جمع مدال های کاروان ایران در رقابتهای جهانی معلولان به 24 رسید

کاروان ورزشی ایران در پایان دومین روز رقابت های معلولان قطع عضو و ویلچری جوانان جهان با کسب 24 مدال رنگارنگ به کار خود پایان داد و این در حالی است که دو و میدانی کاران ایران در روز سوم و پایانی این مسابقات همچنان از بخت کسب مدال برخوردارند.تنیس روی میز معلولان ویلچری و قطع عضو جهان (IWAS) با کسب یک مدال برنز برای ایران به پایان رسید.

به  گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛  کاروان ورزشی ایران متشکل از ورزشکاران سه رشته دو و میدانی (14 ورزشکار)، وزنه برداری (10 ورزشکار) و تنیس روی میز (چهار ورزشکار) تا پایان دومین روز رقابت های آیواز به 24 مدال شامل 10 طلا، 7 نقره و 7 برنز دست پیدا کرده است.

تیم وزنه برداری ایران، روز گذشته در روز دوم و پایانی این رقابت ها با کسب 5 مدال طلا ، یک نقره و سه برنز به کار خود پایان داد. این تیم که  در روز نخست رقابت ها توسط حسن پولادی و سعید نصیری در دسته های 52 و 60 کیلوگرم به مدال طلا رسیده بود، روز گذشته هم توسط روح الله رستمی (5/67 کیلوگرم)، علی نجات خواه (75  کیلوگرم) و حامد صلحی پور (5/82 کیلوگرم) صاحب مدال طلا شد.
وزنه برداران ایران در روز اول این رقابت ها به وسیله احمد رزم آذر در دسته 56 کیلوگرم به مدال نقره رسیده بودند ضمن اینکه سلام خاصه پور (48 کیلوگرم)، کیوان اکبری (5/67 کیلوگرم) و امید حباب (75 کیلوگرم) هم با مدال برنز به کار خود پایان دادند.

بر پایه این گزارش، تیم تنیس روی میز نشسته و ایستاده ایران در پایان رقابت های دو روزه به سه مدال طلا، نقره و برنز دست پیدا کرد. مریم ترابی در تنیس روی میز ایستاده طلا گرفت، آیدا فاضل نیا در ایستاده به مدال نقره رسید و مریم گیلانی در نشسته برنزی شد.

و سرانجام دو و میدانی ایران در پایان روز دوم مسابقات با کسب 12 مدال رنگارنگ، تعداد مدال های ایران را به عدد 27 رساند. کامران شکری در پرتاب نیزه، احسان اباظهری در پرتاب دیسک، مهدی هاشم زاده در پرتاب وزنه و محمد خالوندی در پرتاب نیزه به مدال طلا دست پیدا کردند.افشین بیرانوند در مواد پرتاب نیزه و دیسک به مدال نقره رسید، ساسان اسدزاده در دوی 800 متر نقره گرفت، علی اصغر مرزبان در دوی 100 متر به همین ترتیب نقره گرفت و شهراد نساج پور هم در پرتاب وزنه صاحب مدال نقره رسید.

دو و میدانی کاران کشورمان در روز دوم به سه مدال برنز هم رسیدند. احسان اباظهری در پرتاب نیزه برنز گرفت، هادی کائدی در پرتاب وزنه به این عنوان رسید و مرجان کرمی در پرتاب دیسک صاحب این عنوان شد.
تیم دو ومیدانی ایران چهارشنبه (امروز) در آخرین روز رقابت ها با نمایندگان خود در مواد مختلف به میدان خواهد رفت و طبق اعلام مربیان، چند مدال رنگارنگ دیگر انتظار کاروان دو و میدانی ایران را می کشد.
رقابت‌های معلولان ویلچری و قطع عضو جهان از روز دوشنبه در شهر دوبی امارات متحده عربی آغاز و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت. ایران در سه رشته وزنه برداری، دوومیدانی و تنیس روی میز در رقابت‌های فوق شرکت کرده است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛  رقابت‌های تنیس روی میز معلولان ویلچری و قطع عضو جهان (IWAS) سه شنبه در ورزشگاه  الاهلی دبی با حضور 2 نماینده کشورمان پیگیری شد.

در دیدار نخست امروز مریم علیزاده در بخش تنیس روی میز نشسته با حساب 3 بر صفر مقابل "اعلا" از اردن شکست خورد. مریم گیلانی با همین نتیجه مقابل "فاتن علی مات" از اردن تن به شکست داد. در مسابقه سوم، مریم علیزاده مقابل مریم گیلانی قرار گرفت و با نتیجه 3 بر یک به برتری رسید اما با توجه به دیدارهای روز گذشته و امتیاز شماری مدال برنز به گیلانی رسید.
گیلانی چنانچه این بازی را با نتیجه 3 بر 2 بازنده می شد به جای نشان برنز به مدال نقره می رسید، اما با این شرایط مدال نقره به ورزشکاری از اردن رسید.

تیم تنیس روی میز معلولین کشورمان در این مسابقات با مدال طلا توسط مریم ترابی، یک نشان نقره توسط آیدا فاضل نیا و یک نشان برنز توسط مریم گیلانی به کار خود پایان داد.

رقابت‌های معلولان ویلچری و قطع عضو جهان (IWAS) از روز دوشنبه در شهر دبی امارات متحده عربی آغاز و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت. ایران در سه رشته وزنه برداری، دوومیدانی و تنیس روی میز در رقابت‌های فوق شرکت کرده است.

۳۱ فروردین ۱۳۹۰ ۱۲:۲۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.