پیش بسوی المپیک لندن (18)؛سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان : سهمیه المپیک لندن را کسب می کنیم

پیش بسوی المپیک لندن (18)؛سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان : سهمیه المپیک لندن را کسب می کنیم
با توجه به اینکه در بیستمین دوره مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کره جنوبی برگزار شد حدود 149 کشور و 1250 مبارز شرکت کرده بودند ، سطح کیفی و کمی رقابتها بسیار بالا بود .

جونگ یونگ جانگ ، سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان ، ضمن بیان مطلب فوق  به سایت کمیته گفت تاکیدکرد : در گذشته تجربه حضور در مسابقات جهانی را داشته ام ولی باید قبول کنیم که در این دوره مبارزات بسیار فنی و سطح بالایی را شاهد بودیم و البته چون این رقابتها قبل از المپیک و کسب سهمیه انجام می شد بهترین های جهان آمده بودند تامیزان آمادگی خود را مورد محک جدی قرار دهند .

وی در ادامه افزود : بازیکنان قبل از مسابقات تمرینات مناسبی را پشت سر گذاشته بودند و انتظار بیشتری از آنها داشته ولی واقعیت این است که از عملکرد آنها رضایت چندانی ندارم و انها تحت تاثیر جو مسابقات قرار می گرفتند و با این شرایط باید تجربه مبارزات آنها را افزایش دهیم .

سرمربی تیم ملی بانوان ادامه داد : مسابقات جهانی شرایط خاص خود را دارد و باتوجه به اینکه کشور میزبان تلاش زیادی برای کسب مدال انجام داده بود روی سایر تکواندوکاران فشار و استرس زیادی وجود داشت برای همین فکر می کنم که نفرات تیم ملی ما نیز بر روی شیاپ چانگ خیلی مشکل خود را پیدا کرده و داشته ها و توانایی های خود را ارائه می کردند .

جونگ یونگ جانگ تصریح کرد : مدت زیادی نیست که سکان هدایت تیم ملی را بر عهده گرفته ام ولی اطمینان داشته باشید که در آینده کیفیت تکواندوکاران به مراتب بهتر خواهد شد البته باید اضافه کنم که با تیم ملی تکواندو ایران نیز تا کنون در چنین مسابقات سطح بالایی نیز شرکت نکرده بودم واین در واقع تجربه ای جدید برای تیم ملی محسوب می شد .

وی اشاره کرد : البته نفرات تیم ملی از نظر فنی در سطح قابل قبولی هستند و این نشانگر آن است که در گذشته به خوبی با آنها کار شده است ولی در مقابل دارای نقاط ضعفی نیز هستند که باید با کار و تمرینات مداوم آنها را برطرف کنیم از جمله زدن ضربات چرخشی که ملی پوشان بیشترین مشکل را دارند که با گذشت زمان بهتر خواهد شد .

 سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان خاطر نشان کرد : برای اینکه ملی پوشان بتوانند خود را به سطح قابل قبول یبرسانند برنامه تمرینی تخصصی را طراحی کرده و در حال اجرای آن هستم و با این روند می توانیم به آینده آنها بسیار خوش بین باشیم اما در خصوص تاکتیک مبارزه مقابل حریفان نیز نیازمند تلاش بیشتری هستیم و اگر اینموارد در ملی پوشان تقویت شود با جاه طلبی که برای رسیدن به قهرمانی دارند خیلی سریع به نتایج دلخواه دست پیدا خواهید کرد .

وی افزود : تکواندوکاران ایرانی از انگیزه و روحیه بسیار خوبی در مبارزات برخوردار هستند و با این وضعیت اگر کمی روی نکات فنی و تکنیک های مبارزه کار شود بدون شک می توانند جایگاه ایده آلی را در آسیا و جهان سبک کنند ولی برای رسیدن به این هدف باید سخت تمرین کرده ونقاط ضعف خود را از بین ببرند .

سرمربی تیم ملی بانوان اضافه کرد : برای رسیدن به سطح بالای مبارزات لازم است که تکواندوکاران از حواشی فاصله گرفته و تمام تمرکز خود را روی تمرینات بگذارند و در کنارآن با جدیت و به صورت حرفه ای فقط به قهرمانی فکر کنند و تنها در این صورت است که بانوان هم مانند آقایان بهترین عناوین را کسب خواهند کرد .

وی ادامه داد : اگر ملی پوشان دنبال قهرمانی در سطح آسیا و جهان هستند در مرحله اول باید خودشان بخواهند و سخت تلاش کنند ولی اگر منتظراین باشند که مربی فقط آنها را به جلو حرکت بدهد به اهداف مورد نظر خیلی دیر خواهیم رسید اما باز هم تاکید می کنم که باید تیم ملی در آرامش و بدور از حاشیه روند آماده سازی خود را دنبال کند تا تمرکز کافی داشته باشیم .

جونگ یونگ جانگ تاکید کرد : با شناختی که از نفرات تیم ملی دارم بدون شک در آینده موفقیتهای بزرگی را کسب خواهند کرد چون استعداد و انگیزه کافی را دارند ولی برای رسیدن به اهداف مورد نظر لازم است که تکواندوکاران اعتماد به نفس خود را نیز بالا برده و از حریفان هیچ ترسی نداشته باشند و اگر ملی پوشان با تمرینات مناسب بر ترس خود غلبه کرده و اعتماد به نفس خود را هم تقویت کنند حتماً‌می توانیم سهمیه حضور در المپیک لندن رابدست بیاوریم .       
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۱:۵۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.