسئولان موزه کمیته ملی المپیک با عکس ها ،نقاشی ها و نمادهای المپیک و تندیسهای موجود در موزه آشنا شند که در خاتمه مسئولان آموزش آکادمی ملی المپیک برای دقایقی در خصوص محیط زیست، کتاب و کودک و توجه به ورزش همگانی با کودکان گفتگو کردند.طنابکشی ،لی لی،دو امدادی و بازی با حلقه هااز دیگر بازیهایی بودکه کودکان به اجرای آن پرداختند.

در این مراسم بهرام افشار زاده، احمد ارشدی معاونت اداری و مالی کمیته ملی المپیک ، دوست محمدی ، غلامرضا معماری  و میترا روحی  از فدراسیون ورزشهای همگانی ، کوروش مجتبوی  دبیر اجرایی جشنواره و خانم دکتر صیرفی مسئول موزه کمیته ملی المپیک  حضور داشتند که دبیرکل ضمن حضور در جمع کودکان به تمامی کودکان  حاضر در مراسم جوایز نفیسی ارائه کرد.

دکتر هایده صیرفی مسئول موزه کمیته ملی المپیک در خصوص برگزاری این مراسم گفت:در برگزاری پنجمین روزاز جشنوراه هفته جهانی المپیک تلاش ما براین بود تا کودکان بتوانند با فلسفه پیدایش المپیک آشنا شوند اینکه ورزش و توجه به روحیات اخلاقی و پهلوانی و حفظ محیط زیست چقدر می تواند در افزایش سلامت فردی و اجتماعی یک فرد تاثیر داشته باشد و از آن ها خواستیم تا در فضای کودکانه خود برداشتهای خود را از المپیک به هر نحوی به تصویر بکشند.

 کیانوش نژاد مسئول گروه تئاتر در خصوص نمایش اجرا شده گفت:ما برای نمایش امروز چندین کتاب را مطالعه کردیم و سعی کردیم در مدت 40 دقیقه بتوانیم شخصیت پیردوکوبرتن ،منشورالمپیک، نمادها و شعارهای اصلی آن را درقالب نمایش برای کودکان نمایش دهیم و طوری ارزشهای المپیک را بطورغیر مستقیم برای کودکان نمایش دهیم که تاثیرات خود را داشته باشد.هر چند زمان زیادی برای تمرین نداشتیم اما کار خوبی از آب درآمد.


۷ تیر ۱۳۹۰ ۱۰:۲۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.