بهداد سلیمی: در تمرینات تا 255 کیلوگرم را هم مهار کرده ام

سلیمی گفت: طبق سنوات گذشته می‌دانستم باید هر لحظه منتظر حضور ماموران ستاد بین‌المللی ضددوپینگ برای گرفتن آزمایش دوپینگ از خود باشم.

بهداد سلیمی با اشاره به حضور سرزده ماموران ستاد بین‌المللی مبارزه با دوپینگ (وادا) در کمپ تیم های ملی و گرفتن آزمایش از او گفت: «طبق سنوات گذشته می‌دانستم با توجه به اینکه هم‌اکنون به‌عنوان یک وزنه‌بردار بین‌المللی در عرصه وزنه‌برداری دنیا به حساب می‌آیم، باید هر لحظه منتظر حضور ماموران ستاد بین‌المللی ضددوپینگ برای گرفتن آزمایش دوپینگ از خود باشم. بنابر این وقتی آنها سر زده در اردوی تیم ملی حاضر شدند، از دادن آزمایش استقبال کردم و مشکلی هم از این بابت به‌وجود نیامد.»

مرد طلایی وزنه‌برداری ایران در بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو، با رضایت از وضعیت ایده‌آل آمادگی‌اش خاطرنشان کرد: «اردوی کرمانشاه و تهران، 2 اردویی بود که برای رسیدنم به شرایط ایده‌آل بسیار مفید و موثر بود. بر همین اساس با برنامه‌ریزی و تمرین‌های خوبی که کادر فنی برایم طراحی کرده بود، موفق شدم در کرمانشاه وزنه‌های 205 و 255 کیلوگرم را در حرکات یکضرب و دوضرب مهار کنم و خودم را در شرایط مسابقه‌ای محک بزنم. در اردوی تهران هم علی‌رغم اینکه خیلی آماده‌تر از کرمانشاه بودم با صلاحدید کوروش باقری، در حالی که تصمیم داشتم پس از مهار وزنه‌های قبلی در حرکات یکضرب و دوضرب به وزنه 260 کیلوگرم حمله کنم، از رفتن پشت این وزنه منصرف شدم، تا بیش از حد به بدنم فشار وارد نشود. باقری به من گفت، تا زمان اعزام به رقابت‌های جهانی فرصت خوبی داریم، بنابر این نیازی نیست که بی‌جهت با حمله به رکوردهای دنیا، بدنم را در معرض مصدومیت‌های غیرمنتظره قرار دهم.»

سلیمی که پس از پایان اردوی تیم ملی به‌خاطر اعزام تیم جوانان به رقابت‌های جهانی جوانان و تعطیلی اردوی بزرگسالان به زادگاهش بازگشته است، با اشاره‌ به ادامه تمرین‌هایش در مازندران گفت: «درست است که هم‌اکنون اردوی تیم ملی تعطیل شده و تا بعد از رقابت‌های جهانی جوانان اردویی نخواهیم داشت اما من تمرین‌هایم را کنار نمی‌گذارم چون 25 تیرماه لیگ وزنه‌برداری آغاز می‌شود و باید در این رقابت‌ها روی تخته بروم.»

قهرمان دسته فوق‌ سنگین جهان و آسیا اشاره‌ای هم به تیم‌هایی که به او برای حضور در لیگ برتر امسال پیشنهاد همکاری داده‌اند کرد: «تیم ملی حفاری، شهرک‌های ساختمانی کوروش مازندران و یکی دو تیم دیگر تاکنون به من پیشنهادی همکاری داده‌اند، البته صادقانه می‌گویم هنوز در این خصوص تصمیم قطعی نگرفته‌ام و مطمئنا هر کدام از پیشنهادها از لحاظ مالی بهتر باشد، آن را انتخاب می‌کنم. چون پایبندی به تعهدات مالی و میزان قرارداد، برخلاف سال‌های گذشته برایم مهمتر است.»

سلیمی با اظهار بی‌اطلاعی از شرایط آمادگی رقبای شناخته شده‌اش در دسته فوق سنگین افزود: «همواره رسم بر این است که شرایط حریفان بین‌المللی را از رکوردهایی که آنها در تورنمنت‌های مختلف برای خود ثبت می‌کنند می‌سنجند اما هیچکدام از رقبایم که چهره‌های شناخته شده‌ای در دنیای وزنه‌برداری هستند، در طول یک‌سال اخیر در هیچ تورنمنتی روی تخته ظاهر نشده‌اند. اما شخصا اعتقاد دارم، تنها وزنه‌برداری که می‌تواند برای تصاحب مدال طلای جهان در دسته فوق‌سنگین روی تخته با من رقابت کند ، چیگیشف وزنه‌بردار خوش‌تکنیک و قدرتمند تیم ملی روسیه است. البته اشتاینر آلمانی و شرباتیس لتونی هم رقبای قدرتمند و نام‌آشنایی برایم خواهند بود ولی مطمئنم آنها نمی‌توانند برای ربودن مدال طلای جهان از دستم حریف خطرناکی به حساب بیایند.»

سلیمی در پایان تیم جوانان کشورمان را بخت نخست قهرمانی جهان دانست و گفت: «باور کنید اولین بار است که جوانانی یکدست و توانمند را در اردوی تیم ملی جوانان می‌دیدم. همه آنها از مجید عسگری در دسته 56 کیلوگرم گرفته تا بهادر مولایی و علیرضا کاظمی‌نژاد در دسته فوق‌سنگین، شانس نخست کسب مدال و تصاحب عنوان قهرمانی جهان هستند. شک ندارم وزنه‌برداران جوان کشورمان اگر همان باشند که در اردوها بودند، برای نخستین بار می‌توانیم قهرمان جهان شویم.»

۵ تیر ۱۳۹۰ ۱۲:۱۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.