کنفرانس پیشگیری از آسیب ها و بیماریها در موناکو برگزار شد

کنفرانس پیشگیری از آسیب ها و بیماریها در موناکو برگزار شد
کنفرانس جهانی کمیته بین المللی المپیک سال 2011 با عنوان پیشگیری از آسیب ها و بیماریهای ورزشی در تاریخ 20 فروردین به نتایج موفقیت آمیزی در موناکو به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛از جلسات این کنفرانس بعنوان سازنده ترین جلسات برای پژوهشگران در این زمینه یاد شده است که با شرکت 490 نماینده از 85 کشور با موضوعات سخنرانی ها حول  5 موضوع اصلی ، 21 سمپوزیوم، 39 کارگاه آموزشی، و 64 معرفی شفاهی صورت گرفته است.

این کنفرانس در ابتدا از سوی کمیته بین المللی المپیک و با حضور اعضا کمیته بین المللی المپیک جناب پرنس آلبرت دوم از موناکو ، رئیس کمیسیون پزشکی پروفسور آرن لجونگویست و نیز دکتر رابین میشل برگزار گردید.

در این کنفرانس کارشناسان آخرین اخبار و پیشرفتها را در پیشگیری از آسیب ها و بیماریهای ورزشکاران ارائه نمودند و چندین سمپوزیوم در خصوص به اجرا در آوردن دانش روز به نمایش گذاشته شد که بیانگر پیام و بینش روبه رشد در این زمینه می باشد.

پروفسور لجونگویست اینطور اظهار داشت که: " بدون ورزشکاران، بازیهای المپیکی وجود نخواهد داشت" آنها با ارزش ترین موهبت ما هستند بنابراین بالاترین اولویت برای کمیته بین المللی المپیک سالم و سرحال بودن ورزشکاران تا جائیکه امکان دارد، می باشد.

تعداد و کیفیت کارشناسانی که در این زمینه فعالیت داشته اند تاثیرگذار و مورد تقدیر بوده است و می توان مشاهده نمود که ما در زمینه موضوعات بسیاری گریزهای اساسی داشته باشیم که اینها همه با دلالت بر کلیه ورزشکاران درتمامی نقاط می باشد.

یک دوره سه روزه پیشرفته پزشک تیم نیز قبل از کنفرانس اصلی با حضور140  نفر شرکت کننده از 48 کشوردنیا ،برگزار شد. هدف از این دوره ایجاد دانش و بینش پزشکی ورزشی برای پزشکان کمیته ملی المپیک می باشد.

یک روز نیز به کار فدراسیون های بین المللی و مسئولین امور پزشکی پرداخته شد و کمیته بین المللی المپیک از اینکه انتقال آگاهی بین فدراسیون های بین المللی درخشان و شفاف صورت می گیرد، ابراز رضایت نمود.

علاوه بر آن گروه علمی و پزشکی کمیسیون پزشکی کمیته بین المللی المپیک جلسه نصفه روزه ای را به بحث و تبادل نظر در خصوص استراتژی های محافظت از ورزشکاران و کاربرد ورزش در زمینه بهبود سلامت افراد برگزار نمود.

در عین حال که فاکتورهای سلامت بسیاری وجود دارند که از ورزش حاصل می شوند، خطرات آسیبهای آن نیز خصوصا در سطح ورزش قهرمانی وجود دارد.
 
۲۸ فروردین ۱۳۹۰ ۱۳:۴۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.