اوجاقی: با تیمهای صاحب نام بازی تدارکاتی برگزار خواهیم کرد

مدیر فنی تیمهای ملی ووشو کشورمان با مثبت ارزیابی کردن برگزاری نخستین دوره رقابتهای انتخابی تیم ملی جهت حضور در مسابقات جهانی ترکیه گفت: برای حفظ جایگاه نایب قهرمانی جهان در ترکیه یک دیدار تدارکاتی را با کشورهای مدعی قهرمانی در نظر گرفته ایم.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، "حسین اوجاقی" در این باره اظهار داشت: طبق برنامه یک دوره اردوی مشترک و تدارکاتی را برای ملی پوشان ووشو کشورمان در دستور کار قرار داده ایم تا بتوانیم آمادگی آنها را برای حضور در رقابتهای جهانی بالا تر ببریم.

وی در این باره ادامه داد: اولویت اول کمیته فنی و مسئولین فدراسیون حضور تیم ملی در اردوهای مشترک با کشورهای نظیر فرانسه، روسیه و یا چین خواهد بود چرا که این کشورها از ووشوکاران قهرمان و نایب قهرمانان جهان سود می برند و قطعا با این روال می توانیم بیشتر ووشوکاران این کشور ها که مدعی قهرمانی در رقابتهای جهانی ترکیه هستند را محک بزنیم.

اوجاقی تصریح کرد: کشور روسیه در بخش سنگین وزن، اصلی ترین رقیب برای ووشو ایران محسوب خواهد شد، ضمن اینکه این تیمها برای تصاحب نایب قهرمانی ایران در رقابتهای سال گذشته با برنامه وارد میدان خواهند شد و همین امر کار ما را برای حفظ عنوان نایب قهرمانی سخت تر خواهد کرد.

مدیر فنی تیمهای ملی ووشو با اشاره به اینکه در رقابتهای انتخابی بهترین نفرات با بیشترین پتانسیل وارد میدان شده بودند، گفت: ووشو ایران یک مدعی قوی برای کشورهای آسیایی و جهانی است اما با این شرایط ووشوکاران ایران باید سطح آمادگی خود را در 9 مرحله اردوی آمادگی که برای آنها در طول 5 ماه سالجاری در نظر گرفته ایم بالاتر ببرند، ضمن اینکه برای هر وزن نیز 3 مرحله رقابتهای انتخابی درون اردویی نیز در نظر گرفته ایم و هر ووشوکار باید 2 پیروزی را در مصاف با حریف خود داشته باشد تا بتواند در اردوهای آمادگی به عنوان نفر ثابت برای حضور در مسابقات جهانی ترکیه قرار بگیرد.

وی کسب مدال در رقابتهای جهانی ترکیه را بسیار دشوار خواند و اظهار داشت: حضور کشورهای اروپایی، آمریکایی و از همه مهمتر کشورهای آسیایی که مدعی این رشته رزمی هستند قطعا سطح کمی و کیفی رقابتها را بالا خواهد برد و با این روال کار ما نیز برای دستیابی به جایگاه بالا تر نیز سخت تر خواهد شد.

اوجاقی در خصوص میانگین سنی ووشوکاران در رقابتهای انتخابی افزود: خوشبختانه در رقابتهای انتخابی شاهد حضور ووشوکارانی با میانگین سنی پایین بودیم و به اعتقاد من این موضوع نوید بخش آینده درخشان ووشو کشورمان در سالهای آتی خواهد بود و با این شرایط به اعتقاد من فدراسیون ووشو توانسته بیشترین استفاده را از پتانسیل و توانایی های ووشو کشور داشته باشد.

مدیر فنی تیم ملی ووشو در خاتمه گفت: با توجه به سرمایه گذاری هایی که در این رشته انجام شده است کسب مدال در مسابقات جهانی دور از دسترس نیست اما نباید تیمهای حریف را دست کم بگیریم چرا که امروزه همه تیمها برای کسب موفقیت وارد میدان می شوند و این کار ما را برای تکرار عنوان نایب قهرمانی و رسیدن به مدالهای خوش رنگ تر سخت خواهد کرد.

۲۳ خرداد ۱۳۹۰ ۱۰:۳۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.