پیش بسوی المپیک لندن(10):افلاکی:هر ورزشکاری مدال المپیک می خواهد باید 1500 ساعت در سال تمرین کند

پیش بسوی المپیک لندن(10):افلاکی:هر ورزشکاری مدال المپیک می خواهد باید 1500 ساعت در سال تمرین کند
بر اساس بررسی هایی که بر روی بسیاری از مدال آوران المپیک انجام شده باید گفت هر ورزشکاری که مدال المپیکی می خواهد باید 1500 ساعت تمرین در طی 12 ماه داشته باشد.

مجید افلاکی ،مربی تیم ملی تکواندو در نخستین روز از اردوی آماده سازی ملی پوشان در مرکز جهانی به سایت کمیته ملی المپیک گفت:جدای از رعایت بسیاری از نکات فنی و روانشناسی اردویی و تهیه امکانات ،هر ورزشکاری که با داشتن شرایط لازم به دنبال مدال المپیک است باید سالی 1500 تمرین مداوم داشته باشد.

وی ادامه:الان یکسال است که شبانه روز در اردو بوده و با بچه ها تمرین کرده ایم و اگر 12 ماه یک سال را بخواهیم در نظر بگریم تنها 20  درصد آنرا در کنار خانواده بوده  و مابقی را در اردو بسر می بردیم الان هم که یک هفته نیست از جهانی برگشته و باید تیم را برای مسابقات کسب سهمیه المپیک آماده کنیم.

افلاکی ضمن اشاره به این موضوع که تکواندو کار ساده ای برای کسب سهمیه المپیک ندارد می گوید:این خیلی ساده انگارانه است که فکر کنیم چون در کره قهرمان شدیم دو تا سهمیه را راحت می گیریم ما برای اینکه بازیکنان در باد قهرمانی نخوابند و خیلی زود از این جو خارج شوند تمرینات را شروع کردیم چرا که باید هر دو سهمیه را در آذربایجان گرفته تا حداقل شاید بتوانیم یک ماهی را استراحت کنیم.

قهرمانی اسبق تیم ملی در خاتمه اظهار داشت:در وزن معتمد، فرزاد عبدالهی و نصر آزادنی و در وزن کرمی، حجی زواره و رجلی را دعوت کردیم تا بتوانند بچه ها را برای مسابقات آذربایجان آماده و در این مدت هم به هیچ تورنمنت برون مرز هم نمی رویم.


۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۰:۰۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.