پیش بسوی المپیک لندن(42)؛داور اعزامی به باکو :فدراسیون جهانی دنبال بهترین هاست

اربابی گفت : در مسابقات جهانی قضاوتهای بسیار خوبی را انجام دادیم و رد این خصوص حتی رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی تکواندو نیز اذعان داشت .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛شهرام اربابی ، داور اعزامی به مسابقات کسب سهمیه المپیک باکو ، خاطرنشان کرد : در مسابقات جهانی به همراه آقای مهدوی عملکرد قابل قبولی را ارائه کردیم او بعد از یک هفته که از کره جنوبی برگشتیم اعلام شد که باید در باکو نیز داوری کنم ولی این موضوع هرگز از ارزشهای مهدوی کم نمی کند و هیچ برتری بین ما نیست و فقط فدراسیون جهانی شاید به دلیل تجربه بیشتر من و حضور در المپیک پکن چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است .

وی ادامه داد : کمیته داوران فدراسیون جهانی تکواندو اعلام کرده که داوران باید در سایرقاره ها نیز قضاوت داشته باشند برای همین در گذشته در قاره های اروپا ، آفریقا و اقیانوسیه نیز حضور داشته و حتی به انتخابی قاره آمریکا نیز دعوت شدم ولی به دلیل همزمانی آن با اقیانوسیه در آن شرکت نکردم .

اربابی افزود : مرحله اول گزینش داوران در گوانگژو بود که بهترین های داوری آسیا واقیانوسیه در آن حضور داشتند البته به دنبال آن تست های آمادگی جسمانی ، پزشکی ،‌آزمون تئوری ،‌قوانین و مهارتهای داوری به زبان انگلیسی و تستهای عملی داوری انجام شد و در نهایت نحوه قضاوتهای مسابقات قهرمانی جهان نیز مورد توجه بود .

شهرام اربابی اضافه کرد : البته تنها گزینش مسابقات جهانی نبوده بلکه عملکرد داوران در طول مسابقات انتخابی المپیک جهانی و قاره ای است که درنهایت 29 داور برتر برای قضاوت در المپیک شناسایی خواهند شد .

وی در پایان اشاره کرد : برای اینکه تکواندو بتواند عملکرد قابل قبول را در المپیک داشته باشد مسئولین فدراسیون جهانی مصمم هستند تا بهترین داوران را شناسایی و برای المپیک لندن معرفی کنند بدین منظور انتخاب داوران برتر از سخت ترین شرایط خواهد بود .


۱۱ خرداد ۱۳۹۰ ۱۰:۱۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.