جیرولامو: جودو ایران برای کسب مدال المپیکی راه سختی در پیش دارد

'جیرولامو جیووینازو' گزینه ایتالیایی سرمربیگری تیم ملی جودو که از بدو حضور در ایران علاقه مندی خود را برای هدایت تیم ملی کشورمان نشان داد معتقد است: جودوی ایران برای رسیدن به مدال المپیکی راه سختی در پیش دارد و برای رسیدن به این مهم باید تلاش کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛وی در ادامه افزود: جودوکاران ایران همواره به فکر موفقیت هستند و از لحاظ تکنیکی نیز در حد متوسطی قرار دارند، اما باید برای رسیدن به رویاهای خود باید بیشتر تلاش کنند اما یکی از مواردی که ضعف اصلی جودوی ایران تلقی می شود، فاصله زیاد فنی بین تیم های جوانان و بزرگسالان است که این مساله باید هرچه سریعتر برطرف شود.

وی در باره امکان کسب مدال المپیک ازسوی جودوکاران ایران گفت: هیچ کاری نشدنی نیست. اما برای رسیدن به این امر باید از رییس فدراسیون تا کوچکترین عضو این رشته تلاش کنند. هنوز تا المپیک لندن بیش از یکسال زمان باقی مانده است و می توان نفراتی را برای موفقیت آماده کرد.

این مربی با اشاره به علی معلومات در وزن منهای 73 کیلوگرم، امیرقاسمی نژاد در منهای 81 و آرش میراسماعیلی گفت: این 3 جودوکار توانایی مدال آوری در المپیک را دارند ضمن اینکه در این چند روز کار 'محمد ملک محمدی' جودوکار وزن منهای 66 کیلوگرم تیم جوانان ایران هم قابل توجه بود.
دارنده 2 مدال المپیک اظهار داشت: برای گرفتن سهمیه و رسیدن به مدال المپیک باید هزینه کرد و در مسابقات مختلف اعم از کاپ جهانی و جایزه بزرگ حضور یابیم تا ابتدا سهمیه را کسب کرده و سپس برای رسیدن به مدال گام برداریم و در کنار این امر برنامه ریزی و همچنین کار گروهی هم باید مد نظر باشد.

وی ادامه داد: فکر می کنم اگرخوب تلاش کنیم با 4 تا 5 سهمیه وارد المپیک  لندن شویم.
سرمربی فعلی تیم ملی جودوی ایتالیا افزود: برای ورزش ایتالیا فقط المپیک دارای اهمیت است نه مسابقات قاره ای و ما در ورزش خود کارهای پایه ای را در دستور کار داریم اما گمان می برم در ایران تنها ورزش قهرمانی مدنظر باشد.

وی در مورد شانس میراسماعیلی برای موفقیت در المپیک گفت: میراسماعیلی می تواند مدال المپیک بگیرد. مربی ژاپنی من در المپیک سیدنی خودش در گذشته با آرنج شکسته مدال المپیک گرفته بود و من هم با پای شکسته در سیدنی به برنز رسیدم و میراسماعیلی هم برای مدال المپیک باید سرش شکسته شود چراکه مدال المپیک متفاوت از هر رقابت دیگری است.

دارنده 2 مدال طلا، یک نقره و 3 برنز جودو اروپا در خصوص سوابق مربیگری خود گفت: 10 سال است که پس از پایان دوران قهرمانی، کار مربیگری را آغاز کرده ام و در این مدت 2 سال در رده سنی نوجوانان فعالیت کرده و همچنین در ایتالیا دارای باشگاه قهرمانی هستم و چند صباحی است که در تیم ملی ایتالیا فعالیت می کنم.

این مربی 43 ساله ایتالیایی درباره چگونگی مذاکره با فدراسیون ایران گفت: 2 سال است که در تیم ملی ایتالیا فعالیت می کنم و فدراسیون جهانی جودو از فدراسیون ایتالیا خواست تا به ایران سفر کنم .

وی افزود: من دوست دارم در ایران فعالیت کنم و اگر توافقات انجام شد، فدراسیون ایران باید با فدراسیون ایتالیا صحبت نهایی را انجام بدهد و گمان نمی کنم آنها مشکلی با حضورم در ایران داشته باشند.

جیووینازو در باره زمان مشخص شدن وضعیت نهایی خود گفت: دو هفته در تهران خواهم بود تا علاوه بر صحبت با مسوولان فدراسیون ایران در تمرینات نیز حضور یابم و سپس فدراسیون های ایران و ایتالیا صحبت های نهایی را انجام می دهند.

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۲:۱۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.