گردهمایی ورزش با هدف صلح و توسعه در ژنو خاتمه یافت؛بان کی مون:ورزش زبانی مشترک و صنعتی جهانی است/ژاک روگ:باید اثر بخشی ورزش را در جامعه بیشتر کرد

گردهمایی ورزش با هدف صلح و توسعه در ژنو خاتمه یافت؛بان کی مون:ورزش زبانی مشترک و صنعتی جهانی است/ژاک روگ:باید اثر بخشی ورزش را در جامعه بیشتر کرد
دومین گردهمایی بین المللی ورزش، صلح و توسعه در دفتر مرکزی سازمان ملل در ژنو( سوئیس) با پذیرش فهرستی از نظریه هایی که ورزش را بعنوان اهرم و ابزاری برای ایجاد تغییرات مثبت می داند پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛این گردهمایی دو روزه مشترکا از سوی کمیته بین المللی المپیک و دفتر سازمان ملل در خصوص ورزش با هدف صلح وتوسعه به تشکیل جلساتی در خصوص چگونگی جایگاه ورزش بعنوان ابزاری تسریع کننده در جهت دستیابی به اهداف توسعه دوران طلایی سازمان ملل می باشد.

اینکه چگونه رویدادهای اصلی ورزشی مثل بازیهای المپیک می توانند میراثی از خود به جا گذاشته و از طریق توسعه به پرورش فرهنگ صلح بپردازند.
نظریه های نهایی حاصل از رویدادها و کنفرانس های گردهمایی شامل فراخوان  سازمان ملل شامل دسترسی به ورزش و تربیت بدنی بعنوان شاخص فهرست توسعه انسانی ، فراخوان ابزارهای ارزیابی مشترک بمنظور به نمایش گذاشتن تاثیر ورزش بر توسعه اقتصادی اجتماعی و نیز فراخوان همکاری با دولت های عضو سازمان ملل، و وفادارماندن به صلح المپیک می باشد.

ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک در این نشست اظهار داشت :" نظریه هایی که تا امروز برسر آن توافق شده یکسری ازآخرین اقداماتی است که سازمان ملل از طریق ورزش در جهت ارتقا صلح و توسعه و با روشهای واقعی و فعال، برداشته است در واقع این سوال مطرح نیست که آیا ورزش در بهبود جامعه موثر می باشد یا خیر؟ ما همگی در این مورد توافق داریم. سوال اصلی این است که چگونه با مشارکت ورزش این امر را به صورتی موثرتر و ملموس تر به اجرا بگذاریم.
همچنین در این نشست بان موکی مون دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن تاکید برا توسعه ورزش در بین ملل مختلف اینطور اظهار داشت که" از ورزش می توان به عنوان زبانی جهانی نام برد که عنوان مشترکی است برای از میان برداشتن همه دیوارها و موانع و نیز صنعتی جهانی است که پرداختن به آن، تاثیر بسیار گسترده ای دارد و بیش از همه ابزاری قدرتمند  برای پیشرفت و توسعه می باشد.
گردهمایی بین المللی ورزش با هدف صلح و توسعه تنها یکی از بسیار مثالهایی است که کمیته بین المللی المپیک و سازمان ملل مشترکا با هم به فعالیت در رابطه با آن می پردازند. کمیته بین المللی المپیک و سازمان ملل از ورزش بعنوان ابزاری جهت انجام فعالیتهای مختلف در سراسر جهان در زمینه های کمک های بشردوستانه، ایجاد صلح، آموزش، برابری جنسی، محیط زیست ومبارزه علیه ویروس ایدز استفاده می کنند.  










۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۰:۱۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.