صعود جودوکار ایران در جدیدترین رنکینگ جهانی

در تازه‌ترین رده‌بندی بهترین‌های جهان تعدادی از جودوکاران ایران نسبت به ماه قبل صعود قابل توجه‌ای داشتند.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛با پایان یافتن مسابقات قاره‌ای، فدراسیون جهانی جدیدترین رنکینگ جهانی را اعلام کرد. بر این اساس جودوکاران ایران که در مسابقات قهرمانی آسیا در امارات حضور داشتند صعود قابل توجه‌ای در این رنکینگ بدست آوردند. در این میان صعود امیر قاسمی نژاد جودوکار وزن منهای 81 کیلوگرم کشورمان که برای اولین بار در مسابقات آسیایی شرکت می‌کرد قابل توجه بود. او که پیش از این جایگاهی در رنکینگ جهانی نداشت با بدست آورن عنوان سومی مسابقات 72 امتیاز کسب کرد و در پله 91 جهان ایستاد.

بعد از او علی معلومات جودوکار وزن منهای 73- کیلوگرم کشورمان بود که با کسب مدال برنز مسابقات آسیایی صعود چشمگیری داشت. او که به دلیل آسیب‌دیدگی مسابقات گرندپریکس آلمان را از دست داده بود در رقابت‌های آسیایی گردن آویز مدال برنز شد و این عنوان موجب گردید صعودی 40 پله‌ای در رنکینگ جهانی داشته باشد. علی معلومات قبل از مسابقات آسیایی در جایگاه 113 قرار داشت که با کسب عنوان سومی آسیا در جایگاه 73 رنکینگ جهانی قرار گرفت. جواد محجوب جودوکار وزن منهای 100 کیلوگرم کشورمان که تا قبل از مسابقات آسیایی پله 84 رنکینگ جهانی را در اختیار داشت با عنوان پنجمی مسابقات 11 پله صعود کرد و در جایگاه 63 ایستاد. آرش میراسماعیلی کاپیتان تیم ملی جودوی کشورمان نیز با قرار گرفتن در مکان 60 جهان به عنوان بهترین جودوکار ایران در رنکینگ جهانی خود را معرفی کرد. او قبل از این که عنوان پنجمی آسیا را در امارات کسب کند در جایگاه 63 قرار داشت. در این وزن محسن غفار نیز با 6 پله نزول جایگاه 105 را در اختیار گرفته است.

مصطفی دلیریان جودوکار وزن منهای 60- کیلوگرم و علی محمدنیا جودوکار وزن منهای 90- کیلوگرم کشورمان که پیش از حضور در مسابقات آسیایی جایگاهی در رنکینگ جهانی نداشتند با شرکت در این مسابقات اگرچه ناکام بودند اما حضورشان باعث شد تا در رنکنیگ قرار گرفته و به ترتیب عنوان‌های 236 و 204 رنکینگ جهانی را به خود اختصاص دهند. و اما محمدرضا رودکی جودوکار وزن 100+ کیلوگرم کشورمان که از بعد از بازی‌های آسیایی در هیچ رویدادی شرکت نکرده است در جدیدترین رنکینگ جهانی تنها چند پله نسبت به گذشته نزول داشته است. او تنها با 7 پله سقوط در جایگاه 66 قرار دارد. 
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۰۹:۵۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.