روسیه لوگوی بازی های المپیک زمستانی سوچی 2014 را انتخاب کرد

روسیه لوگوی بازی های المپیک زمستانی سوچی 2014 را انتخاب کرد
لوگوی بازی های المپیک سوچی 2014 که نمایانگر بیست و دومین دوره بازی های المپیک زمستانی و یازدهمین دوره بازی های پارالمپیک سوچی می باشد توسط روسیه اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک  ؛ روسیه لوگوی بازی های المپیک سوچی 2014 را انتخاب کرد که نمایانگر بیست و دومین دوره بازی های المپیک زمستانی و یازدهمین دوره بازی های پارالمپیک سوچی می باشد.  ایده طراحان برپایه اصل "روکش چهل تکه" یا به عبارت دیگر ترکیب الگوهای زینتی هنر مشهور روسیه است.

بر اساس این گزارش :  "روکش چهل تکه"  بدین معناست که نه تنها میزبانی روسیه بلکه غرابت و ویژگی های خاص روسیه را نیز دارد. تکه های روکش ره آورد هنر روسیه است که جمعا شامل 28 عنصر می باشد و  بیست و نهمین عنصر آن پدر پرنده آتش است که سنبل تیم ملی روسیه است. تصویر بازی های المپیک در سوچی مشارکت همگانی هرکدام از افراد مقیم سوچی در بازی های المپیک را نشان می دهد.

رئیس کمیته برگزاری سوچی 2014 دمیتری چرنیشنکو در این باره می گوید : مطمئنا سعی ما بر این است که همه کارها از جمله میهمان نوازی روسیه ای ها را  بطور کامل انجام دهیم.این روکش همچنین نمادی است که همه هنرهای ملی سنتی روسیه را که ترکیب آن ها در ابتدا به نظر غیر ممکن می رسد را ترکیب می کند. ما حتی نواوری های مدرن را نیز در آن شرح می دهیم که بهترین راه برای نشان دادن تغییرات جهانی روسیه است.

"ریچ استایل" بعنوان مفهوم بازی های المپیک سوچی ، برای اولین بار در تاریخ ، تصویر المپیک سوچی چندین رنگ خواهد اداشت. در بین این رنگ ها آبی پر رنگ ، سبز ، و قرمز سیر هم خواهد بود . که همه این رنگ ها بیان کننده ورزش ها و وسیله های زیربنایی در سوچی است.

قابل ذکر است :توافق روسیه با کمیته بین المللی المپیک در مورد این لوگو یک سال زودتر از آنچه اعلام همگانی شد انجام شده بود .  کاری که معمولا بوسیله کشورهایی که تاکنون میزبان المپیک شده بودند نیز انجام می شد.  به هر حال اعضای کمیته برگزاری مطمئن هستند که زمان کافی و خوبی برای آن ها فراهم است و شرکت کنندگان و اسپانسر های بازی های المپیک شانس بیشتری دارند تا از این لوگو روی محصولاتشان استفاده کنند و این بدین معنی خواهد بود که همه مردم روسیه می توانند احساس کنند که زمان جشنواره ورزش نزدیک  می شود.

۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۳:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.