اخبار کوتاه از فعالیتها و برنامه های کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون های جهانی

اعضا کمیته بین المللی المپیک در جلسه توجیهی موزه المپیک که در لوزان برگزارشد، شرکت نمودند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛جلسه توجیهی موزه المپیک با حضور اعضا کمیته بین المللی المپیک در تاریخ 28 اردیبهشت به ریاست ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک، برگزار گردید.
طی این جلسه سه شهر کاندید میزبانی بازیهای المپیک زمستانی 2018، مونیخ (آلمان)، آنیسی ( فرانسه )، و پیونگ چانگ ( کره جنوبی) به ارائه مطالب خود و نیز پرسش و پاسخ به اعضا کمیته بین المللی المپیک پرداختند.
طی روز های آتی نمایندگان این سه شهر کاندید با استقرار در هتل پالاس لوزان، فرصتی خواهند یافت تا  پاسخگوی سوالاتی در زمینه پروژه های خود به اعضا کمیته بین المللی المپیک در نوبت صبح و به رسانه ها در نوبت عصر، باشند.
این جلسه برای اعضا کمیته بین المللی المپیک از اهمیت حیاتی برخوردار است چراکه با ارزیابی نظرات ارائه شده از سوی شهرمیزبان می توانند نهایتا بهترین تصمیم ممکن را تا زمان باقی مانده در تیرماه اتخاذ نمایند.

کمیسیون ها

کمیسیون های کمیته بین المللی المپیک طی این هفته به تشکیل جلساتی در لوزان پرداختند. رئیس کمیته بین المللی المپیک از اعضا کمیسیون اخلاق طی جلسه ای که به ریاست یوسفا اندیای در دفتر مرکزی کمیته بین المللی المپیک برگزار شد،دیدار کرد.
کمیسیون های بازاریابی و برنامه المپیک نیز به برگزاری جلساتی  در دفتر مرکزی کمیته بین المللی المپیک که به ریاست فرانکو کارارو و جرهارد هیبرگ از اعضای  کمیته بین المللی المپیک، می باشند پرداختند.


فدراسیون بین المللی بسکتبال

فدراسیون بین المللی بسکتبال دو پست کلیدی خود را تعیین نمود. ریاست روابط عمومی خود را به پاتریک کلر سپرد و مدیریت موسسه جدید بین المللی بسکتبال را نیز به فلورین وانینگر اختصاص داد. وانینگر که طی دو دهه اخیردپارتمان روابط عمومی فدراسیون بین المللی بسکتبال را عهده دار بود، مدیریت موسسه جدید        بین المللی بسکتبال را به عهده گرفت تا از میراث ورزشی محافظت نماید و به مشارکت در پروژه های بشردوستانه و اجتماعی مربوط به بسکتبال بپردازد.

کمیته ملی های المپیک

به نقل از کمیته ملی المپیک ژاپن ،اخیرا این کمیته تفاهم نامه ای با کمیته ملی المپیک بوتان امضا نمود. این تفاهم نامه مربوط به تبادل ورزشکار و مربی بین دو کشور و نیز مشارکت در امور آموزشی و تجربی در زمینه علم پزشکی می باشد. این تفاهم نامه همچنین شامل همکاری بلند مدت این دو کشور به منظور توسعه و پیشبرد فعالیتهای ورزشی و نیز جنبش المپیک در بوتان و ژاپن می باشد. این تفاهم نامه در دفتر مرکزی بوتان واقع در ثیمفو امضا شد. لازم به ذکر است که این اولین تفاهم نامه ای بود که بوتان با کمیته المپیک کشور دیگری امضا نمود. در عین حال که برای کشور ژاپن بیست و هشتمین تفاهم نامه ای بود که با کمیته المپیک کشور دیگری امضا می کرد.


کمیته های برگزاری بازیهای المپیک 2012  لندن

کمیته های برگزاری بازیهای المپیک 2012 لندن اولین مکانها در مسیر حمل مشعل  بازیهای 2012 لندن در این کشور را اعلام نمود. حمل مشعل از تاریخ 29 اردیبهشت در لندایند آغاز خواهد شد .در شهرهای کوچک و بزرگ از همه ملیت ها و در همه مناطق این کشور همراه با پرتوافکنی عصرگاهی شعله های مشعل المپیک ، هیجان بازی ها را پیشاپیش مراسم افتتاحیه ، به جشن مشغول می شوند.
طبق اظهارات رئیس کمیته برگزاری بازیهای المپیک 2012  لندن، سباستین کو:     " درخشش شعله های المپیک بیانگر پرتوئی از جانب همه ملتها و مناطق انگلیس می باشد و به بهترین شکل نماینگر این است که ما که هستیم و کجا زندگی می کنیم."

کمیته های برگزاری بازیهای المپیک 2012  لندن همچنین اعلام نمود که طی این هفته یک هشتم دانش آموزان مدارس لندن بلیط بازیهای المپیک و پارالمپیک لندن را دریافت می کنند و متعاقبا اقدام به توزیع 50000 بلیط در مدارس سراسر کشور نیز خواهند شد که این موضوع در دفتر برنامه های آموزشی مدارس و آموزشگاهها در انگلیس پیش بینی شده است.


سازمانهای خاص
در طول این هفته، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، بمنظور هماهنگی در امور سرمایه گذاری و اطلاعات و مدارک  مبارزه با دوپینگ ، دستورالعملی ارائه نمود. هدف از ارائه این دستورالعمل کمک به سازمانهای مبارزه با دوپینگ برای  ارتقا سطح مشارکت و تشریک اطلاعات با آژانس هایی  است که عملکرد پائینی درسطح جهانی دارند.







 

۴ خرداد ۱۳۹۰ ۱۱:۲۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.