جدال شمشیر بازان در مسابقات جایزه بزرگ شیرودی

یک دوره مسابقات جایزه بزرگ شمشیربازی در سه اسلحه فلوره، سابر و اپه در سالن شهید کلاهدوز مجموعه ورزشی شهید شیرودی تهران در حال برگزاری است که مسابقات بانوان امروز به پایان می رسد و پیکار های آقایان نیز از فردا آغاز می شود .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛عباسعلی فاریابی رئیس کمیته مسابقات فدراسیون شمشیربازی گفت: هدف اصلی فدراسیون از برگزاری پیکارهای جایزه بزرگ آماده سازی ملی پوشان و قرار دادن بازیکنان در شرایط مسابقه است این امر در شرایطی است که شمشیربازی کشورمان تیرماه امسال پیکارهای حساس آسیایی کره جنوبی را در پیش دارند.

وی گفت: به طور کلی مسابقات جایزه بزرگ انگیزه شمشیربازان را برای انجام تمرینات منظم و منسجم ارتقا می دهد، با توجه به آنکه این رقابت ها به صورت فنی و رسمی زیر نظر فدراسیون برگزار می شود در هر دوره شاهد افزایش تعداد شرکت کنندگان هستیم. شمشیربازان برای کسب رتبه و رنکینگ بالاتر به تکاپو برای ارتقای سطح تمرینات خود می افتند.

فاریابی یادآور شد: با توجه به آنکه در مسابقات جایزه بزرگ هیچ گونه محدودیت سنی برای شرکت کنندگان وجود ندارد ما در هر مرحله شاهد حضور نخبگان و مستعدان استان های مختلف هستیم این امر حاکی از رشد شمشیربازی در کشور است. به طور مثال در مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا که اسفند ماه سال گذشته در تایلند برگزار شد،‌ مدال آوران ایرانی در مسابقات جایزه بزرگ داخلی انتخاب و شکوفا شده و با حضور در تمرینات تیم ملی به یک ملی پوش حرفه ای مبدل شدند.
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۰:۵۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.