دکتر سعیدلو: فدراسیون تکواندو همواره جزو فدراسیون های پیشرو ورزش بوده است

برنامه های پیش رو و بودجه فدراسیون تکواندو در سال 1390 با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی و همچنین مسئولان این فدراسیون مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.


به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک، روز گذشته سید محمد پولادگر و الهه عرب عامری رییس و نایب رییس فدراسیون تکواندو با حضور در محل سازمان تربیت بدنی با دکتر سعیدلو دیدار و در جلسه کمیته برنامه ریزی در خصوص برنامه ها و بودجه این فدراسیون به بحث و تبادل نظر پرداختند.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی در این نشست بعد از استماع اظهارات رییس و نایب رییس فدراسیون تکواندو، این فدراسیون را از جمله فدراسیون های پیشرو ورزش کشور خواند و گفت: تکواندو ایران در طول سال های گذشته از جمله رشته های موفق و مدال آور ما در سطوح بین المللی و المپیک بوده است و امیدواریم روند موفقیت های ورزشکاران این رشته همچنان توام با پیروزی باشد.

وی ادامه داد: تکواندو در سالی که گذشت موفقیت های بسیاری را در کارنامه درخشان خود به ثبت رساند که از آن جمله می توان به درخشش ورزشکاران این رشته در بازی های آسیایی گوانگژو اشاره کرد.

دکتر سعیدلو در ادامه ضمن تایید برنامه های سال جاری فدراسیون تکواندو با تاکید بر همگانی شدن این رشته در سراسر کشور گفت: مسلما کسب عنوان قهرمانی جهان و المپیک نه برای ما بلکه برای همه ملت شریف ایران با ارزش و شادی آور است اما بعد همگانی کردن ورزش تکواندو هم برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و برنامه ها باید در مسیری باشد که به اهداف سازمان در این موضوع هم رسیدگی شود.

وی اظهار کرد: در همین راستا می بایست زیرساخت های همگانی شدن ورزش تکواندو فراهم شده و کمیته های همگانی هم در همه فدراسیون های ورزشی راه اندازی و برای آن مسئول مستقیم تعیین شود. همگانی شدن ورزش برای ما بسیار پر اهمیت است و قطعا بهای ان را نیز در قالب کمک های مالی به فدراسیون ها و ادارات کل تربیت بدنی استان ها خواهیم پرداخت.

رییس سازمان تربیت بدنی همچنین در این جلسه بر انجام سفرهای استانی توسط روسای فدراسیون های ورزشی تاکید کرد افزود: بی شک یکی از فاکتورهای مهم همگانی شدن ورزش حضور مستمر و سرکشی روسای فدراسیون ها به هیات های ورزشی استان ها و حتی شهرستان ها است. ایران اسلامی سراسر استعداد و پتانسیل در عرصه ورزش است و همه ما با کمک یکدیگر باید شرایط دوستی مردم با ورزش همگانی و حتی قهرمانی را فراهم کنیم.

دکتر سعیدلو همچنین در رابطه با بودجه فدراسیون تکواندو در سال جاری خاطر نشان کرد: مطمئنا بودجه فدراسیون تکواندو با توجه به برنامه های ارائه شده مسئولان این فدراسیون تعریف شده و پرداخت می شود. اما روسای فدراسیون ها نباید فراموش کنند که 12 بند برای تامین بودجه آنها وجود دارد و کمک های سازمان تربیت بدنی تنها یکی از این بندها است. لذا فدراسیون های ورزشی هم می بایست در راستای تامین بخشی از هزینه های خود درآمدزایی کنند.

وی افزود: البته ما در بودجه سال 90 فدراسیون‌ها برنامه ویژه ای برای هیات های استان ها داریم و حتما بخشی از بودجه تخصیصی سازمان را در راستای همگانی شدن ورزش به این بخش اختصاص خواهیم داد.

سیدمحمد پولادگر نیز در این جلسه با اشاره به برنامه های سال جاری این فدراسیون گفت: ما در سال جاری مسابقات کسب سهمیه های المپیک 2012 لندن را ابتدا در کشور آذربایجان و در قالب مسابقات جهانی داریم و پس از آن نیز باید در قالب مسابقات آسیایی برای کسب سهمیه این مسابقات بجنگیم.

وی تصریح کرد: البته ما در چند روز آینده نیز عازم مسابقات جهانی کره می شویم که این مسابقات نیز برای افزایش رنکینگ ملی پوشان کشورمان بسیار پر اهمیت است.

رییس فدراسیون تکواندو در رابطه برنامه های این فدراسیون برای همگانی شدن رشته تکواندو هم گفت: خوشبختانه روند همگانی کردن تکواندو در سراسر کشور با سرعت بسیار خوبی پیش رفته است و ما اکنون می توانیم مدعی باشیم که این رشته روند همگانی شدن را تا حدود زیادی طی کرده است، هرچند که برای حفظ این جایگاه و حتی بهبود روند آن همچنان باید تلاش کرد.
۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۱:۳۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.