فعالیتها و برنامه های انجام شده کمیته بین المللی المپیک در ماه گذشته

رئیس کمیته بین المللی المپیک ژاک روگ در مراسم اهدا دکتری افتخاری به ادی مرسگس از مشاهیر دوچرخه سواری بلژیک در دانشگاه بروسلزپایتخت این کشور شرکت نمود.

رئیس کمیته بین المللی المپیک همچنین به ریاست جلسه کمیته اجرایی بنیانگذار موزه المپیک ژاک که در دفتر مرکزی کمیته بین المللی المپیک برگزار گردید، پرداخت.
وی همچنین با ادگار کلور مایورگا ،رئیس کمیته المپیک بولیوی و نیز روبرتو نیلسون رییز رئیس کمیسیون قضایی این کشور دیدار نمود.
هیئت نمایندگانی نیز از شنژن چین کشور میزبان بیست و ششمین بازیهای دانشگاهی تابستانی که از 21 مرداد الی 1 شهریور سالجاری برگزار خواهد شد به ملاقات وی رفتند. این هیئت با سرپرستی ژانگ نماینده شهردار و اعضا آن شامل شخصیت های مهم از نمایندگان شهر و نیز کمیته برگزاری بازیهای دانشگاهی می باشند.
وی همچنین در مراسم افتتاحیه چهارمین ساختمان مرکز بین المللی ورزش در لوزان و افتتاح دفترهای اسپورت آکورد شرکت نمود و با استقبال پاتریک ایسیلی، رئیس دفترخدمات ورزشی شهر لوزان قبل از شروع سخنرانی و ملاقات از فرضیه های جدید اسپورت آکورد روبرو شد.

کمیسیون ها
کمیسیون تمبرشناسی ، مدال شناسی و خاطرات به ریاست جراهارد هیبرگ عضو هیئت اجرائی کمیته بین المللی المپیک در دفتر مرکزی کمیته بین المللی المپیک تشکیل جلسه داد.

دیگراخبار کمیته بین المللی المپیک
کمیته بین المللی المپیک اقدام به آغاز روند فراخوان سی و دومین بازیهای المپیاد سال 2020  نمود و در این راستا از کمیته های ملی المپیک دعوت نمود تا نام یک شهر را بهمراه حوزه اختیارات خود اعلام نمایند تا مشمول تقاضای میزبانی این دوره از  بازیها در فرصت کمتر از 9 سال باقی مانده باشند.
کمیته های ملی المپیک تا دهم شهریور سالجاری فرصت دارند که نام شهر متقاضی میزبانی این دوره از بازیها را اعلام نمایند و سپس پرونده تقاضای خود و گواهی های ضمانت نامه خود را تا  تاریخ 26 بهمن سال آتی به کمیته بین المللی المپیک  ارائه دهند. انتخابات شهر میزبان بازیهای المپیک نیز در تاریخ 16 شهریور سال 92 طی جلسه صدو بیست و پنجم کمیته بین المللی المپیک انجام  خواهد شد.

فدراسیون های بین المللی ورزشی
- انجمن بین المللی بوکس به چین بازمی گردد تا مسابقات قهرمانی انفرادی را برگزار نماید که برندگان این مسابقه پنج نفر اول جایگاه انتخابی بوکس برای شرکت در بازیهای المپیک 2012 لندن خواهند بود.
این مسابقات طی دو روز و در وزنهای خروس وزن، سبک وزن و سنگین وزن در روز اول و میان وزن و میان وزن سنگین طی روز دوم برگزار خواهد شد.
- شورای فدراسیون بین المللی ژیمناستیک که در این هفته در آمریکا برگزار گردید حمایت خود را از برگزارکنندگان ژاپنی چهل و سومین مسابقات قهرمانی جهانی ژیمناستیک که قرار بود طبق برنامه از تاریخ 15 الی 24 مهرماه در سالن ژیمناستیک متروپولیتن توکیو برگزار گردد، اعلام نمود.
هیدنوری فوتاجی ، رئیس انجمن ژیمناستیک ژاپن  در ستایش از این تصمیم، آنرا حرکتی رو به جلو در زمینه همبستگی و بطورکلی تشویق مردم ژاپن دانست ضمن آنکه از این  تصمیم می توان در جهت ارزش  قائل شدن برای خانواده بین المللی ژیمناستیک نیز نام برد.

کمیته های ملی المپیک
- کمیته ملی المپیک اسپانیا و دانشگاه ناوارا توافقنامه ای در جهت ایجاد مرکز مطالعات المپیک امضا نمودند. در این مراسم آلجاندرو بلانکو رئیس کمیته المپیک اسپانیا، کورادو دورانتز و آلفونسو سانچزتابرنرو نائب رئیسان دانشگاه در امور روابط بین الملل مرکز آکادمی حضور داشتند.این توافقنامه تعداد مراکز مطالعات المپیک در اسپانیا را به 22 می رساند.
- اعضا کمیته اجرایی کمیته ملی المپیک آلبانی در سمینار نقش و عملکرد شواری  داوری ورزش در آلبانی شرکت نمودند. در این سمینار نمایندگانی از فدراسیون های ملی، باشگاه های ورزشی، وزارت ورزش، و دانشگاه ورزش تیرانا و نیز خبرنگاران تلویزیونی و مطبوعاتی نیز حضور داشتند.
کمیته های برگزاری بازیهای المپیک لندن 2012
کمیته های برگزاری بازیهای المپیک و پارالمپیک لندن 2012 اقدام به ایجاد استانداردهای جدید می کنند به گونه ای که بازیها برای همگان قابل دسترسی باشد،که به آن عنوان " تلاش برای همه گیر شدن بازیها" می دهد.

ریو 2016
کمیته برگزاری بازیهای المپیک و پارالمپیک ریو 2016 پس از نتیجه گیری اولین مرحله ثبت نام اردوی آموزشی پیش از بازیها و روند انتخابات از نمایندگان مکان های برگزاری از پیش تعیین شده در 150 شهر از 22 دولت در سرتاسر 5 منطقه از کشور، استقبال می نماید.

۱۷ خرداد ۱۳۹۰ ۰۷:۲۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.