روز کره زمین سال 2011 ؛عموم مردم برای ریو + 20 یكپارچه می شوند به مناسبت

پس از گذشت 40 سال از جشن سالانه روز کره زمین، امسال دوم اردیبهشت به همگانی نمودن فعالیتهای زیست محیطی در سراسر دنیا اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛در حال حاضر سالانه بیش از یک میلیارد نفر درفعالیتهای مربوط به روز کره زمین شرکت می نمایند و شعار سال 2011 عبارت است از: " یک میلیارد فعالیت سبز" با هدف ثبت نام از یک میلیارداز  فعالیتهای افراد و سازمانهایی که بطور پایدار و پیشاپیش ازفراخوان جهانی کره زمین در ریو سال 2012  که معروف به ریو + 20 می باشد، حمایت می نمایند.

ریو + 20 در دستورجلسه کمیته بین المللی المپیک

ریو + 20 طی این ماه مورد توجه ویژه کنفرانس جهانی ورزش و محیط زیست کمیته بین المللی المپیک که در تاریخ 10 الی 12 اردیبهشت در دوحه قطر برگزار می گردد، نیز قرار گرفت.

رئیس کمیته بین المللی المپیک ژاک روگ ، مدیر اجرایی برنامه زیست محیطی سازمان ملل،آچیم استینر و دیگر سخنگویان عالیرتبه طی جلسه عمومی افتتاحیه با عنوان " جنبش المپیک در قلب مناظرات زیست محیطی: ریو سال 1992 تا ریو سال 2012 و نیز تا ریو سال 2016"  به نقشی که ورزش در دستور جلسه توسعه پایدار جهانی دارد اشاره نمودند و نیز به این موضوع پرداختند که چگونه می توان از طریق ابزارهای آموزشی، و استانداردهای زیست محیطی در رویدادهای اصلی ورزشی مثل بازیهای المپیک یا مشارکت در آنها این امر را می توان توسعه بخشید. به عنوان  دیگر اقدامات اولیه که درجهت روح روز کره زمین سال 2011 وجود دارد، از شرکت کنندگان در کنفرانس در زمینه مسائل زیست محیطی تعهد گرفته می شود تا در لوای پلاکارد سبز دیواری از این سیاره مراقبت کنند.
۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۳:۰۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.