پیش بسوی المپیک لندن(20)؛قضاوت داوری بین المللی تکواندو در انتخابی المپیک

فدراسیون جهانی تکواندو برای شناسایی برترین داوران جهان سه کمپ برگزار کرد و در هر کدام 100 داور دعوت شدند .


 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ شهرام اربابی داور بین المللی تکواندو در مسابقات جهانی کره جنوبی ، ضمن بیان مطلب فوق تاکید کرد : یکی از کمپ ها در سطح آسیا – اقیانوسیه برگزار شد و دیگری در سطح اروپا – آفریقا و در نهایت آمریکا بود که در کل 300 داور به صورت جداگانه مورد ارزیابی قرار گرفتند که از بین آنها 90 نفر برای سهمیه المپیک انتخاب می شوند که از این تعداد هم 30 نفر برای قضاوت در المپیک 2012 انتخاب خواهند شد.

وی ادامه داد : در پیکارهای جهانی قضاوتهای خوبی را انجام دادیم و در واقع پیکارهای کره جنوبی میزبان بهترین داوران دنیا بود و ما به عنوان نماینده ایران از اولین مسابقه و تا انتها به صورت 6 روز متوالی قضاوت کردیم و در این مدت در خصوص قضاوتهایی که داشتیم هیچ مشکلی ایجاد نشد و همه ازعملکرد ما رضایت داشتند که این موضوع نشانگر رشدداوری تکواندو در سطح بین الملل است.

اربابی متذکر شد : در گذشته قضاوتها به صورت کاغذی بعد از مدتی تبدیل به الکترونیکی شد ولی با گذشت زمان هوگوهای الکترونیکی وارد شیاپ چانگ شد که البته این امکانات کمی کار قضاوت را بهتر کرده چون اگر در گذشته اشتباهی صورت می گرفت همه به داوران اعتراض می کردند ولی در شرایط فعلی چون امتیاز دهی کامپیوتری شده این موارد بسیار کمتر شده است.

وی اضافه کرد : هر چند تکنولوژی کار داوران را کمی ساده تر کرده ولی هنوز جایگاه داوران در مسابقات بسیار مهم است چون ضربات سر و یا مشت با داوران است و البته باید یکدیگر که با این سیستم ها از نفوذ داورها تا حد زیادی گرفته شده است.

اربابی تاکید کرد : اطمینان داشته باشید که در مسابقات کسب سهمیه المپیک در باکو قضاوت خواهم کرد چون تست هایی که در این خصوص گرفته شده را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و امیدوارم که بتوانم در مسابقات نماینده خوبی برای تکواندو کشورمان باشم.  

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۰:۵۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.