پیش به سوی المپیک 2012 لندن؛دو سهمیه ایران قطعی شد

با انتشار آخرین لیست ورزشکاران برتر جهان توسط سایت فدراسیون بین المللی دو و میدانی، دو سهمیه ایران برای حضور در بازی های المپیک 2012 لندن در این رشته ورزشی قطعی شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، کاوه موسوی، احسان حدادی، محمد صمیمی و محمود صمیمی چهار ورزشکار برتر کشورمان در دو رشته پرتاب چکش و دیسک هستند که نام آنها در فهرست انتشار یافته درج شده است که موفق به کسب سهمیه B المپیک شده اند.

با توجه به اینکه طبق مقررات المپیک، در هر ماده، هر کشور تنها در صورتی می تواند نهایتا سه ورزشکار داشته باشد که آنها بتوانند ورودی a ‌المپیک را کسب کنند، بنابراین در پرتاب دیسک تا به امروز تنها یک سهمیه ورودی المپیک به کشورمان تعلق یافته است.
براین اساس، در پرتاب چکش، کاوه موسوی با پرتابی بیش از 75 متر توانسته ورودی b را ( ورودی المپیک: 74B ، 78A ) کسب کند و یکی از نمایندگان کشورمان در المپیک تا به امروز باشد.

در پرتاب دیسک با توجه به اینکه رکوردهای مدنظر فدراسیون جهانی برای کسب ورودی المپیک از 11 اردیبهشت ماه سال جاری شروع شده است، احسان حدادی، محمود صمیمی و محمد صمیمی هر سه ورزشکار کشورمان با پرتاب هایی بیش از 63 متر و کمتر از 65 متر (ورودی المپیک : 63B، 65A ) کسانی هستند که موفق به کسب سهمیه b شده اند.

براین اساس تا به امروز یکی از این ورزشکاران می تواند در المپیک 2012 لندن به عنوان نماینده کشورمان در پرتاب دیسک حاضر باشد.
گفتنی است، براساس اعلام فدراسیون بین المللی دو ومیدانی، وررزشکاران این رشته تا 17 تیرماه سال 1391 فرصت دارند تا ورودی های مورد نظر برای حضور در بازی های المپیک 2012 لندن را کسب کنند.
۲۴ خرداد ۱۳۹۰ ۰۹:۵۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.