گزارش خبرنگار اعزامی از سنگاپور؛نخستین دوره‌ی بازی‌های نوجوانان آسیا گشایش یافت

گزارش خبرنگار اعزامی از سنگاپور؛نخستین دوره‌ی بازی‌های نوجوانان آسیا گشایش یافت
نخستین دوره‌ی بازی‌های نوجوانان آسیا در مراسمی که با اجرای برنامه‌های زیبا و تلفیقی از نور، رنگ و موسیقی همراه بود، گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و خبرنگار اعزامی از سنگاپور، ساعت 19 شب گذشته به وقت محلی سالن سرپوشیده سنگاپور شاهد برگزاری مراسم افتتاحیه نخستین دوره بازی‌های نوجوانان آسیا بود. این مراسم با اجرای برنامه از سوی گروهی که همراه با ارابه‌های سفید رنگ حمل می‌شدند آغاز شد و آن‌ها ضمن تکان دادن پارچه‌های رنگی در کنار کودکانی که به شادی می‌پرداختند وارد سالن سرپوشیده محل برگزاری مراسم شدند.
انجام حرکات آکروباتیک و نمایشی با توپ و پارچه‌های رنگی از سوی این کودکان بخش بعدی برنامه بود. در ادامه مردانی با چرخاندن طناب‌های نورانی بر فراز این ارابه‌ها جمعیت را هیجان‌زده می‌ساختند.
در ادامه دو مجری مطرح کشور سنگاپور اجرای برنامه را بر عهده گرفتند. آنها در ابتدا "فریژا" شیر خندانی که نماد مسابقات است را در کنار "سلام" و "خوش‌آمدید" را معرفی کردند و نماد مسابقات با دور زدن در سالن مراسم مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت.
لحظاتی بعد با ورود نخست وزیر، لی هسین لونگ به ورزشگاه سنگاپور تمامی تماشاگران ایستادند و سرود ملی سنگاپور نواخته شد. سپس گروه ارکستر ملی سنگاپور نخستین اجرایش را در حالی آغاز کرد که با صدای انفجار اسکیت‌سوارانی که از اسکیت‌هایشان جرقه‌های آتشین بیرون می‌آ‌مد وارد صحنه شدند. سپس گروه موزیک به همراه یک خواننده و آکروباتیست‌های سنگاپوری بخش دیگری از این هنرنمایی را به نمایش گذاشتند. پس از اسکیت‌سواران نوبت یک گروه دیگر بود که همراه با موسیقی به اجرای برنامه پرداختند و در قالب برنامه‌های خود نمادها و آیین‌های سنتی سنگاپور را به تصویر کشیدند.
لحظاتی بعد گوی بلورین از فراز سالن سنگاپور به طرف پایین حرکت کرد و در این زمان اجرای موسیقی توسط یک بانوی نوازنده و دو دختر خردسال به شدت با استقبال تماشاگران روبه‌رو شد.
در ادامه برنامه جشنواره‌ای از نور و موسیقی به راه افتاد و گروه‌های نمایشی با نظمی منحصر به فرد به اجرای برنامه‌های متنوع و زیبا پرداختند. نمایش‌های بومی و سنتی همراه با حرکات آکروباتیک و موسیقی محلی جلوه‌ی ویژه‌ای به مراسم افتتاحیه داده بود و نکته جالب این که بیشتر این برنامه‌ها توسط کودکان و نوجوانان سنگاپوری اجرا می‌شد.
لحظاتی بعد با اجرای یک موسیقی پاپ و همکاری تمام گروه‌های نمایشی حاضر در مراسم افتتاحیه کار اجرای برنامه‌ها پایان یافت و رژه‌ی تیم‌های ورزشی آغاز شد. با ورود تیم‌ها کاروان ورزشی ایران نیز در میان استقبال تماشاگران وارد سالن شد و پرچم ایران را نوشین شهنازی از تیراندازان تیم کشورمان حمل می‌کرد. پس از مراسم رژه تیم‌ها پرچم مسابقات به اهتزاز درآمد و لحظاتی بعد مشعل مسابقات پس از یک روز طی مسیر در نقاط مختلف شهر سنگاپور وارد سالن شد و توسط یکی از المپین‌های سنگاپوری به کنار جایگاه مشعل حمل شد. لحظاتی بعد در حالی که سالن سرپوشیده سنگاپور در تاریکی فرو رفته بود، آتش مشعل مانند خورشید مشتعل شد و بدین ترتیب نخستین دوره بازی‌های آسیایی نوجوانان گشایش یافت.
سپس نخست وزیر سنگاپور در میان نمایندگان تیم‌ها که در کنار مشعل ایستاده بودند حضور یافت و به تیم‌های حاضر در این مسابقات ادای احترام کرد.
سپس "ان جی سرمیانگ" مدیر برگزاری این رقابت‌ها در کنار خیر مقدم به حاضرین و آرزوی موفقیت برای ورزشکاران به تلاش‌های این کشور برای برگزاری نخستین المپیک آسیایی نوجوانان اشاره کرد و از ورزشکاران خواست تا به سه شعار اصلی این مسابقات، "فوق‌العاده"، "دوستانه" و "محترمانه" بودن توجه کنند. شعارهایی که نشان می‌دهد این مسابقات در ورای یک رقابت ورزشی دارای معانی وسیع‌تری از اخلاق و فرهنگ است.
در ادامه پیام شیخ احمد آل فهد آل صباح رییس شورای المپیک آسیا از سوی "تیموتی ووک تسون جینگ" نایب رییس این شورا قرائت شد و سخنان لی هسین هونگ نخست وزیر سنگاپور قرائت شد. نخست وزیر سنگاپور هم در کنار خیرمقدم بر سه شعار فوق‌العاده، دوستانه و محترمانه تاکید کرد و خطاب به نوجوانان حاضر در این مسابقات گفت که به موفقیت تمامی آن‌ها در آینده و کسب جایگاه بین‌المللی اطمینان دارد و این مسابقات را فرصتی برای آشنایی با فرهنگ و آیین‌های کشورهای دیگر حاضر در این مسابقات دانست.
با پایان این سخنرانی مراسم افتتاحیه نیز پایان یافت و همانند آغاز مراسم، تلفیقی از نور، موسیقی، لبخند و شادی پایان ‌بخش مراسم بود و این گونه نخستین المپیک آسیایی نوجوانان برای آینده‌سازان ورزش قاره کهن کلید خورد. آینده‌ای که شعارش بر مبنای دوستی و احترام است.
این مراسم حاشیه‌های دیگری نیز داشت، از جمله آن که یکی از حمل کنندگان نام کشورها بیهوش شد و از سالن به بیرون انتقال داده شد.

 

۹ تیر ۱۳۸۸ ۰۶:۳۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.