پیش بسوی المپیک لندن(23)؛مهماندوست : کسب سهمیه از مدال المپیک دشوارتر است

پیش بسوی المپیک لندن(23)؛مهماندوست : کسب سهمیه از مدال المپیک دشوارتر است
مهماندوست گفت : برای آماده شدن جهت کسب سهمیه المپیک در باکو زمان مناسبی در اختیار داریم و سعی می کنیم با تمرینات متعادل نفرات ا به اوج آمادگی برسانیم .
رضا مهماندوست ، سرمربی تیم ملی تکواندو و بهترین مبی جهان در کره جنوبی ، تصریح کرد : برای اینکه روند صعودی خود را طی کنیم برنامه ریزی دقیقی را با کمکهای سایر مربیان انجام داده ایم و با کمی بدنسازی و کارهای استقامتی ملی پوشان از لحاظ فیزیکی خیلی سریع به شرایط ایده آل خواهند رسید و البته در نزدیک رقابتها فشار تمرینات کمتر می شود تا نفرات شادابی لازم را کسب کرده و سهمیه المپیک را با قدرت تصاحب کنند .

وی ادامه داد : معتمد و کرمی از بهترین های جهان هستند که البته از تمامی مسابقات با دست پر برگشته اند در واقع او همیشه از مدال آوران ثابت تیم ملی بوده اند ولی قبول کنیم که دلسوزترین فرد برای تیم ملی هستیم و تمایل دارد که ملی پوشان بهترین نتیجه را در مسابقات بگیرند برای همین حساسیت زیادی در انتخاب تکواندوکاران انجام دادم و البته برای این موضوع بررسی کردیم که کدام یک شرایط بهتری را برای کسب مدال دارند تا این فرصت تصاحب سهمیه المپیک را از دست ندهیم .

مهماندوست افزود : چندین بار در مسابقات کسب سهمیه حضور داشته ام و اعتقادم بر این است که این رقابتها بسیار دشوار بوده و حتی سطحی بالاتر از المپیک دارد چون هر کشور تنها می تواند 2 نماینده به باکو اعزام کند و طبیعی است که بهترینهای خود را به شیاپ چانگ می فرستند و همین موضوع کار ما را دو چندان می کند و با توجه به سطح بالای مسابقات هر بازی حکم فینال را برای نمایندگان ما خواهد داشت .

وی تاکید کرد : حتی اگر در باکو هیچ سهمیه ای هم نگیریم هیچ اتفاق خاصی پیش نمی آید و می توانیم دوباره در تایلند این موضوع را جبران کنیم البته واقعیت این است که نسبت به کسب سهمیه باکو نگرانی دارم که البته خوب است و همیشه کمی استرس می تواند در رسیدن به موفقیت کمک شایانی کند .

بهترین مربی جهان خاطر نشان کرد : در تیم ملی آرامش و همدلی بسیار خوبی ایجاد شده است و در تیم مانند برادر بزرگترروند آماده سازی را زیر نظر دارم و معتقدهستم که یکی از دلایل موفقیت در مسابقات نیز همین موضوع باشد چون همه به یکدیگر وابسته هستند و کنار یکدیگر تلاش می کنند تا بهترین مدالها را در اختیار بگیریم .

مهماندوست افزود : تمامی کشورها برای کسب سهمیه می آیند در گذشته تنها حریف ما کره جنوبی بود و حالا کشورهایی مثل مالی و نیجریه هم نفرات در اختیار دارند که توانایی کسب مدال را دارند و اگر حریفان را دستکم بگیرد اطمینان داشته باشید که حذف خواهیم شد ولی این راهم در نظر داشته باشید که همه آنها برای کنار زدن تیم ملی ما نقشه خواهند کشید و باید مبارزات بسیار سختی را انجام دهیم .

وی ادامه داد : زمانی که قهرمان جهان شدیم سایر کشورها توجه زیادی به تیم ملی کردند و خبرنگاران هم از این اتفاق بسیار هیجان زده بودند و کسب عنوان بهترین مربی جهان هم فقط متعلق به من نیست و افتخاری است برای تمام ورزشکاران و اهالی تکواندواست و امیدوارم باز هم تکواندو بتواند چنین موفقیتهایی را تکرا کند .

مهماندوست گفت : این بار کره جنوبی باتمام قدرت آمده بود و حتی قهرمان المپیک خود را روی شیاپ چانگ فرستاد تا از این طریق اعتبار از دست رفته خود را جبران کندولی بازهم مغلوب شد ولی کره ای ها هیچ چاره ای ندارند و باید قدرت تیم ملی ایران را قبول کنند و این روند ادامه خواهد داشت مگراینکه آنها سبک خود را تغییر دهند .

وی افزود : تیم ملی بانوان نیز باید تمام تمرکز خود را روی تمرینات گذاشته و تابع مربی باشند و به هیچ موضوعی به غیر از کسب سهمیه المپیک فکر نکنند و تنها از این طریق می توانند به اهداف خود که برای آن زحمات زیادی کشیده اند برسند . البته در این مسیر می توانند از تجربیات تیم ملی تکواندو آقایان نیز استفاده کنند .     

 
۲ خرداد ۱۳۹۰ ۱۲:۳۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.