اطلاعیه مهم کمیته برگزاری بازیهای المپیک لندن در خصوص ملیت،تبلیغات،سن و فیلمبرداری شخصی به کشورها

اطلاعیه مهم کمیته برگزاری بازیهای المپیک لندن در خصوص ملیت،تبلیغات،سن و فیلمبرداری شخصی به کشورها
مسئولان برگزاری بازیهای المپیک 2012 لندن طی اطلاعیه ای رسمی از کشورهای حاضر در این بازیها خواستند تا به موارد اشاره شده در خصوص ملیت، صغر سنی، فیلمبرداری، تبلیغات و موارد دیگر توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در اطلاعیه ارائه شده از سوی کمیته بین المللی المپیک آمده است که تمامی کشورهای حاضر در بازیهای المپیک لندن باید به موادر فوق در جریان بازیها دقت ویژه داشته باشند.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است ورزشکار انی که از لحاظ قانونی به حد نصاب سنی لازم برای شرکت در  سی امین دوره بازیهای المپیک نرسیده باشند باید  با تکمیل و امضا فرم مربوط به این امر از طریق کمیته المپیک کشور ذیربط مشابه با مراحل بکار رفته در اولین دوره المپیک نوجوانان اقدام نمایند.

همچنین براساس قانون 1 ـ 42 منشور المپیک "ورزشکاران معرفی شده از سوی کمیته ملی المپیک کشورها، باید دارای ملیت همان کشور نیز باشند" این موضوع  در عمل بدین معناست که ورزشکار شرکت کننده در این بازیها باید دارای گذرنامه کشوری باشد که از سوی آن به این رویداد معرفی شده است. در غیر اینصورت و در صورت عدم ارائه گذرنامه صحیح بهنگام ثبت نام در بخش صدور کارتهای شناسایی در لندن با مشکل مواجه شده و از شرکت در بازیها محروم خواهد شد.

افزون براین، با توجه به تغییراتی که احتمالاً در موضوع ملیت و تابعیت برخی از ورزشکاران وجود خواهد داشت، از کمیته های ملی المپیک درخواست میگردد که در صورت وجود چنین ورزشکار / ورزشکار انی در لیست ورزشکاران اعزامی کشورشان، مراتب را جهت طرح در هیئت اجرایی IOC به بخش روابط بین کمیته ملی المپیک IOC اطلاع دهند.

در این درخواست باید تاریخی که ورزشکار آخرین  بار برای کشور سابق خود در رقابتها شرکت کرده را نیز ذکر شده باشد و بهمراه موارد ذیل حداکثر  تا 11 می 2012 ارسال شود:
1 ) تأییدیه از کمیته المپیک کشوری که ورزشکار برای آخرین بار با ملیت آن در رقابتها شرکت کرده است.
2 ) تأییدیه از فدراسیون بین المللی مربوط
3 ) رونوشت گذرنامه ورزشکار
4 ) شرحی مختصر از دلیل تغییر ملیت ورزشکار
ممنوعیت تبلیغات شخصی

مسئولان برگزاری بازیها المپیک لندن در بخش تبلیغات شخصی نیز یاداور شدند بر اساس قانون 41 و تبصره بند 3 منشور المپیک اینگونه بیان می نماید که بجز در موارد استثنای مجاز شمرده شده توسط هیئت اجرایی IOC، هیچ ورزشکار، مربی، بدنساز و همراهی که در بازیهای المپیک  شرکت می کند نمی تواند از اسم، تصویر، عکس یا حرکات ورزشی خود برای مقاصد تبلیغاتی در خلال بازیها استفاده کند. این مدت 9 روز قبل از مراسم افتتاحیه و 3 روز پس از مراسم اختتاحیه را در بر می گیرد.

همچنین کلیه تیمهای ورزشی می توانند با پرداخت مبلغی نسبت به خریداری فیلم مسابقات ورزشی از مرکز اطلاعات ورزشی در دهکده المپیک اقدام کنند.

معهذا چنانچه تیمی مایل به فیلمبرداری از مسابقات خود باشد ، می تواند از جایگاه  تماشاچیان نسبت به این کار اقدام کند، منوط به اینکه از دوربین های فیلمبرداری غیر حرفه ای استفاده شود.

۹ خرداد ۱۳۹۰ ۱۱:۳۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.