نخستین دوره بازی‌های آسیایی نوجوانان – 2009سنگاپور؛ با یک یرنز پرونده روز نخست بسته شد

کاروان ورزشی ایران در روز نخست بازی‌های آسیایی نوجوانان با کسب یک مدال برنز به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و خبرمگار اعزامی از سنگاپور ؛اصلی‌ترین مسابقات روز نخست برای نمایندگان ایران رقابت‌های دوومیدانی بود که در رشته‌ی ‌١٥٠٠ متر مردان امیر بیرانوند پس از نمایندگان یمن و هندوستان در رده‌ی سوم قرار گرفت و با کسب مدال برنز نخستین مدال ایران را از آن خود کرد.
بیرانوند در شرایطی به مقام سوم اکتفا کرد که تا آخرین لحظات مسابقه در جایگاه دوم قرار داشت.
در ‌١٥٠٠ متر دختران نیز در حالی که ورزشکار چینی قهرمان شد و نفرات کره شمالی و اندونزی در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند، معصومه خادمی به مقام هفتمی اکتفا کرد.
در پرش ارتفاع دختران ورزشکار تایلندی قهرمان شد و نمایندگان قطر و سنگاپور در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. در این رشته مهسا کارگر نماینده‌ی ایران با وجود عملکرد خوب از دور مسابقات کنار رفت.
در رشته‌ی پرتاب دیسک علی شیریان از ایران با رکورد مجموع ‌٩٢/٤٣ به مقام پنجمی رضایت داد. در این رشته "ارجان" از اندونزی قهرمان شد و نمایندگان ژاپن و قزاقستان در جایگاه دوم و سوم ایستادند.
در ‌١٠٠ متر پسران حسن تفتیان از ایران با کسب رکورد ‌١١ثانیه و ‌١٦ صدم ثانیه در جایگاه سوم گروه قرار گرفت و توانست به مرحله‌ی نهایی راه پیدا کند. تفتیان روز جمعه در فینال رشته‌ی ‌١٠٠ متر پسران برای قهرمانی رقابت خواهد کرد.
در ‌١٠٠ متر دختران نیز زهرا رییسی نماینده‌ی ایران با وجود کسب عنوان سومی در گروه خود، از دور رقابت‌ها کنار رفت.
در ‌٤٠٠ متر دختران و پسران ایران نماینده‌ای نداشت.
همچنین در رقابت‌های پرش با نیزه "هیباسا" از ژاپن با رکورد چهار متر و ‌٨١ سانتی‌متر قهرمان شد و نمایندگان تایوان و سنگاپور در جایگاه دوم و سوم ایستادند. در این رشته هم ایران نماینده‌ای نداشت.
اما، در شیرجه نیز ایران در پرش از تخته‌ی سه متر تنها یک نماینده داشت که حمید کریمی در جایگاه ششم قرار گرفت. در این رشته "دونگ لیانگ" از چین قهرمان شد و نمایندگان کویت و کره جنوبی در رده‌ی دوم و سوم قرار گرفتند.

 

۱۰ تیر ۱۳۸۸ ۰۷:۰۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.