/گزارش خبرنگار اعزامی از سنگاپور/ بهرام افشارزاده: آنفولانزای خوکی ورزشکاران را تهدید نمی‌کند

/گزارش خبرنگار اعزامی از سنگاپور/ بهرام افشارزاده: آنفولانزای خوکی ورزشکاران را تهدید نمی‌کند
دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: برگزاری بازی‌های آسیایی نوجوانان گام بزرگی برای جلب توجه‌ نوجوانان و جوانان به ورزش است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و خبرنگار اعزامی به سنگاپور، بهرام افشارزاده صبح امروز پس حضور در هتل محل اقامت خبرنگاران ایرانی درباره‌ی نخستین دوره‌ی بازی های نوجوانان آسیا اظهار کرد:این احساس که در جوامع به وجود آمده و به نظر می رسد نوجوانان و جوانان کمتر به ورزش می پردازند این نیاز را ایجاد کرد تا با برنامه‌ریزی بیشتر و بهتری به ورزش نوجوانان وجوانان توجه شود، به همین دلیل برگزار کنندگان مسابقات المپیک از قاره‌ها خواستند که ترتیب برگزاری مسابقات برای رده سنی نوجوانان را در هر قاره فراهم کنند تا در نهایت زمینه برگزاری المپیک نوجوانان فراهم شود.
وی افزود: البته انجام این کار بسیار دشوار بود و هزینه زیادی داشت اما برای نخستین بار سنگاپور میزبان شد و خوشبختانه شرایط خوبی نیز به وجود آمده است و ما هم خوشحالیم با هفت تیم در این مسابقات شرکت کرده‌ایم. نمایندگان ایران تمرینات خوبی داشته‌اند و بعضا شش ماه در اردو بوده‌اند.
افشارزاده ادامه داد: در لوزان سوئیس طی نشستی که علی آبادی،‌ هاشمی و من در آن حضور داشتیم ژاک روگ تاکید کرد که نوجوانان و جوانان علاقه ی زیادی به بازی های کامپیوتری پیدا کرده‌اند و کمتر به ورزش می پردازند و به همین دلیل باید رقابت های سالمی ایجاد شود تا با پرورش ورزشکاران در المپیک های آینده شاهد حضور ورزشکارانی با آمادگی بدنی بالایی باشیم.
دبیر کل کمیته ملی المپیک ادامه داد: البته سنگاپوری‌ها دهکده‌ای برای برگزاری مسابقات در نظر نگرفته‌اند و هتلی که در آن حضور داریم را به عنوان دهکده‌ی مسابقات آماده کرده اند و تا جایی که اطلاع دارم دو هزار نفر در این رقابت ها شرکت کرده اند و روز دوشنبه نیز مراسم افتتاحیه برگزار می شود.
وی افزود: به هر حال در این مسابقات چندان به مسائل جنبی پرداخته نشده و تفاوت آن با بازی های المپیک این است که در آن رقابت ها اسپانسرهای زیادی وجود دارد اما این جا به این صورت نیست و سعی شده تا در حداقل زمان و با کمترین امکانات حداکثر استفاده را داشته باشیم.
وی افزود: در ابتدا مشکلاتی در زمینه کمبود جا وجود داشت که خوشبختانه برطرف شد. همچنین بحث دیگر مساله‌ی بیماری آنفولانزای خوکی بود که خوشبختانه این مشکل به خوبی کنترل شد و مسابقات نیز به صورت رسمی از فردا آغاز می شود.
افشارزاده ادامه داد: خوشبختانه شرایط نمایندگان ایران بسیار خوب است و با توجه به تمرینات انجام شده امیدوار هستیم تا نمایندگان ایران نتایج خوبی بگیرند. ورزشکاران ایرانی اردوهای خوبی از جمله در تایلند داشتند و از نظر تغذیه و استراحت و همچنین تمرینات شرایط عالی را پشت سر گذاشته‌اند.
وی با اشاره به برتری تیم فوتبال ایران مقابل سنگاپور گفت: تیم فوتبال ایران نتوانست از تمام توان خود استفاده کند اما به هر حال به توجه به امتیازاتی که کشور میزبان از آن برخوردار است توانست دو بر یک سنگاپور را شکست دهد.
افشارزاده در پایان گفت: خوشبختانه جمع شدن این دو هزار نفر کار بزرگی بود که انجام شد و فضای اردوی ایران تا این لحظه آرام و بدون مشکل بوده است.

 

۷ تیر ۱۳۸۸ ۱۰:۴۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.