دبیرکل فدراسیون جهانی موی تای: ایران به یک قطب بزرگ در موی تای جهان تبدیل شده است

دبیرکل فدراسیون جهانی موی تای گفت: هر یک از موی تای کاران، نمایندگان و سفیران کشورهایی هستند که بدنبال ایجاد صلح و دوستی به ایران آمده اند .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛"استفان فاکس" شامگاه شنبه در آیین گشایش مسابقات موی تای کاپ ریاست جمهوری که در مجموعه ورزشی المپیک کیش در حال برگزاری است، خاطر نشان کرد: ورزش امروزه در جهان به وسیله ای مبدل شده که انسان ها را با هم متحد و آشنا کرده و میان آنان پیوند اخوت و برادری برقرار کرده است .

وی با بیان اینکه مهمترین هدف و وظیفه ورزش ایجاد مودت و دوستی است، افزود: ورزشکاران در میدان مبارزه رقیب یکدیگر بوده اما در خارج از میدان، نمایندگان و سفیران کشورهایی هستند که در پی ایجاد صلح و دوستی گام به این جزیره زیبا گذاشته اند .

فاکس به سابقه ورزش در ایران اشاره کرد و گفت: مردم ایران همواره توجه خاصی به ورزش و مسابقات ورزشی داشته اند و باید گفت ایران کشوری است که در آن ورزش در چارچوب "احترام گذاشتن"، "فتوت و جوانمردی"، "کسب لذت از انجام مسابقه ورزشی" و ... تعریف شده است .

دبیرکل فدراسیون جهانی موی تای با اشاره به رشد و توسعه این رشته ورزشی در ایران تصریح کرد: هم اکنون ایران به یکی از قطب های برتر موی تای در جهان تبدیل شده و باید اذعان داشت که مسابقات کاپ ریاست جمهوری نقطه عطفی در تاریخ موی تای ایران و جهان خواهد بود .

به گفته وی، از اینکه مسوولان ایرانی توانسته اند موی تای کاران 28 کشور از پنج قاره را به ایران بیاورند شایسته تقدیر بوده و به نوعی می توان گفت که این کار برای مسوولان ورزشی این کشور یک پیروزی محسوب می شود .


این مسابقات با حضور 29 کشور از عصر امروز ( یکشنبه ) در سالن المپیک کیش اغاز می شود.

 
۲۸ فروردین ۱۳۹۰ ۱۱:۲۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.