گزارش خبرنگار اعزامی از سنگاپور ؛بازتاب وسیع مراسم افتتاحیه‌ی در رسانه‌ها /مالزی از شرکت در اکثر رشته‌ها انصراف داد

گزارش خبرنگار اعزامی از سنگاپور ؛بازتاب وسیع مراسم افتتاحیه‌ی در رسانه‌ها /مالزی از شرکت در اکثر رشته‌ها انصراف داد
برگزاری مراسم افتتاحیه‌ی بازی‌های آسیایی نوجوانان در رسانه‌های سنگاپور بازتاب وسیعی داشت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و خبرنگار اعزامی از سنگاپور، علاوه بر شبکه‌ی ملی و چند شبکه‌ی دیگر تلویزیونی سنگاپور که به صورت مستقیم مراسم افتتاحیه‌ی نخستین دوره‌ی بازی‌های آسیایی نوجوانان را پخش می‌کردند، سایر روزنامه‌های این کشور نیز تیتر نخست صبح امروز خود را به این مراسم اختصاص داده بودند.
روزنامه‌ی "استریتس تایمز" مهمترین روزنامه‌ی انگلیسی زبان سنگاپور به همین دلیل ویژه‌نامه‌ای را منتشر کرده و با اشاره به مراسم باشکوه افتتاحیه‌ی این رقابت‌ها آن را دستاورد خوبی برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات ارزیابی کرده است.
همچنین این روزنامه در مقاله‌ای با عنوان «اگر اکنون نه، پس چه زمانی باید بازی جوانمردانه را به به کودکان بیاموزیم؟» به شاخصه‌های اصلی این مسابقات پرداخته است که فراتر از بحث کسب عنوان قهرمانی و مدال، به فلسفه‌ی بازی‌های المپیک شامل دوستی، آشنایی با فرهنگ‌ها و انجام‌ بازی‌های جوانمردانه اشاره دارد.
همچنین در بخش دیگری از این ویژه‌نامه با اشاره به شکست تیم فوتبال سنگاپور میزبان مسابقات در بازی با تایلند عنوان شده است که سنگاپور در بازی با ایران عملکرد بهتری داشت و دو بر یک شکست خورد. اما، در مقابل تایلند چندان قوی ظاهر نشد ضمن آن که ایران با قدرت تیم چین را شکست داد و اکنون با شش امتیاز صدرنشین گروه است.
در بخش دیگری از این روزنامه نیز به مسابقات شیرجه که از صبح امروز آغاز شده است، پرداخته شده و مهمترین خبر مربوط به این مسابقات حضور "کائویوآن" و "ژانگ یان‌کوآن" از چین است که با داشتن 15 سال سن موفق به کسب مدال طلای جهانی شیرجه شدند و اکنون در رقابت‌های پرش از تخته‌ی 10 متر نیز شانس‌های نخست قهرمانی به حساب می‌آیند.
به گزارش  خبرنگار اعزامی، همچنین در این روزنامه عنوان شده است که کشور مالزی در نهایت تنها با دو ورزشکار در رشته‌ی قایقرانی در بازی‌های آسیایی نوجوانان شرکت کرد و از حضور در سایر رشته‌ها انصراف داد.
طبق اعلام مسوولین برگزاری مسابقات گروه‌های بسیاری از حامیان مالی این رقابت‌ها را پشتیبانی می‌کنند.
بازی‌های آسیایی نوجوانان در سنگاپور با همراهی هشت کمپانی بزرگ جهان برگزار می‌شود که در میان این هشت کمپانی نام شرکت‌های سامسونگ و جگوار دیده می‌شود. همچنین این بازی‌ها از 15 حامی مالی برخوردار است که در راس آنها شرکت DHL آلمان قرار دارد.
شعار اصلی این بازی‌ها "فوق‌العاده، دوستی و احترام" است.

 

 

 

۹ تیر ۱۳۸۸ ۱۰:۰۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.