آموزش ورزش زور خانه ای با حضور علاقه مندان 7 کشور آفریقایی

آموزش ورزش زور خانه ای با حضور علاقه مندان 7 کشور آفریقایی
همزمان با ولادت امیر المومنین حضرت علی علیه السلام، دومین دوره آموزش ورزش های زورخانه ای ویژه قاره آفریقا با حضور ورزشکارانی از 7 کشور در شهر حراره آغاز شد.

 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ از صبح جمعه 27 خرداد 1390 با حضور بیش از 40 ورزشکار از هفت کشور کشور آفریقای جنوبی، آنگولا، تانزانیا، کنگو، کنیا، مالاوی و زیمباوه دوره 10 روزه آموزش ورزش زورخانه ای در حراره شروع شد.

مرشد مجید پناهی ها، مربی بین المللی حمید فتحلی پور و کمک مربی متیو ماوانگی از کنیا آموزش و تمرین ورزشکاران شرکت کننده در این  دوره آموزشی را برعهده دارند.

مراسم افتتاحیه این دوره بین المللی در آفریقا دوشنبه 30 خردادماه با حضور محمد پورنجف سفیر ایران در حراره، وزیر ورزش، فرهنگ، جوانان، مقامات کمیته ملی المپیک و رئوسای فدراسیون های ورزشی زیمباوه و دکتر سیدامیر حسینی دبیرکل فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای برگزار می شود.
دومین دوره آموزشی زورخانه در آفریقا به پیشنهاد ماکوا گیلبرتو موزامبیا مدیر امور ورزشی وزارت فرهنگ، ورزش و جوانان زیمباوه و موسس فدراسیون زورخانه در این کشور  با مدیریت اجرایی سامرات سینک مدیر امور توسعه فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در حراره در حال برگزاری است.

پیش از آغاز این دوره محمد پورنجف سفیر جمهوری اسلامی ایران در حراره در دیدار دبیرکل IZSF با استقبال از فعالیت های ورزشی بین دو کشور گفت: تفاوت عمده فعالیت های ورزشی و فرهنگی با فعالیت های سیاسی و تجاری، ماندگاری و مردمی بودن آنهاست.  این دست فعالیت نمودهای مردمی ارزشمندی دارند.
سفیر ایران در زیمباوه با بیان این که 97درصد مردم این کشور باسواد هستند، تاکید کرد: بیان صحیح یک مفهوم موجب تقویت و جذب مردم می شود و زورخانه با مفاهیم خاص معنوی و ورزشی می تواند جوانان را به خود جذب کند.

 همچنین در جشن میلاد حضرت علی علیه السلام که در حسینیه ایرانیان حراره با حضور حجت السلام محمد اسدی رایزن فرهنگی کشورمان، تجار و صنعتگران ایرانی و شیعیان مقیم زیمباوه برگزار شد، سامرات سینک از هند و متیو ماوانگی از کنیا با ضرب مرشد پناهی به اجرای ورزش زورخانه  پرداختند که استقبال حاضرین را در پی داشت.

۲۹ خرداد ۱۳۹۰ ۰۹:۵۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.