در پی ممانعت از حضور بانوان فوتبالیست کشورمان در مسابقات مقدماتی المپیک؛ افشارزاده:به رغم اینکه این موضوع فنی است اما ما اعتراضمان را کرده ایم

در پی ممانعت از حضور بانوان فوتبالیست کشورمان در مسابقات مقدماتی المپیک؛ افشارزاده:به رغم اینکه این موضوع فنی است اما ما اعتراضمان را کرده ایم
دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان گفت: به رغم اینکه مشکل بوجود آمده بین فدراسیون فوتبال ایران و فیفا فنی می باشد اما ما نیز به نوبه خود نامه هایی اعتراض آمیز به مراجع ارسال کرده ایم.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان ضمن بیان مطلب فوق افزود: نامه نگاریها و توافقات لازم در خصوص نوع پوشش بانوان فوتبالیست ایرانی از مدتها پیش بین فدراسیون فوتبال ایران و فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا در جریان است و آنها بهتر در جریان این موضوع قرار دارند.

وی ادامه داد: مشکل بوجود آمده موضوعی فنی بین فدراسیون و فیفا است. به صورت ساده تر باید بگویم که فیفا از ادامه رقابت بانوان ایرانی ممانعت بعمل آورده نه کمیته بین المللی المپیک و یا شورای المپیک آسیا  این بدان معناست که این موضوع باید از طریق خود فیفا و فدراسیون حل شود.

افشارزاده با تاکید بر اینکه رابطه خوبی بین کمیته ملی المپیک ایران و oca , ioc  برقرار است اظهار داشت: خوشبختانه ارتباط دیپلماتیک خیلی خوبی با مسئولین شورای المپیک آسیا و همچنین کمیته بین المللی المپیک داشته و داریم. علیرغم اینکه این موضوع به این دو نهاد ارتباطی ندارد اما بواسطه وظیفه نامه هایی اعتراض آمیز به این نهادها ارسال کردیم تا آنها نیز در جریان موضوع قرار گیرند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان درادامه گفت: من نیز از شنیدن این موضوع سخت متعجب و متاثر شدم چرا که فیفا پیش از این در بازیهای المپیک نوجوانان در سنگاپور و با پیگیرهایی که اینجانب و مهندس علی آبادی با سب بلاتر انجام دادیم اجازه حضور محجبه بانوان را داده بود. حال چه مشکلی پیش آمده و چرا این تصمیم اتخاذ شده را باید از فدراسیون فوتبال و فیفا پرسید.

وی در پایان اظهار داشت: ما به نوبه خود هر کاری که در چهارچوب وظایف کمیته ملی المپیک بود و قوانین به ما اجازه می دهد انجام می دهیم اما باز هم تاکید می کنم که این موضوع موضوعی فنی بین فدراسیون فوتبال ایران و فیفا است و آنها هستند که باید این مسئله را حل و فصل کنند.

۱۸ خرداد ۱۳۹۰ ۰۹:۱۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.