گزارش خبرنگار اعزامی از سنگاپور؛کیومرث هاشمی: این بازی‌ها گامی برای احیای فلسفه‌ی المپیک است/هم به نتیجه و هم به آموزش توجه داریم

گزارش خبرنگار اعزامی از سنگاپور؛کیومرث هاشمی: این بازی‌ها گامی برای احیای فلسفه‌ی المپیک است/هم به نتیجه و هم به آموزش توجه داریم
سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی نوجوانان در سنگاپور گفت: این بازی‌ها گامی برای احیای فلسفه‌ی المپیک است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و خبرنگار اعزامی از سنگاپور ؛ کیومرث هاشمی که صبح امروز در هتل محل اقامت خبرنگاران حاضر شده بود، گفت: همواره در سالیان مختلف شهار المپیک سریع‌ترین،قویترین و بالا‌ترین بوده است اما به مرور بازی‌های المپیک از این شعارها فاصله ‌گرفت و به سوی حرفه‌یی شدن پیش ‌رفت. در حالی که فلسفه‌ی المپیک این نبود و همین موضوع چالش بزرگی را به وجود آورد. به همین دلیل IOC تصمیم گرفت تا این مسابقات را برای نوجوانان پایه گذاری کند که در این باره باید به دو بخش پرداخت. یکی بحث فنی مسابقات است و دیگری فعالیت هایی که به عنوان کارهای فرهنگی و آموزشی در حاشیه مسابقات انجام می‌شود.
وی افزود: البته مسابقات سنگاپور به نوعی تمرینی برای این کار است و در سال آینده زمانی که بازی‌های المپیک نوجوانان برگزار می شود به طور وسیع فرصتی برای ورزشکاران فراهم می‌شود تا یک زندگی جمعی را تجربه کنند. در واقع آنها در این مسابقات با این موضوع آشنا می شوند که چگونه طی یک اردوی تمرینی با یکدیگر زندگی کنند و با رسانه ها ارتباط برقرار کنند.
وی افزود: آشنایی با اهداف المپیک برای آینده سازان ورزش کشور بسیار مهم است و همچنین فعالیت های آموزشی که برای آنها در طول این مسابقات انجام می شود.
رییس مرکز توسعه ورزش قهرمانی ادامه داد: در سال آینده مسابقات المپیک نوجوانان در 25 رشته‌ی المپیکی برگزار می شود اما در رقابت‌هایی که اکنون در سنگاپور برگزار می‌شود بیش از 10 رشته حضور ندارند و در واقع هدف از انجام بازی‌های نوجوانان آسیا به نوعی انجام آزمون برای شناختن ضعف‌های میزبان است و تیم ایران در رشته های جمعی در فوتبال و در رشته های آبی چون شنا و شیرجه و همچنین سایر رشته ها شرکت کرده است. البته ایران توانمندی های زیادی در رشته هایی چون تکواندو، وزنه برداری و کشتی دارد که این رشته‌ها در مسابقات امسال برگزار نمی‌شوند و بی‌تردید با حضور آنها وضعیت کاروان ایران بهتر بود که مسلما با حضور این رشته‌ها در المپیک نوجوانان شرایط ما بسیار متفاوت خواهد بود. ضمن آنکه گروه سنی متفاوتی در این رقابت ها حضور دارند و به عنوان مثال در فوتبال ما تیمی را داریم که در واقع تیم نونهالان ما است. در مجموع اردوهای خوبی را پشت سر گذاشتیم و امیدواریم در این مسابقات نیز علاوه بر کسب نتیجه در زمینه مسائل آموزشی که مربوط به فلسفه المپیک است موفق باشیم.

 

۷ تیر ۱۳۸۸ ۱۰:۴۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.