پیش بسوی المپیک لندن(24)؛سرمربی اسبق تیم ملی بوکس در گفتگو با سایت کمیته:نمی توان براحتی صحبت از کسب سهمیه المپیک کرد

پیش بسوی المپیک لندن(24)؛سرمربی اسبق تیم ملی بوکس در گفتگو با سایت کمیته:نمی توان براحتی صحبت از کسب سهمیه المپیک کرد
طی سالهای اخیر اکثر کشورهای دنیا سرمایه گذاری خوبی بر روی ورزش بخصوص رشته های المپیکی کرده و به همین دلیل امروز می بینید حتی کشورهای کوچک و کم جمعیت جهان هم در میادین ورزشی بخوبی از پس رقبای سنتی و بزرگر بر می آیند.

محمود مساعدیان، سرمربی اسبق تیم ملی بوکس در خصوص شرایط تیم ملی بوکس برای کسب سهمیه المپیک لندن به سایت کمیته ملی المپیک گفت:ما در گذشته جزو 4 تا 5تیم اول آسیا بودیم و دیدید که در هر المپیک بطور تقریبی حداقل 5 سهمیه می گرفتیم ولی این روند در ادامه کاهش یافت چرا که شاهد ظهور قدرتهای جدید در رشته مشتزنی آسیا بودیم آنهم درست در زمانی که ما در حال پس رفت بودیم.

وی ادامه داد:در حال حاضر فدراسیون تلاش بسیاری برای آماده سازی تیم ملی جهت اعزام به رقابتهای کسب سهمیه المپیک دارد در واقع اگر چه جذب مربی خارجی برای تیم ملی جوانان خیلی خوب است ولی باید برای ارتقا دانش مربیان داخلی تلاش کرد یعنی ابتدا به جای هزینه کردن برای بازیکن باید برای مربی و داور هزینه کرد و با دعوت از مدرسین مطرح جهانی در ارتقا فنی آنها تلاش کرد.
مساعدیان تصریح کرد:تیم ملی بوکس در دورهای گذشته نیز اکثر سهمیه های المپیکی خود را در رقابتهای آسیایی می گرفت ولی باید این واقعیت را قبول کرد که بوکس نسبت به گذشته خیلی رشد کرده و دیگر کسب مدال و حتی سهمیه برای المپیک آنقدرها هم راحت نیست.
پیشکسوت بوکس در خاتمه اظهار داشت:فدراسیونها اگر به دنبال رشد رشته خود در عرصه قهرمانی و همگانی هستند ابتدا باید در جهت ارتقا دانش بدنسازی و علمی وفنی مربیان خود حرکت کنند وگرنه آوردن مربی خارجی و چند ماه در کشور بودن نمی تواند باعث ارتقا یک رشته ورزشی شود.

۳ خرداد ۱۳۹۰ ۱۱:۰۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.