اخباری کوتاه از کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛در اخبار خروجی بر روی سایت IOCوOCA آمده است چو بو، رئیس انجمن شطرنج چین طی سفری به ایران به ملاقات  محمد علی آبادی رئیس و بهرام افشارزاده دبیرکل کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران رفت.

در این ملاقات محمدجعفر کامبوزیا رئیس فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران که قائم مقام فدراسیون جهانی شطرنج نیز می باشد هم  حضور داشت.
چو بو که خود نیز قائم مقام فدراسیون جهانی شطرنج می باشد ضمن اظهار خرسندی از حضور خود در ایران ، این کشور را مثال بسیار برجسته ای از ورزش همگانی خواند. او همچنین اظهار داشت که ضمن برگزاری مسابقات قهرمانی انفرادی آسیا در مشهد از آکادمی های شطرنج نیز بازدید نموده و شاهد امکانات خوبی بوده است.

- کمیته ملی المپیک کامبوج روز المپیک سال 2011 را در تاریخ 28 خرداد با به مرحله اجرا گذاشتن نیمه ماراتون فنوم پنه که با مشارکت فدراسیون ورزشکاران کهمر، جشن می گیرد. اینطور انتظار می رود  که حدود 2000 نفر در این مراسم شرکت نمایند.
آقای وات چمرون، دبیرکل کمیته ملی المپیک کامبوج اخیرا طی کنفرانس مطبوعاتی در دفتر خود اینطور اظهار داشت که: این رویداد در راستای توسعه محیط زیست و حفاظت از شهری تمیز، برگزار می گردد.


-شورای المپیک آسیا از خدمات دکتر آلک موشوویچ برای اردوی شمشیربازی جوانان در بانکوک تایلند طی ماه آینده حمایت نمود. انتصاب این کارشناس 69 ساله روسی اخیرا بعنوان سرمدرس این دوره از سوی فدراسیون بین المللی شمشیربازی طی انتخاباتی مورد تایید قرار گرفت.
این دوره با تمرکز بر اصول شمشیر در حوزه ورزش تایلند از تاریخ 10 تیرالی 14 تیرماه بعنوان سومین اردوی جوانان شورای المپیک آسیا در برنامه فعلی چهارساله  المپیک  و بدنبال رشته تیراندازی در سال 2009 و جودو در سال گذشته برگزار خواهد شد.

-کمیته المپیک اردن از جوانان دعوت می کند تا با عضویت در باشگاه داوطلبین  کمیته المپیک اردن و کمک در برگزاری رویدادها و فعالیتهای ورزشی به تیم برندگان ملحق شوند.
ایجاد باشگاه داوطلبین ایده پیشرویی است که در سال 2006 ارائه شد و طی آن صدها جوان به این باشگاه پیوسته اند و نقش خود را درزمینه میزبانی موفقبت آمیز اردن ایفا نمودند.
کمیته المپیک اردن با توجه به افزایش فعایتهای ورزشی دراین کشور مجددا از جوانان در این خصوص دعوت به همکاری می نماید .

-کشور هنگ گنگ به برگزاری مراسم اهدا جوایز هنر و مقاله نویسی بازیهای آسیایی گوانجو می پردازد.
مراسم اهدا جوائز مسابقه مقاله نویسی و هنر در سرتاسر آسیا مقارن با بازیهای آسیایی جوانان 2010 گوانجو با موفقیت در باشگاه ادبیات نمایشی جاکی در خانه المپیک این کشور برگزار شد.
این مراسم با مسئولیت جناب ت . ت . تیموتی فوک رئیس فدراسیون ورزش ، کمیته المپیک هنگ کنگ چین و نائب رئیس شورای المپیک آسیا  و نیز پانگ چونگ رئیس کمیته برگزاری رقابت ها برگزار می شود.
طی این مراسم مجموعا 10000  دلار هنگ کنگ از پس انداز فدراسیون به 12 نفر برنده در دو گروه اهدا شد و با اهدا گواهی شرکت به کلیه شرکت کنندگان از حضور آنان تقدیر شد.

-دروبا بهادرپرادهان ، رئیس کمیته المپیک نپال طی مراسمی به چهین اورکین گورونگ، خزانه دار کمیته المپیک نپال و رئیس انجمن دوچرخه سواری نپال بخاطر صعود موفقیت آمیزش از کوه اورست و هیئت اعزامی همراه بمنظور پاکسازی آن، تبریک گفت. این جلسه با حضور آقای جیوان رام شرستا دبیر کل و اعضا هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک نپال برگزار شد. 
آقای گورونگ  بلندترین قله جهان اورست را با ارتفاع 8848 متر بهمراه هیئت اعزامی خود فتح نمود. این هیئت شامل هفت نفر کوهنورد بود که با موفقیت به قله رسیدند.
او اولین عضو هیئت اجرایی کمیته المپیک نپال است که به بلندتین قله جهان دست یافت و هیئت همراه او 150 کیلوگرم زباله از سطح این کوه جمع آوری نمودند.

-کمیته المپیک میانمار با برگزاری روز المپیک سال 2011 در پایتخت جدید ملی خود برای میزبانی بازیهای آسیایی جنوب شرق آسیا در نی پی تاو، آماده می شود.
روز المپیک در سرتاسر جهان در تاریخ 2 تیرماه جشن گرفته می شود.کمیته ملی المپیک میانمار به برگزاری سخنرانی های آموزشی در زمینه المپیزم، ورزش های نمایشی، و ورزشهای سنتی از جمله فعالیتهایی هستند که در این مناسبت ویژه المپیکی به آن پرداخته می شود.
نی پی تاو که در لغت به معنای شهرسلطنتی می باشد، پایتخت جدید اداری میانمار می باشد که حدودا 320 کیلومتری شمال یانگون قرار دارد.
پس از برگزاری این دوره از بازیها در سال 2011 در اندونزی، طبق برنامه ریزی های انجام شده، بیست و هفتمین بازیهای جنوب شرق آسیا در سال  2013  درمیانمار برگزار خواهد شد  و به این ترتیب میانمار پس از سالهای 1961 و 1969 برای سومین بار میزبان  بازیهای جنوب شرق آسیا خواهد بود.

-پادشاه مالزی از شخصیت های ورزشی خود تقدیر می نماید
 شورای المپیک مالزی افتخار آن را دارد که توسط پادشاه این کشور و در سالروز تولد وی به شخصیت های ورزشی  بخاطر خدماتشان به ورزش مالزی، تبریک و تقدیرنماید. 
۲۱ خرداد ۱۳۹۰ ۱۰:۵۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.