/گزارش خبرنگار اعزامی ازسنگاپور/ایران با 54 ورزشکار درمیدان آسیایی نوجوانان حضور دارد؛ فردا افتتاحیه نخستین دوره

/گزارش خبرنگار اعزامی ازسنگاپور/ایران با 54 ورزشکار درمیدان آسیایی نوجوانان حضور دارد؛ فردا افتتاحیه نخستین دوره
اولین دوره بازیهای آسیایی نوجوانان آسیا از 8 لغایت 16 تیرماه سالجاری در سنگاپور برگزار خواهد شد و کاروان ورزشی کشورمان با 54 ورزشکار در هفت رشته ورزشی در این مسابقات شرکت خواهد کرد.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از خبرنگار اعزامی به این رقابتها؛ کاروان ورزشی ایران در این بازیها در هفت رشته ورزشی شنا، شیرجه، دوومیدانی، بسکتبال 3 به 3، فوتبال، تیراندازی و تنیس روی میز با دیگر کشورها به رقابت خواهد پرداخت. این در حالی است که مسابقات در 10 رشته ورزشی شنا، شیرجه، والیبال ساحلی، دوومیدانی، بسکتبال 3 به 3، بولینگ، فوتبال، قایقرانی بادبانی، تیراندازی و تنیس روی میز برگزار خواهد شد.
مراسم افتتاحیه این بازیهای روز دوشنبه 8 تیرماه در ورزشگاه ملی سنگاپور برگزار خواهد شد و از روز سه شنبه 9 تیرماه با برگزاری رقابت ورزشکاران در رشته‌های شیرجه، دوومیدانی، فوتبال و قایقرانی بادبانی بازیها رسما آغاز می شود.
در بازیهای آسیایی سنگاپور تیم‌ها و ورزشکارانی مختلفی از کشورهای بحرین، بنگلادش، بوتان، برونئی، کامبوج، چین، کره شمالی، هنگ کنگ، هند، اندونزی، ایران، عراق، ژاپن، اردن، قزاقستان، کره جنوبی، کویت، قرقیزستان، لائوس، لبنان، ماکائو، مالزی، مالدیو، مغولستان، میانمار، نپال، عمان، پاکستان، فلسطین، امارات، فیلیپین، قطر، عربستان، سنگاپور، سوریه، سری لانکا، چین تایپه، تاجیکستان، تایلند، تیمور شرقی، ترکمنستان، ازبکستان، یمن حضور دارند.
در زیر نگاهی گذرا به شرایط تیم‌های ایرانی حاضر در بازیهای آسیایی نوجوانان سنگاپور خواهیم داشت:
فوتبال
تیم فوتبال زیر 14 سال ایران یکی از شانس‌های مسلم قهرمانی در این رقابت‌هاست. این تیم با هدایت محمد یاوری پس از هفته‌ها تمرین و برگزاری دیدارهای تدارکاتی مختلف مهیای حضور در پیکارهای آسیایی شده است. شاگردان یاوری مرحله نخست مسابقات را با صدرنشینی در گروه خود پشت سرگذاشتند و اینک به موفقیت در مرحله حذفی مسابقات می اندیشند.
نماینده کشورمان در مقدماتی با تیم‌‎های چین تایپه، فیلیپین و کویت همگروه بود. این تیم چین تایپه را با 6 گل شکست داد و بدون رویارویی با تیم‌های فیلیپین و کویت به مرحله دوم راه یافت. کویت از حضور در این رقابت‌ها انصراف داد و تیم فیلیپین به علت وجود مورد مشکوک به آنفلوآنزای خوکی در این تیم از ادامه حضور در مسابقات منع شد. تیم ایران در آخرین دیدار خود سنگاپور را 2 بر یک شکست داد.
تنیس روی میز
تیم تنیس روی میز نوجوانان ایران با ترکیب محمد علی روئین تن اصفهانی، علیرضا ملارجبی، سولماز رحمان محمدپور و فاطمه حسین زاده خزایی در دو بخش پسران و دختران به رقابت با دیگر ورزشکاران آسیایی خواهد پرداخت. این دو تیم را میعاد میکف، فتانه فضیلت و فرشته نجفی هدایت می کنند. مسابقات تنیس روی میز بازیهای نوجوانان آسیا طی روزهای 19 تا 14 تیرماه برگزار خواهد شد.
شنا
تیم شنا ایران با ترکیب پویا جدیدی، احمدرضا جلالی، سپهر علی عسگر افچه، پوریا مالدار قصری، همایون حقیقی جدید و آروین مرادی در مسابقات شنا اولین دوره بازیهای آسیایی نوجوانان شرکت می کند. این تیم با هدایت بهزاد مهدی خبازیان و محسن سمیع زاده فشخامی در رقابت‌های آسیایی شرکت خواهد کرد. مسابقات شنا اولین دوره بازیهای آسیایی نوجوانان سنگاپور طی روزهای 11 تا 15 تیرماه برگزار خواهد شد.
شیرجه
تیم شیرجه ایران با ترکیب علی شکول و حمید کریمی و هدایت مهرداد هجیر در میدان آسیایی سنگاپور حضور پیدا می کند. رقابت‌های شیرجه اولین دوره بازیهای آسیایی نوجوانان طی روزهای 9 و 10 تیرماه برگزار خواهد شد.
دوومیدانی
دوومیدانی کاران نوجوان ایران با 18 ورزشکار در 2 بخش پسران و دختران در اولین دوره بازیهای آسیایی نوجوانان شرکت می کنند. این تیم را در بخش پسران حسین تفتیان، محمدرضا حسن زاده اصفهانی، مصطفی اونق، مهدی کارگر نژاد، امیر بیرانوند، علی شیریان، مهرداد مغولی، محمد محمدپور، اسماعیل کمی و سیدرضا کاشف تشکیل می دهند و معصومه خادمی، زهرا رئیسی، مهسا کارگر، مه لقا خانباشی، مژگان پاکدل، نازنین گل احمدی، فرزانه فصیحی و جواهر زمانی نیز در بخش دختران به رقابت با حریفان خود می پردازند. قاسمعلی فیروزی سرمربی تیم دوومیدانی ایران در اولین دوره بازیهای آسیایی نوجوانان در سنگاپور است. مسابقات دوومیدانی  اولین دوره بازیهای آسیایی نوجوانان طی 9 تا 12 تیرماه برگزار خواهد شد.
تیراندازی
8 تیرانداز نوجوان ایرانی در 2 بخش پسران و دختران در اولین دوره بازیهای آسیایی نوجوانان شرکت می کنند. این تیم را نفراتی چون علی تماری، سپهر صفاری، پوریا نوروزیان، مجید نجفی، مینا بارانی، مائده سادات امین زاده، نوشین شهبازی فرد و یاسمن حیدری تشکیل می دهند. این تیم را یوسف آجورلو به عنوان سرمربی و احمد نجفی، سید احسان مجتبایی و کبری غیاثی به عنوان مربی همراهی می کنند. مسابقات تیراندازی اولین دوره بازیهای آسیایی نوجوانان طی روزهای 10 تا 13 تیرماه برگزار می شود.
بسکتبال 3 به 3
تیم بسکتبال 3 به 3 یکی از تیمهای اعزامی ایران به اولین دوره بازیهای آسیایی نوجوانان سنگاپور است. این تیم که با هدایت رضا محمدی منش عازم پیکارهای آسیایی شده است را نفراتی چون امیر صدیقی، میر محمد میرفتاحی، سهیل یوسفی، محمد اوجاقی، بهنام خالقی و سپند خادم نامداری تشکیل می دهند. رقابت‌های بسکتبال اولین دوره بازیهای آسیایی نوجوانان سنگاپور طی روزهای دهم تا سیزدهم تیرماه برگزار خواهد شد.

 

۷ تیر ۱۳۸۸ ۱۰:۳۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.